Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9d ciężko odpala zimny


Dar21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z megane z 1996r. To znaczy rano ciężko odpal a jest przecież ciepło,m a jak już odpali to za samochodem siwy dym. Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa olej również, więc uszczelkę pod głowicą wykluczam. Auto ma nowe świece, wszystkie końcówki rozpylaczy nowe pompa wtryskowa sprawna,silnik oleju nie bierze. Podejrzewam że może być słaba kompresja ale to by olej brał. Sam nie wiem co mam już robić, wczoraj sprawdzałem luzy zaworowe i wyszło że są za duże w-zawór wydechowy s-ssący Powino być w-0,40 , s-20

w.. s.. w.. s.. s.. w.. s.. w

0,35 0,20 0,30 0,45 0,20 0,75 0,35 0,70

Oczywiście zawory do regulacji w tym tygodniu. Myślicie że moje problemy mogą być spowodowane tymi zaworami.Mam jeszcze jedno pytanie wszędzie gdzie szukałem jest że 1.9d to f8q. A na moim silniku jest wybite f8qt a z tyłu bloku f8t, były takie silniki montowane w megane 1.9d czy ktoś przełożył dół od 1.9td? Dziękuję z góry za wszelką pomoc.

Edytowane przez Dar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy ma znaczenie. Co do oznaczeń silnika znalazłem tylko, że f8qt to oznaczenie silnika od mitsubishi. Tu masz wątek ale mogę się mylić http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=21257

http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua/Manuals/Engine/pwee9602/11A.pdf

Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te stron. Ale może ktoś wie czy silniki o takim oznaczeniu znajdowały się w megankach?

A jeżeli ten silnik pochodzi z jakiegoś td, rożni się stopniem sprężania lub czymkolwiek innym, bo reszta poza dołem silnika pochodzi z 1.9d.

Edytowane przez Dar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie chodzi mi pogłowie. Jeżeli okaże się żę silnik ma niską kompresję to czeka mnie zmiana pierścieni, i w tym jest problem że zwykły diesel czyli f8q ma pierścienie o szerokości 2/2/3 a td ma 2.5/2/3. Więc jakie pierścienie będą w moim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dowiesz się tego dopiero po wyciągnięciu pierścieni.

Na początek zmierz kompresję, najlepiej będzie też przeprowadzić próbę olejową.

Wtedy będziesz wiedział, czy to wina zaworów, czy też pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możliwe jest to że silnik nie bierze grama oleju a ma niską kompresję, bo miałem kiedyś forda diesla i tam była słaba kompresja i silnik palił dużo oleju kopcił z odmy no i słabo palił a tu oleju nie bierze z odmy dymu niema tylko słabo pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie bierze oleju, to raczej nie powinno być problemów z kompresją.

Poczekaj na efekt regulacji zaworów.

Inne przyczyny ciężkiego odpalania to: przestawiony rozrząd, źle ustawiona pompa wtryskowa, uszkodzone świece, albo ich przekaźnik, cofające się paliwo.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli zablokuję wał trzpieniem o średnicy 8mm który wkłada się w blok na dole obok łączenia silnika ze skrzynią to znak na kole wałka rozrządu powinien znajdować się w tym wycięciu na osłonie rozrządu? I jeżeli właśnie na tym wycięciu i znaku jest przesunięcie o pól ząbka to jest dobrze(normalne wyciągnięcie się paska)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka różnica w luzach zaworowych przy uruchamianiu nie ma większego znaczenia. O wiele gorzej jest gdy luz jest za mały i popychacz podpiera zawór. Wiekszy luz zaworowy ma większe znaczenie przy wyższych obrotach silnika - słabsze napełnianie cylindra powietrzem. Moim zdaniem trzeba szukać przyczyny ciężkiego uruchamiania gdzie indziej. Może przestawiony kąt wtrysku lub zużyte końcówki wtryskiwaczy. Oczywiście pod warunkiem że kompresja jest i że układ podgrzewania działa właściwie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz mam też problem z odpalaniem w 1.5 DCI. Myślałem, że świece, ale wyciąłem je i sprawdziłem, wszystkie grzeją. Okazało się, że przekaźnik świec żarowych nie podaje prądu i prawdopodobnie jest uszkodzony. Rano grzeje świece kablem prosto z pod akumulatora i pali na dotyk. Tak samo miałem siwy dym po odpaleniu, i trochę nie równo pracował przez chwilę. Także proponuje sprawdzić czy świece dostają prąd, albo amperomierzem albo kabelkiem z żarówką w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!