Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II] Łożyska i tarcze kół tylnych, klocki hamulcowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuję rady co do wyboru nowych łożysk i tarcz hamulcowych czy też ich zestawów na tył do Renault Megane II Hatchback z 2003 roku. Ewidentnie się posypało co najmniej jedno co słychać i czuć więc czas wymienić, ale ... nie chce dać się wrobić w coś badziewnego lub niepotrzebnie przepłaconego. Czy samodzielna wymiana takowego zestawu to wielka filozofia czy mając średnio wyposażony warsztat jestem w stanie tego dokonać?

Podobne pytanie dotyczy optymalnego wyboru klocków hamulcowych na wszystkie koła.

Jaki olej lejecie do silników w swoich Megankach?

Co mi polecacie? Zakupów dokonam w InterCARSie lub poprzez allegro.

Pozdrawiam

Rafał Zieliński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić same łożyska, ale jest z tym trochę zabawy.Trzeba je wycisnąć, a potem wprasować.jeśli brak Ci wprawy, to raczej zapomnij.Zastanów się też czy tarcze są jeszcze dobre.Może się okazać, że teraz wymienisz łożyska, a w nieddalekiej przyszłości i tak będziesz musiał zmienić tarcze.Może więc warto wymienić je w komplecie.Dobrą firmą jest TRW lub ATE.Wymiana tarcz nie stanowi większego problemu.Gorzej z cofnięciem tłoczka hamulcowego.Z tyłu się je wkręca.Musisz mieć odpowiednie narzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę z trudności wybicia starych łożysk i wprasowania nowych dlatego ... biorąc pod uwagę przebieg mojej Meganki i stan tarcz chcę kupić całe komplety i wymienić kompleksowo. Problem w tym, że patrząc na allegro widzę kilka rozmiarów, jeszcze więcej firm i ... pogubiłem się. <piwko>

W kwestii wymiany ... poczytałem co nieco na forum, widziałem "instrukcje" obrazkowe więc myślę, że jak już kupię wymienić też mi się uda.

Bez kryptoreklamy ... czy http://moto.allegro.pl/oryginalne-tarcze-tyl-renault-megane-ii-clio-iii-i1645686666.html będą dobre do mojego autka i czy nie będę ich musiał wymieniać za 10000 km?

W kwestii klocków jest jeszcze większy problem bo (może to wina błędnych opisów sprzedającego, ale ... do mojego samochodu wedle niego pasuje kilka diametralnie różniących się rozmiarami. Co sądzicie o oferowanych przez tego sprzedającego klockach hamulcowych? Czy http://moto.allegro.pl/klocki-tyl-brembo-renault-megane-modus-scenic-i1679356194.html będą dobre na tył, a http://moto.allegro.pl/klocki-przod-trw-renault-megane-megane-2-scenic-2-i1655849148.html a może http://moto.allegro.pl/klocki-przod-ate-renault-megane-scenic-ii-super-5-i1667144917.html a może http://moto.allegro.pl/klocki-przod-ate-renault-megane-megane-2-scenic-2-i1666052047.html na przód?

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzam - kup komplety z łożyskami SNR. Tarcze na tył mają niewielki zapas na zużycie ( w DCI jak pamiętam 1 mm). Klocki miękkie - szkoda tarcz. Bez wygłupów cenowych. Wymiana łatwa o ile masz nieco pojęcia.

Jeśli chodzi o olej to polecam dla diesli Castrol Edge (zgodny ze specyfikacją Renault), brak czarnego "dymka" przy gwałtownym wciśnięciu gazu - tak jak przy Elfie. chociaż RafZielak widzę, że masz benzynę.

Edytowane przez scifo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podczepię się do tego :D

Panowie czy znacie może moment dokręcenia śruby mocującej tylną tarczę do "ośki" ? Czeka mnie taka wymiana ale nigdzie nie znalazłem opisu w którym byłaby podana taka wartość. Miałbym jeszcze jedno pytanie, czy tarcza wraz z łożyskiem schodzi w miarę lekko czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego ściągacza? Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!