Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubywa Olej, ale nie ma objawów


potentila

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy poratujecie rada- oto sprawa.

 

W mojej Megi, zauważyłem ostatnio na początku na wskaźniku elektronicznym- tym na komputerze, że ubyło jedno oczko- odrazu sprawdziłem bagnet, i faktycznie było trochę poniżej- ostatnio jednak olej zaczął wyraźnie ubywać- więc na bagnecie jest w okolicach 3/4.

Czujnik elektroniczny pokazuje że mam w tej chwili połowę oleju- wczoraj wieczorem jak parkowałem było 5 oczek, dziś rano są 3 oczka <piwko>

 

Dodam, że aukot nie kopci przy odpalaniu, nie mam za mną dymu, nie szarpie, oraz nie zauważyłem spaku mocy- nie mam nawet kropli oleju pod silnikiem/

Ostatnimy czasy, zauważyłem że mam sporo oleju w w miejscu gdzie jest zaślepiony EGR- naprawdę sporo tam tego się leło, idąc za radami innymi zmieniłem styl jazdy na trochę bardziej agresywny- 2-2.5 tys i w tej chwili EGR suchy.

 

Co to może być, dodam że od ostatiej wymiany najeżdziłem 10.000 i już powli szukuję sie do wymiany oleju, ale to nie rozwiązanie- co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawsze sprawdzasz poziom oleju w takiej samej sytuacji? Bo jak auto dłużej postoi to więcej oleju ścieknie do miski, jak parkujesz na wzniesieniu czy coś takiego to poziom też może się zmnieniać. Moim zdaniem jeśli od wymiany do wymiany (10 tys. km) nie ubywa więcej niż 1-1,5 litra to jest wszystko ok <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik 1970 a odnośnie tych luzów <piwko> znaczy, że mam się szykowac do regeneracji, czy jest inna opcja naprwy wynalazku. Może przy wymianie muszę wyczyścić porządnie kolektor, zaślepiony EGR oraz przepływościomierz- EGR się pocił strasznie. Dziwi mnie tylko to, że ten ubytek oleju nastepił bardoz szybko, w ciągu tygodnia- autko naprawdę jeżdzi jak dawniej, nawet przy redukcji do 4 biegu nie zakopci.

 

Megidti zawsze sprawdzam olej w garażu, na płaskiej podłodze, więc raczej to wina złego ustawienia autka.

 

Jest jeszcze jdna sprawa, w ciagu nocy spadł mi na wyświetlaczu od komputer z 5 oczek, na 3 oczka- może to wina czujnika poziomu oleju- test komputer nic nie zgłasza, więc raczej odpada- prędzej oleju nie brał ani grama.

Straszeni nurtuje mnie jedno, czemu swego czsu EGR (zaślepiony) był cały zalany olejem, nawet brudna była od oleju ta plastikowa osłona nad nim, oraz węzyk w otulinie który tam jest- może tutaj jest winowajca

 

Gdzieś musi być przyczyna, tylko gdzie :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko brak objaw na padajcą turbinę, zero kopcenia, spadku mocy, szarpania oraz nic innego- dodam, że zmieniłem styl jazdy, czyli kręcę go trochę dlużej w okolicach 2-2.3 tys i EGR suchy, nic nie kapie, ale jakby olej zaczał szybciej uciekać- wymiana oleju mnie czeka, wieć warto już to zrobić- kwestia taka, żeby nie szuakć a już mieć przyczyną

 

dodam, że ostatnio autkiem bardziej trzęscie :notacrook:

 

W ramach forumowego obowiązku przekazywania informacji potomnym piszę:

 

Dokładnie ubyło mi oleju niecałe 100 ml- i to nie aż tyle, więc tyle co nic.

Olej nie przedostaje się żadnym wężem dolotowym do turbiny, i turbina oleju nie bierze.

Uszkodzony był czujnik elektroniczny, i dlatego wariował mi komputer. Dodatkowo przeczyszczony zaślepiony EGR, wymieniony filtr powietrza silnika :)

Więc olej został wymieniony (robię to co 10.000+ filtry oleju i paliwa) i naprawdę ubytek oleju w silniku prawie żadny. Niepotrzebnie spanikowałem, ale jak pisałem w pierwszym poście, zmieniłem styl jazdy na bardziej dynamiczny- okolice 2.2 obrotów i czuć róznicę :) na <piwko>

Edytowane przez potentila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zauwazylem u siebie taka przypadlosc, ze jak olej jest juz zuzyty zaczyna go ubywac. Zaczynam wtedy dolewac zeby wyrownac stan. Problem konczy sie gdy wymienie olej na nowy. Duzo smigam wiec wymieniam olej roznie czesto ale pilnuje granicy 10tys km. Oleju zaczyna ubywac po dystansie 8-9 tys km czyli widac ze cos w tym jest. Jak widze ze oleju zaczyna ubywac (po przewidzianym dystansie) jade na wymiane i nie ma mowy o dolewkach od wymiany do wymiany. Pilnujcie wiec jakosci oleju w swoich autkach a odwdziecza sie wam na pewno.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7 - proszę skorygować swoją wypowiedź o kropeczki, ogonki i kreseczki przy literach :D

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!