Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebiegi w Waszych TCe a usterkowość auta


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Proszę użytkowników o informacje jak w codziennej jeździe ten motor się sprawuje? elastyczność (czy coś podobnie jak diesel?), wyciszenie, hałas przy większej prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to temat o tym, a stosunku przebiegu do awaryjności, ale napiszę w skrócie, że silnik jest ok. Wiem, że to nowa jednostka więc o awaryjności się nie wypowiadam (stąd ten temat), ale jeśli chodzi o kulturę pracy to lekko przewyższa silnik 1.6 16V (wiem, bo miałem dwie renówki z tym silnikiem). Co do elastyczności to mam wersję Grand, a mimo to zbiera się super (nawet z dwiema dorosłymi osobami i małym dzieckiem oraz klamotami w ogromnym bagażniku). Nie jest to żaden demon, ale kiedy Scenic (jakikolwiek) był wyścigówką? Bo jak dla mnie to zdecydowanie auto rodzinne. Co do porównania "kopa" to wydaje mi się, że diesel 1.9 dCi ma lekko większego (przynajmniej do momentu aż turbo da kopa). No ale to przecież kiepskie porównanie (nie te niutony!). Co do hałaśliwości to diesel oczywiście przegrywa. W aucie 1.4 TCE przy 130km słyszę bardziej opony oraz samo radio niż hałas z komory silnika (jaki hałas... lekki szum :) ). Silnik naprawdę bardzo cichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Jedyny mankament to akumulator - ciągle jest rozładowany,

Klarabuch - może to przez te Twoje dodatkowe światła do jazdy dziennej akumulator ciągle pada :idea:

A tak na poważnie , to 33 tyś km zrobiłem i ogólnie usterki żadnej nie miałem. Były tylko interwencje z mojej strony w zeszłym roku na klimę ( był wątek - słabo chłodziła) ale jak na ironię w tegoroczne lato spisała się idealnie. Sądzę , że wcześniej to jakiś czujnik temp. wariował i komputer źle ustawiał klimatronika. Również miałem komunikat o spalaniu stukowym (paliwo SCHELL 100 V-Power :) oraz na elektryczny hamulec ręczny. Ale te komunikaty pojawiły się raz i więcej nie było żadnych. Oczywiście ze wszystkimi wątpliwościami jadę zaraz do serwisu aby wykorzystać na maxa 4- letnią gwarancję :)

Wszyscy w tym temacie chwalą ogólnie swoje autka ale mnie zaniepokoiła ostatnio pewna rzecz. Mianowicie podczas wymiany oleju ( takiej międzyserwisowej) po zdjęciu osłony pod silnikiem zauważyłem objawy wyraźnego pocenia się skrzyni biegów. Chodzi mi o ślady oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem. Olej był raczej jasny więc sugeruje to przeciek z uszczelniacza skrzyni ( z silnika byłby raczej przepracowany bardziej czyli czarny). Usterka chyba ujawniła się stosunkowo niedawno , bo na spodzie osłony było zaledwie parę plamek oleju , który gdzieś tam skapnął z obudowy skrzyni. Dlatego chcę z tym poczekać do wiosny i na przeglądzie gwarancyjnym podpowiem pracownikom ASO gdzie szukać problemu. Jednakże nie wróży to nic dobrego. <czerwona> Silniki w nowych autach są tak zabudowane, że dopiero ściągnięcie osłon może ukazać ewentualne niedomagania. Dlatego nie bądźmy takimi optymistami co do naszych aut. Lepiej czasem coś sprawdzić samemu , bo sądzę, że ASO mogłoby "nie zauważać" problemu dopóki trwa gwarancja aby nie ponosić kosztów.

Edytowane przez Profit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stuknęło 10 tyś km. Zero problemów z silnikiem. Zauważyłem jednak różnicę w spalaniu na 95 i 98Pb (BP). Zawsze tankowałem 95, tylko raz 98 i zauważyłem spadek spalania (komputer również) o jakiś 1 litr <czerwona> na 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25000 i jeździ.

Zastanawiają mnie tylko wymiany oleju u niektórych użytkowników Renault, przed wyznaczonym czasem czy przebiegiem.

Mój Scenic ma 10 tyś km i po 1700km wymieniłem olej i filtr oleju. Teraz w grudniu auto będzie miało rok i ponownie będę wymieniał olej, filtr oleju, a także filtr paliwa i powietrza. Może to głupota (wg innych) skoro wymienia się go co 30 tyś km lub co 2 lata, ale nie będę oszczędzał. To moje nie pierwsze auto z turbo <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 tys i .......... nadmiernie wytarła (zmechaciła) się tapicerka na bokach oparcia fotela kierowcy. Ewidentnie nie moja wina. Zgłosiłem do ASO i wymienili w ramach gwarancji. Ostatnio zawias drzwi kierowcy zaczął hałasować - miałem to w poprzedniej megi ( II ) i musiałem wymienić, więc chyba czeka mnie to samo :(

Edytowane przez wegota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam 35.000km i nic. Jedynie na przeglądzie znaleźli mi coś w zawieszeniu, ale powiedzieli, że to nic takiego i żebym jeździł. A w marcu kończy się gwarancja to wtedy mam podjechać i zrobią to w ramach gwarancji jeszcze.

Aż się zdziwiłem, że sami zasugerowali takie rozwiązanie, żeby wymienić jak najpóźniej, aby starczyło na dłużej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

 

zakup auta grand scenic III czerwiec 2011 ,obecnie 41000 km , brak usterek silnika ,brak innych usterek całego auta ,ostatnio kilka razy komunikat o słabym akumulatorze - po dłuższej jeździe wszystko o.k. ,spalanie na trasie przy 90-100 km/h udało mi się wyświetlić 6,4 ltr średniego spalania (jedna osoba w aucie) i autostrada do 140 km/h między 8,8 do 9,0 ltr średniego spalania obecnie jesień-zima , tak trzymać !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!