Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI


Piotr B.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Miałem podobny przypadek że rano ciężko mi odpalał i to się złożyło na drugi dzień po wymianie rozrządu.Rozrząd wymieniałem sam powoli i dokładnie więc nie było mowy żebym pomylił nawet o pół zęba.Męczyłem się z tym 5 dni.U mnie najprawdopodobniej był zaśniedziały czujnik położenia walu.Nad czujnikiem jest termostat i właśnie on ciekł prosto na niego i zrobił się biały nalot na nim i wokół, i jakieś jeszcze paproch siadł między nim a kołem zamachowym na .Wyczyściłem to i jeszcze wszystkie wtyczki w koło i auto pali.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, w moim tak samo po postoju całą noc ciężko ma z zapalaniem. Kręci ale dopiero za 3 razem odpala, z odpaleniem leci jasny biały/szary dym z wonią nie przepalonej ropy. Wymieniłem świece i wężyk od cofki bo ciekł mi. Wyczytałem gdzieś nie pamiętam gdzie że trzeba odczekać po zgaśnięciu kontrolki od świeczek 8-10 sek. i zagra, tak zrobiłem i dziś rano odpalił od pierwszego razu bez dymu, co było miłym zaskoczeniem, dodam że w pracy mam także renault ale mastera dci i po zgaszeniu kontrolki od podrzania itp. od razu pali. We wtorek wstawię go do warsztatu i zobaczę co mi powie.

 

EDIT:

Mechanik ustawił wtryski bynajmniej mi tak powiedział. Dodatkowo powiedział, że istnieje możliwość wadliwego rozrusznika. Rozrusznik został zregenerowany. Teraz pali jak szalony, jednak widzę, że jeśli dostanie złej jakości paliwo to ma problem z odpaleniem.

Edytowane przez mrkrzemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Mam problem z Meganka 1.9dTi 2002r. ok. 105tyś przebiegu (przebieg oryginalny). Od jakiegoś czasu samochód ciężko odpala po dłuższym postoju. Mianowicie nie kiedy samochód stoi tydzień i odpali na strzała a niekiedy na drugi dzień trzeba kręcić ze 2 razy aby odpalił. Nie ważne czy bak jest pełen pod korek czy połowa. Wymieniona została gruszka do pompowania paliwa, założony zaworek zwrotny przed pompą paliwa i wymieniony zaworek (ten gdzie paliwo idzie na przelew) przy pompie wtryskowej BOSCH. Świece żarowe wszystkie są nowe mają rok i były sprawdzane są dobre. W internecie przeczytałem sporo tematów o tym odpalaniu i są różne przyczyny tego nie odpalania. Pod komputer był podpięty mechanik mówił, że nie ma żadnych błędów. Podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do około 9,5V co w przypadku obecnych temperatur wydaje się być w porządku. Czujnik położenia wału da radę jakoś sprawdzić bez podłączenie pod komputer np.multimetrem? Dziś odpaliłem auto i zaraz zgasiłem to po 1h postoju odpalił na strzała a silnik był zimny. Nie chciał bym wymieniać wszystkiego po kolei bo przewyższy to pewnie wartość całego samochodu.

Za każda pomoc z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!