Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I - buczenie przy AirBagu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zwracam się z kolejnym problem :)

 

Przy włączonym zapłonie, czy też odpalonym silniku, po prawej stronie, gdzieś w okolicy poduszki pasażera słychać buczenie, oraz dźwięk jakby otwierającego się/ zamykającego się zaworu.

 

Ktoś z Was miał podobny przypadek? Powoduje to że świruje elektryka, raz kręci, raz nie kręci, sytuacje zmieniające się w ciągu 3 minut. Akumulator jest sprawny (sprawdzany), a mimo to resetuje się przebieg chwilowy, oraz zegar.

 

O co kaman?

Ktoś coś pomoże?

Da się to sprawdzić samemu czy tylko i wyłącznie elektryk?

Dodaje filmik na którym idealnie słychać o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widziałem, ale sądzisz Pawel że to to?

Objawy podobne, ale czy może mieć to wpływ na akumulator i jego rozładowywanie się? Zresztą stukanie owszem, ale zastanawia mnie to buczenie, silniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie może pochodzić właśnie od silniczka.

Poszukaj na forum, jak odłączyć silniczek i wtedy będziesz wiedział na 100%.

Akumulator prawdopodobnie nie jest jednak do końca sprawny, jak resetuje się przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu znajduje się, za schowkiem, silniczek dmuchawy, oraz klapka i silniczek recylkulacji. Zdejmij parapet. pod kanałem, do prawej kratki są dwie wtyczki jedna dużą druga mała ustawiona prostopadle do tej pierwszej. Ta mniejsza odpowiada za sterowanie silniczka klapki. Wtyczka ma zaczep zabezpieczający, trzeba go podważyć żeby wyjąć wtyczkę. Jest on od strony przodu samochodu. Zdejmij kanał dolotowy od strony konsoli centralnej, będzie nieco łatwiej dostać się do wtyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jako że jest dzisiaj niedziela to nie będę się grzebał.

Co tam najczęściej pada? Ta przekładnia zębatkowa? Idzie to kupić nowe czy trzeba regenerować? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za silniczek klapki wziąłem się dzisiaj po pracy.

 

Wymontowanie tego ustrojstwa zajęło mi jakieś 2 godziny.

Metodą prób i błędów mam go w łapach i po rozkręceniu okazało się że zjechane są dwie zębatki. Jedna ta biała z podwójnym kołnierzem zębatym, nie ma już właściwie tego zewnętrznego korpusu z zębatką. Czarna ta od sworznia sterującego klapką ma wyłamane dwa zęby.

Działać to nie mogło....

 

Pytanie jak?

Tak:

 

- wyciągamy maskownice głośników, z obydwóch stron

- okręcamy śruby - torxy po obydwóch stronach pod maskownicami przy głośnikach

- ja odkręciłem też podszybie, czyli 3 wkrętki - torxy pod zaślepkami, po czy ściągamy cały górny korpus deski rozdzielczej.

- następnie mamy dostęp do wykręcenia wyświetlacza, kolejne 3 wkrętki

- w tym momencie ja poluzowałem śruby utrzymujące resztę konsoli centralnej, zespolonej tj. dwie śruby widoczne przy podszybiu, oraz jedna w bocznym slupku przy czujniku zamknięcia drzwi (śruba pod zaślepką)

- zdejmujemy rurę która prowadzi powietrze do nadmuchu bocznego od strony pasażera.

- odpinamy wtyczkę od silniczka który jest już dostępny dla wszelkich operacji, u mnie wersja z zatrzaskiem który wciskamy w dół i całą wtyczke ściągamy z "sanek" przez pociągnięcie w lewą stronę

- okręcamy dwa wkręty z łbem na kluczyk, jeden widoczny z przodu na silniczku, drugi schowany za niego, trzeba mieć klucz lamany, lub też tak jak ja, założyłem końcówkę krzyżakową na przedłużkę od śrubokręta z wymiennymi pinami.

 

I mamy drania w dłoni!

 

Nie wiem które czynności robiłem niepotrzebnie, bo nie wątpliwie takie też były :)

Mam nadzieję że komuś pomoże ten "mój" sposób wyjęcia tego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chociaż ogarnąłem te pianki wygłuszające pod podszybiem. Brudu dużo nie było ale oczywiście przetarło się wszystkie plastiki od drugiej strony. Trzeba poznawać budowę auta od podstaw. Hehe.

:)

 

Dziś po pracy poszukiwanie silniczka, lub też zębatek do niego.

Edytowane przez HDB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, silniczek kręci, buczy jak szalony, tylko może byc problem z dostępnością tych trybików. Trochę podzwoniłem, ogólnie wszędzie mówią że takie cuda to tylko na odlewni plastiku. :)

Znalazłem kolesia ze Słupska który ponoć ma całe silniczki. Wysłałem mu foty, ma poszukać i dać znać co do dostępności.

 

Mój silniczek:

 

07052010054.jpg

 

 

07052010053v.jpg

Edytowane przez HDB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, siedział taki w nim. Wtyczka z gniazdem spasowana, wygląda na oryginalnie to zamontowane. Ja mam Scenica I, może to jest różnica technologiczna :) Ogólnie jak tam grzebałem to wszystko wygląda na oryginalne, na wiązce dochodzącej do gniazda do silniczka metka z rocznikiem 1997 tj. zgodnym z datą produkcji auta. Maskownice głośników tam miały wytłoczone daty produkcji luty 97, poduszka tez 97 więc sądzę że silniczek oryginalny od produkcji, lub też zmieniany na nowy też w ASO. Auto z Niemiec z realnym moim zdaniem - 128k km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja tak z ciekawości pytam. Wyciągałeś moduł nawiewu? Ten element w który była wtyczka? Albo u Ciebie może być tak, że jest osobny kabelek bezpośrednio od panelu sterowania nawiewem. Pytam bo u mnie za poduszką. W obudowie nawiewu wsadzony jest moduł nawiewu, do niego wchodzi wiązka kabli z wtyczką. Obok jest wtyczka, typu OHW-3, ale są wykorzystane tylko dwa piny, do silniczka recyrkulacji i dwa grube kable do dmuchawy.

Nie przyszło mi do głowy, żeby wyjąć silniczek recyrkulacji i go obejrzeć, jak miałem to wszystko rozebrane. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, samego "wiatraka" nie wyciągałem. Wtyk montowany jest na zatrzasku na korpusie plastikowym tej wysokiej obudowy dmuchawy a sam silniczek przykręcony do tego plastikowego czegoś na wysokości klapki.

 

Wydaje mi się że jest to osobne połączenie pod panel, centralnie pod przycisk do recyrkulacji.

Naszła mnie też refleksja że skoro te trybiki się urobiły to może jakiś przekaźnik czy coś jest też uszkodzony. Jak to działa że w pewnym momencie przestaje silniczek kręcić. Moim zdaniem coś tam musi być odpowiedzialne za wyłączenie silniczka jak i zmianę kierunku jego pracy (zamykanie, otwieranie), bo przecież działa to na zasadzie włącznika/wyłącznika i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!