Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I ph II, silnik nie odpala po nagrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie . Jest to mój pierwszy post i chciałem przedstawić mój problem z autkiem.Rano na zimno odpala bez problemu, silnik pracuje prawidłowo. Mogę przejechać nim 1000km i nic się nie dzieje.Gdy go zgaszę i po krótkim czasie chcę go uruchomić to odpala bez problemu.Lecz, gdy postoi ok 1godziny a temperatura silnika nie spadnie poniżej trzeciej kreski, to będzie kręcić a nie odpali.Elektronik sprawdzał i nic nie ustalił. Liczę na jakąś podpowiedź, może ktoś miał taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to zdiagnozować na odległość, ale pytanie czy jak będziesz długo kręcić to w końcu załapie? Możesz spróbować zrobić prosty test: nagrzej auto, poczekaj aż trochę ostygnie i nie będzie chciało odpalić - w tym momencie schłodź głowicę pompy polewając ją wodą, tylko ostrożnie żeby elektroniki nie zalać. Jak zapali to masz diagnozę, jak nie to trzeba szukać dalej.. Nie jestem pewien czy w nowszym dieslu zda to egzamin, ale w starych zawsze się sprawdzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału czyściłem, a nawet jak dosyć długo kręcę rozrusznikiem to też nie chce zapalić. Już mi brak pomysłów.Spróbuję jeszcze ten trik z tą wodą.

 

Spróbuję jeszcze ten trik z tą wodą.

Niestety z tą wodą nic nie wyszło, odpaliłem dopiero, gdy temperatura spadła poniżej trzeciej kreski. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek miał coś podobnego w Ducato.

Okazało się, że uszkodzony był czujnik temperatury silnika i podawał za wysoką temperaturę do komputera.

Wystarczyło jednak go wypiąć, komputer rejestrował błąd o braku czujnika i auto odpalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne przypadki występują w autach z pompą wtryskową VP44.

Tam jest to objaw zużytej pompy, która na ciepłym silniku podaje za mało paliwo i auto odpala z oporami.

Sprawdzałeś, czy świece żarowe i przekaźnik są sprawne ?

Warto sprawdzić, czy czujnik ciśnienia paliwa na listwie jest sprawny i jakie ciśnienie podaje pompa.

Zrób jeszcze jeden test i sprawdź, czy silnik odpali po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka bez odpalania (przekręcasz, czekasz 10 sek i wyłączasz).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Świece żarowe wymieniłem na nowe. Próbowałem odpalić po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka i bez powodzenia.

Dwa tygodnie temu jak był u mnie elektronik to jak na złość po nagrzaniu palił za każdym razem, chociaż może trochę za krótko czekałem aż ostygnie. Lecz teraz jak by się chyba trochę pogorszyło, bo chwilę po zgaszeniu już nie odpala.Brak mi już sił na niego. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze można sprawdzić próbą przelewową.

Pompa niskiego ciśnienia kosztuje około 150 zł, ale nie wszystkie 1,9 dCi ją mają.

Pompa CR po regeneracji z roczną gwarancją to już niestety koszt około 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!