Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

głębokość montażowa głośników


Rekomendowane odpowiedzi

Będę wdzieczny jak może ktoś pomóc... często piszecie że jest płytko, ale nie znalazłem ile cm.

 

Jaka jest płytkość (bo z tego co czytałem o głębokości mowy raczej być nie może) dostępna do motażu głośników przednich i tylnych w meg.II kombi.

 

Z przodu chciałbym założyć hertze - dsk 130, a z tyłu - dcx 130. Nie wiem czy wejdą, a nie chcę nic wycinać, potem daszki dolepiać. Gł. mont. ich to 52-56mm.

Jak nie wejdą to może poleci ktoś takie co wejdą???

Mam radio fabr. i nie zamierzam go zmieniać. Mógłbym ew. wzmak. dostawić, ale to nie tym razem. Chyba że kupię jakieś używane ciut mocniejsze np. http://allegro.pl/pioneer-deh-p40mp-uzywka-w-bdb-stanie-i1595504324.html

Jeden z głośn. przednich padł, więc muszę je wymienić tak czy siak. Z tyłu wcale nic nie gra, pewnie nie ma.

 

Będę wdzięczny również za link do tematu ze zdj. ze ściągania tapicerek/boczków, przeczytałem już pół forum a tu tylko inf. że ktoś wstawiał, że gdzieś było, ja nie daje rady tego znaleźć. Mam samą instr. montażową, tam jest już dużo, ale nie wszystko, a nie chcę pytać o szczegóły np. gdzie wsadzić śrubokręt żeby zdjąć maskownice rączki itp.

 

No i pytanie o wygłuszanie... czy dla uproszczenia sprawy na razie można w pewnej odległości od obwodu głośników wlać w komorę drzwi np. piankę montażową, która odetnie tą część drzwi którą trzeba oblepiać i oblepiać matą? Czy będzie to zbytnie spłycenie komory/przestrzeni dla głośnika i gra nie warta świeczki?

 

Z góry dzękuję,

pozdrawiam

 

 

PS Co powiecie o nowych pomysłach jebli? Szczególnie o 2ohm i niskim Q czy Wam coś wiadomo? Dobre to, czy marketing?

http://allegro.pl/jbl-gto-528-gto528-2-drozne-13cm-kurier-gratis-i1577404002.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z pianką chyba średnio trafiony. Ja bym sobie odpuścił... A zamiast głośników do tyłu, kupił wzmacniacz. Co do boczków nie pomogę, ponieważ nie mam takiej meganki.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Widziałem oryg. głośniki... widzę że poza nimi tam chyba prawie nic nie wejdzie bez wycinania.

Trudno, wytne w końcu.

 

Jaki wzmacn. proponujecie? I co z radiem, wymieniać na wyżej podane? Ma to sens, jest lepsze?

 

Pobawłem się allegro i mam pytanie co do głośników... które lepsze:)

JBL GT5-500C

jbl cs-5c

ALPINE SPG-13CS czy też

HERTZ DSK 130

 

czy może Hertz EV 130 i zostawić sobie seryjne twetery (grają spawdzałem)?

 

a może kupić jakiś tańszy kpl bez zwrotnic a może i bez tweeterów, skoro są fabryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hertz'e bez wycinania wejdą tyle że ja mam Scenic'a a nie Meganke a tam może być (choć nie powinien) inny boczek w drzwiach.

Hertz'e wchodzą i świetnie się je przykręca po przyłożeniu maskownicy. Aby je osadzić na oryginalnym miejscu w drzwiach (czyli głębiej i pod skosem do góry) należy termicznie wymodelować ten plastikowy daszek. Ja tego nie zrobiłem (jeżdżę już prawie rok) i grają super.

 

Niestety nie wiem o jakich konkretnie Hertz'a piszesz bo chyba na Allegro coś mają skopane bo wszystko co chciałem dzisiaj otworzyć kończy się komunikatem o przeniesieniu danej strony do archiwum.

 

Co do tweeterów to jak jeden wymienisz i usłyszysz jak gra to stary-oryginalny wywalisz czym prędzej. Róźnica to jest niebo a ziemia. Mam fotki bo komuś z forum posyłałem jak to jest u mnie zamontowane wiec jak dasz emaila to poślę ci je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, masz przykręconą maskownicę Hertz?

 

empe, bierz cały zestaw jak radzi kolega wyżej :)

Głębokość montażowa głośników Hertz DSK 130 to 56 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi daj zdjęcia jak masz to zamontowane. Ciekawią mnie te maskownice :) jak to zrobiłes w MII, że pasują idealnie.

 

empe jakoś nie wydaje mi się aby się obeszło bez wycinania aby to miało sens.

Bardzo budżetowo możesz wytłumić drzwi bezpośrednio za wooferem czyli po dwie maty by wystarczyły.

Np takie coś Maty Silen Coat

Tłumi się drzwi po to aby nie występował rezonans od strony drzwi wiec powyższe jest bardzo, bardzo budżetowe.

I nie kupuj głośników dwudrożnych już lepiej zostaw ori tweeter jak piszesz i zamontuj woofer puszczony przez wzmak.

Aby nie wymieniać radia możesz dokupić wzmak z Hi-input lub dokupić przejściówkę co ci da wyjście RCA. W przypadku takiego zestawu nie ma co patrzeć na jakość wiec można takie coś zastosować.

Na alledrogo są Foki w dobrej cenie (używane) jak na razie, jak nie będzie chętnych to bym ci je proponował zakupić. Na 100% będą lepsze od tych Hertzów, JBLi czy Alpin'ów co podajesz.

Edytowane przez Dreamerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne i konkretne uwagi o 2-drożnych i matach (nie chce mi się boczków ściągać ale jak to coś da to zrobię jak piszesz).

 

Ale za diabła nie wiem co to są Foki.

I jaki ew. wzmak do tego moznaby kupić? Jakieś peyingi czy voice krafty też oglądac, są śmiesznie tanie ponizej stówy nawet, mają hi-input, i mostkowanie i przeciw uszkodzeniu coś. Takie cos ma sens kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foki to są Focal'e :)

http://allegro.pl/focal-access-130-a1-stan-idealny-i1605430402.html

Konwerter sygnału do RCA

http://allegro.pl/konwerter-sygnalu-glosnikowego-do-poziomu-rca-i1570124247.html

Z nowych głośników po taniości ewentualnie

u-Dimension EL Comp 5

http://allegro.pl/u-dimension-el-comp-5-kurier-gratis-zestaw-130-mm-i1565047395.html

Na wzmacniacze co podałeś lepiej nie patrz :) (teraz nie mam czasu patrzeć co jest na allegro :)) Poczytaj forum, było kilka propozycji tanich wzmacniaczy. np Sony XM-6020 spokojnie by syknął :) I chyba był za jakieś 250zł do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tani wzmak - alpiny z serii 35xx.

A te u-dimension bezpośrednio u essy jeszcze taniej - http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,18,233&kid=233 , dobre opinie też zbierały helixy dark blue, oraz PowerBass'y :)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nadają się do napędzania taniej tuby i na tym kończy się ich zastosowanie ;p

Pzdr

Edytowane przez Techniacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!