Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II


atelegal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Panowie nosze się z zamiarem zakupu Renault Megane II z silnikiem 1.5dci, fundusze w jakich chciał bym się zmieścić to 20tyś zł. W związku z tym mam kilka pytań:

1/ na co zwracać uwagę przy oględzinach i jeździe próbnej tego typu samochodu?

2/ silniki 1.5dci występują w kilku odmianach 80KM, 85KM, 100KM i 105KM, czy może ktoś ma informacje które silniki mają koło dwumasowe i filtr cząstek stałych. I ewentualnie jak jest z awaryjnością koła dwumasowego i ceną wymiany.

3/ Filtry cząstek stałych jakiego typu były tutaj stosowane? z tym płynem który jest dozowany do paliwa czy jeszcze jakieś inne? I jak jest z zapychaniem się tego filtra? Dodam że jeżdżę codziennie około 100km na trasie Przeworsk-Rzeszów.

4/ Jak prezentuje się spalanie wersji 85KM i czy spalanie wersji 105KM jest znacząco większe?

5/ Jakieś typowe awarie w tego typu samochodach?

6/ Jak z zawieszeniem? Czy belka tylna nie sypie się na potęgę?

 

No i na koniec rzucę kilka egzemplarzy do oceny.

http://otomoto.pl/renault-megane-C14630526.html

http://otomoto.pl/renault-megane-1-5-dci-C19188609.html

http://otomoto.pl/renault-megane-panorama-dach-klimatronic-C18923303.html

http://otomoto.pl/renault-megane-1-5-dci-klimatyzacja-C19240123.html

http://otomoto.pl/renault-megane-2-dci-oplacona-C18631073.html

http://otomoto.pl/renault-megane-confort-authentique-dci-klima-C19229281.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 15500 to cena netto, 19065 cena brutto. Auto zarejestrowane jako ciężarowe, ciekawe co nim było przewożone. Brak zdjęć wnętrza - z powodu wyglądu? Zniszczenia? W mojej opinii, lewy przód miał przeprowadzane jakieś prace - delikatnie nadkole wyprzedza maskę, inny kolor chyba ma - albo kwestia zdjęcia, i reflektor - jakby nowszy, niezmatowiony w porównaniu do prawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie znam się na tych silnika, ale chciałem swoje 3 grosze odnośnie ewentualnego wyglądu czy opisu.

1/ Bezwypadkowy, ale nie bezkolizyjny, dziwnie wygląda szpara (gruba) pomiędzy prawym reflektorem a zderzakiem (i cienka) pomiędzy tym reflektorem a maską. Zderzak z tyłu po prawej pęknięty ukośnie (pod narożnikiem klapy bagażnika). Opłacony, ale dolicz 500zł na recykling. Auto zarejestrowane jako ciężarowe, więc trzeba doliczyć VAT, albo niech gość załatwi kwity, że jest osobowe. Proszę bardzo, mamy prosty przykład, że w innych krajach robi się rocznie ponad 10 000 km. Nie ma zdjęć wnętrza, silnika, bagażnika, czyżby coś faktycznie chciał ukryć?

2/ Zderzak przedni ma inny odcień. Ponaklejał na około paski i to nie równo. Przedni lewy błotnik poniżej progu. Tylny zderzak u dołu po lewej pęknięty chyba, bo po co to coś czarne okrągłe? Próg prawy wgniecenie z przodu. Przedni zderzak a lewy błotnik mniejsza i nie równa szpara, nie równa też szpara nad lewym reflektorem. Kierownica ma chyba więcej najechane, w silniku brakuje bocznych plastików i po co ktoś naklejał na pasie przednim ASSISTANCE?.

3/ Przeszukaj forum (zakup Meagne II) bo ktoś już o niego pytał i tam użytkownicy go opisali, z mojej strony dodam tylko, że przedni zderzak ma zbyt wyraźny odcień lakieru.

4/ Zderzaki malowane, nie równo wpasowana klapka wlewu paliwa, nie widzę przycisków tempomatu na kierownicy (napisał, że jest, widać to na kierownicy oferty meganki nr 2, o ile się orientuję fabryczny tempomat jest na wierzchu kierownicy, a na obudowie kierownicy z jej prawej strony sterowanie radiem).

5/ ktoś interesował się radiem, widać że ma sterowanie radiem po prawej pod kierownicą, coś było przykręcone (znikło) do plastikowej obudowy dźwigni biegów. Szyby tylne na korbkę. Coś mi wydaje, że to auto stoi jeszcze we Francji, obrobiłem zdjęcia jak mogłem i nie znalazłem napisów po Polsku na szyldach widniejących w dalszym planie zdjęć.

6/ Szyby tylne na korbę, tylko tyle bo zdjęcia słabe, właściwie to zdjęcia na poziomie 5 letniego dziecka, opis także robił 5 latek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocool, Zygmunt dzięki za uwagi.

Czyli samochód w linku nr 5 wygląda jak by był nieklepany?

To że tylne szyby ma na korbę to mi akurat nie przeszkadza, radio widzę jest wydłubane ale myślę że da się go z powrotem włożyć. Obok lewarka mogła być przykręcona jakaś podstawka pod komórkę albo coś w tym stylu. Dla mnie jest żebym wiedział że jadąc nie stanie mi w szczerym polu z niewiadomego powodu.

Może ktoś zna się na tych silnikach i wyjaśni moje wątpliwości. co do dwymasów i filtrów cząstek stałych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że nr 5 nie był klepany, mógł być dobrze zrobiony. Radio jeśli ktoś wyjmował, możliwe, że podmienione z innego auta, trzeba sprawdzić, czy wszystko w nim działa i czy jest kod do radia. Po prostu napisałem, to co rzuciło mi się w oczy. A czy było klepane czy, nie to ze zdjęć nikt tego nie stwierdzi. Może być tak jak w przypadku nr 4, nie musiała być bita, ale właściciel upodobał pomalować ją sobie w całości, aby było białe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie między 85koni (silniki 80-86KM od 2006 liftingu), 101-106KM 6biegów i 240Nm od 2006lift)

różnic w spalaniu nie zauważyłem :) , chyba że kombi do 86koni to pali więcej, kombi 105KM bez różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!