Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II] Padnieta deska rozdzielcza a problem odpalania auta


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ja mam dosc zlozony problem ze swoim Sceniciem 2004 1.5 dci. Jaki czas temu, sporadycznie i tylko przy mocnym docisnieciu 'do ziemi' na piatym biegu, wyskakiwal komunikat 'injection fault'. Jednak nie mialo to zadnego wplywu na jazde... silnik nie przerywal, auto nie tracilo mocy. Co wiecej, samego komunikatu nie widzialem rowniez od paru ladnych dni. Jednoczesnie jednak zaczela siadac deska rozdzielcza az do calkowitego wygasniecia (teraz wydaje tylko nieskoordynowane losowe dzwieki). Umowilem serwis wymiany tablicy w renault ale od wczoraj mam problemy z odpaleniem auta. Wczoraj odpalil dopiero za 6tym razem. Dzis nie odpalil wogole. Silnik kreci ale nie startuje. Wydaje mi sie, ze pojawia sie dlugie 'pikniecie' z deski w czasie startu ale poniewaz ta jest padnieta wiec nie mam mozliwosci sprawdzic komunikatu. I teraz..

 

1) czy problem z odpalaniem moze miec bezposredni zwiazek z deska? (auto startuje na karte)

2) nie wykluczam, ze moze to byc cos z ukladem paliwa (przez ten komunikat injection fault) ale czy w takim wypadku auto po prostu przestaloby startowac z dnia na dzien? Jednego dnia jezdzi dobrze, silnik chodzi rowno, nie traci mocy a komunikat pojawia sie tylko w okreslonym momencie 'gazdu do podlogi' na 5tce... a drugiego dnia po prostu od tak nie odpala?

 

Mechanik powiedzial przez telefon, ze przyczyna bezposrednia moze byc wlasnie walnieta deska i bedzie to w stanie wykluczyc gdy u niego sie zjawie. Ale chcialbym poznac wasza opinie by miec szerszy wglad na mozliwe scenariusze

 

Dzieki

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.1.5, 5.6, 5.7, 5.8 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moze trochę ci pomogę a moż i nie. Jam mam podobny problem. Wczoraj podczas jazdy calkowicie zgasł mi licznik(samochod SCENIK II 1.9 DCI)ale silnik się nie wyłączył można było jechać dalej, wraz z licznikiem przestały działać szyby elektryczne z przodu(tyl działa), nawiew klimatyzacji,radio,sygnał dzwiękowy,oswietlenie wnetrza auta,oswietlenie schowków,nie działa sterowanie lusterek, nie można otworzyć tylnej klapy i nie ma swiatła stop.Kierunkowskazy działają choś nie słychać "pikania"przekazników.Dodam że licznik wcześniej nie wskazywał na jakąś awarię ani nie przygasał wszystko było ok.Samochód można normalnie odpalić z karty tak jak przed tą awarią. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone są dobre. Nie mam pojęcia co robić ?? POMOCY :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Injection fault to padnięta świeca żarowa -> wyszukiwarka się kłania!!!! TYLE RAZY JUŻ TO BYŁO !!!

Ciemny licznik to większy problem z naprawą (większe koszty) nie powiązane wcale z Injection Fault -> wyszukiwarka się kłania po raz drugi !!!

 

Koledzy to jest skandal pisać o pomoc zanim się poszuka. Dla ludzi takich jak wy oczekujących pomocy jest ASO. Fora internetowe są dla ludzi którym chce się szukać a nie oczekujący na tacy podane rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin forum się kłania :)

 

Kipi, ale ty wogole nie przeczytales dokladnie o co pytalem. Nie pytalem o powiazanie padnietej deski z Injection Fault. Wiem, ze to nie jest powiazane. Pytalem czy problem ze startem auta moze byc zwiazany z uszkodzona deska? A potem, jako pytanie-ciekawostke pytalem, czy 'injection fault' moze prowadzic do problemow ze startem auta z dnia na dzien, pomimo, ze zadne fizyczne symptomy (nierowno chodzacy silnik, spadki mocy) nie wystepuja. W moim poscie pytam o to, ktora z dwoch teorii nieodpalania auta ma wieksze prawdopodobienstwo. A ty mi piszesz czym jest 'injection fault' i ze czarna deska wymaga kosztownej naprawy - to to ja akurat wiem i nie musze nigdzie szukac

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.1.5, 5.6, 5.7, 5.8, 5.13, 5.14 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kipi injection fault nie koniecznie oznacza padniętą świecę żarową, a przynajmniej nie w tej konfiguracji zdarzeń - no bo co ma świeca żarowa do intensywnego deptania pedału gazu? Zimny start + injection fault+ service i brak owego komunikatu po krótkiej pracy silnika i ponownym starcie = padnięta świeca żarowa tak to wygląda przynajmniej z moich prawie 3 letnich zmagań z tym autem. A nie sądzę aby 1,5 różnił się aż tak bardzo od 1,9 w wyświetlanych komunikatach przez komputer.

A odnośnie problemu:

ad.1 awaria wyświetlacza nie ma żadnego wpływu na pracę silnika (dwa dni jeździłem bez niego)

ad.2 injection fault owszem bo sugeruje problemy z zasilaniem silnika czy to w prąd czy w paliwo bądź problemy z osprzętem - jednym słowem Clip prawdę Ci powie <piwko>

Edytowane przez kwinto29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

właśnie zgasł mi wyswietlacz. wysłałem do Electric Cars. Naprawili i odesłali w ciagu 2 dni. Koszt 170 z wysyłką. injection fault w moim przypadku świecił sie przez ponad rok. Przyczyna okazała sie prosta- padnięte dwa wtryski. Kupiłem używki po 300 zł. za sztuke i problem znikł. Samochód palił normalnie i normalnie jeździł pomimo komunukatu injection fault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!