Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9d ciężko odpala zimny


Dar21

Rekomendowane odpowiedzi

Zawory ustawione i nadal ciężko pali, ale za to lepiej chodzi na wyższych obrotach. Jeżeli rano po przekręceniu kluczyka grzeje świece na dwa razy to znaczy czekam aż przekaźnik prztyknie i przekręcam jeszcze raz zapłon to pali od strzała. Wydaje mi się że u mnie powodem problemów jest słaba kompresja na cylindrach i czeka mnie wymiana pierścieni i docieranie zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Przeniesiono i scalono z już istniejącym tematem.

Witam ! :)

Mam problem z moją megane 1.9 diesel 64 km przejechane 240 tysięcy . Gdy silnik jest zimny np: gdy odpalam samochód po nocy , mam problem z odpaleniem go , silnik szarpie , nie może zapalić , muszę dodać sporo gazu żeby odpalił a i tak nie zawsze odpali . Dodam że wymieniłem wszystkie świece bo myślałem że to ich winna , ale to nic nie dało .

Co morze może być przyczyną mojego problemu ?? Dziękuje za każdą odpowiedz :).

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z zapowietrzającym się układem wytryskowym, problem z ciśnieniem wtrysku, problem z kompresją na cylindrach.

Warto też sprawdzić w jakim stanie jest filtr powietrza i paliwa oraz spróbować dodać uszlachetniacza do paliwa.

 

P.S

nie morze tylko może bo to 2 różne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Pozwolę sobie trochę odgrzebać ten temat. Mianowicie jeżdzę Renault Megane 98r z motorem 1.9 D Eco 64 KM. Układ wtryskowy na pompie rozdzielaczowej Bosch EP/VE. Problem dotyczy rozruchu na zimnym silniku. Po przekręceniu kluczyka ciężko odpala i szarpie prze kilkanaście sekund po czym pracuje równomiernie. Po zgaszeniu go i powtórnym odpaleniu problem już nie występuje. Silnik odpala bez problemu i pracuje równo. Opiszę jakie operacje udało się już wykonać, żeby wykluczyć ewentualne usterki. Wymieniony został komplet świec żarowych, sprawdzone zasilanie świec (prąd dochodzi do wszystkich 4 sztuk), zregenerowane zostały wszystkie 4 wtryski, filtr paliwa wymieniony, układ paliwowy odpowietrzony. Proszę o jakieś dalsze wskazówki i sugestie. Dodam, że przeglądając fora zetknąłem się jeszcze z opiniami o nieszczelności pompy wtryskowej, sprawdzeniu elektrozaworu wyprzedzenia wtrysku przy pompie, i regulacji zaworów. Regulacja odpada gdyż u mnie występują regulatory hydrauliczne.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy w F8Q 1,9 D jest hydrauliczna regulacja luzu zaworów?

Warto udać się do pompiarza, żeby sprawdził ustawienie pompy zegarem.

Nieszczelność pompy i wyprzedzenie wtrysku też są jak najbardziej prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem poradnik serwisowy Renault Megane 1.9 Diesel 1995 1999.compressed.pdf i w zakładce "dane techniczne" (str 48) nie jest nic napisane o regulacji luzów zaworowych w silniku F8Q 620. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie hydrauliczne popychacze?

Luz jest ustawiany szklankami lub podkładkami, które widać pod krzywakami zaworów.

To czy masz luz regulowany podkładkami, czy szklankami zależy od rocznika.

Jeżeli podkładkami, to najmniejszy problem, bo podkładkę można w prosty sposób wydłubać i podmienić na inną.

Jak jest luz regulowany szklankami, to niestety trzeba wymienić całą szklanką, albo ją zeszlifować.

Zerknij na post nr 2 w tym temacie, w którym Zawisza podał ciekawe linki.

Jest tam też instrukcja serwisowa do tego silnika ze szczegółowymi rysunkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!