Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak nawiewu Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

Hmm... jak to przykręcany na śrubki od strony schowka skoro naprawiałem wyświetlacz w swoim i wystarczy odkręcić nie więcej niż 5 śrubek ale wszystkie widoczne po zdjęciu daszku i dolnej osłony licznika. Zresztą na angielskich forach widziałem fotograficzny tutorial w który kończy się uwidocznieniem (na fotce) rezystora wyciągniętego przez otwór po liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam. przed chwilka zaczal mi wariowac wentylator. przy odpaleniu auta pomimo nastawienia dmuchawy na max. wentylator chodzil mi na srednim poziomie. po chwili wskoczyl na max. obroty, pozniej chodzil na srednich a nastepnie wylaczyl sie. i tak kilka razy. nastepnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta nadmuch chodzil przez pewien czas troszke powyzej sredniego poziomu. nawet przy calkowitym wylaczeniu wentylatora na zero nadmuch powietrza byl na tym samym poziomie (powyzej sredniego) !! teraz wentylator nie chodzi i ... szyby sa $#@$%^& <ok> . podczas calej tej zabawy poczulem spalenizne. scenic II V.2004 r. 1,5 cdi, klimatyzacja auto. prosze o porade przed jutrzejsza wizyta u mechanika. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porada jest taka że zależy czy masz klimatronik (wtedy zamiast typowego rezystora masz modul skladający się z tranzystora) czy manulaną klime (wtedy jest to typowy rezystor zabezpieczony termikiem). Problematyczny jest jedynie dostęp do niego.

Smród może wynikać z faktu że opornik jest umieszczony w kanale wentylacyjnym dmuchawy która chłodzi go, więc jeśli doszło do spalenia rezystora to smród mogłeś/musiałeś poczuć. Inna sprawa taka że lubi się przytopić wtyczka w gnieździe w tym właśnie rezystorze - wtedy do wymiany cały moduł rezystora wraz z wtyczką - jest to najgorszy wariant z możliwych bo normalnie po spaleniu samego termika sama naprawa kosztuje około 3 zl <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. mam klimatronik (czyli jak pisalem klimatyzacja auto :-P ). dzisiaj rano wentylator wlaczyl sie na pol gwizdka na ok. 10 sek. mysle, ze bedzie ... wtyczka za 3zl <ok>

 

dodano

 

od poludnia az do poznego wieczora chodzil bez zarzutow :shock: ciekawe jak jutro bedzie i co naprawde sie dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz klimatronik to na pewno naprawa nie bedzie 3 zl (ta wersja do klimy manualnej). Jeśli bedzie wtyczka podtopiona to zależy jak bardzo bo u mnie było tak że była podtopiona wtyczka oraz gniazdko (gniazdko jest integralną częścią obudowy modułu rezystora). W tym wariancie masz do wymiany wtyczkę oraz cały moduł. Plastik na złączu zaczyna się topić w konsekwencji złego, zaśniedziałego styku we wtyczce - wtedy zaczyna się wytwarzać ciepło które topi plastik. W twoim przypadku skoro raz jest raz nie ma może być właśnie zły styk - jeśli szybko zdiagnozujesz popsikanie KONTAKTEM (usuwa nalot na wtyczkach zaśniedziałych i polepsza kontakt) likwiduje sprawę.

Zresztą tak czy siak zalecam aby każdy w swoim autku użył chociaż 1 raz na rok czy dwa KONTAKTu psikając po złączach np. w drzwiach (tam wg ASO bardzo lubią styki śniedzieć) i wszelkie inne złączki (oczywiście po uprzednim rozpięciu aku). W renUFFkach jest kupa elektroniki i ona zawodzi najczęściej dlatego lepiej zapobiegać niż leczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. caly czas dmuchawa chodzi bez zarzutu. dodam, ze nawiew zaczal szwankowac w dniu kiedy byla silna wichura z deszczem (m. in. wtedy zalalo elblag i inne miasta). a moze jest to zwiazane ze zwarciem instalacji gdzies indziej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego ze chodzi bez zarzutu wnioskuje jednak abys dostał się do rezystora i sprawdził jego stan jak i styki. Na tym etapie kosztować cię to będzie jedynie czas... później jak już sie do konca spieprzy to nie dosc ze popłyniesz finansowo to jeszcze niezle bedziesz sie wkurzal w samochodzie w ktorym nie pojezdzisz dluzej niz 10 min bo szyby beda parowały.

Ja tam miałem tej zimy kiedy to musialem naprawiac nawiew - ledwo dojechalem na szrot (dobrze ze mieli rezystor i nie musialem szukac dalej), potem wietrzenie auta zeby wilgoc zeszla z szyb i jazda z powrotem do domu i modlitwa w korkach aby nie były za duze bo pomimo otwartych szyb one parowały <ok>

 

Poza tym jeszcze raz powtarzam ze topienie się złacza przy rezystorze spowodowane jest złym (zaśniedziałym) stykiem - pomóc może KONTAKT - potem już jedynie wymiana. Nie ma na co czekać - to nie opady deszczu że samo przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam Forumowiczów.

Ostatnio dopadł mnie temat opornika dmuchawy po ulewnym deszczu i zalaniu wnętrza przestał działać.

Po wymianie postanowiłem nie popełniać błędu konstruktorów Scenica i założyć opornik stykami do dołu tak że przy kolejnej awarii odpływów deszczówki woda tylko ścieknie po regulatorze wiatraka i nic się nie przepali i nie popsuje.

Przed zamontowaniem kupiłem silikon wysokotemperaturowy "rudy" taki do 300 stopni C. i dookoła uszczelniłem plastikową obudowę na wszystkich możliwych łączeniach i na styku z radiatorem nawet wokół zielonych gniazdek dokładnie wszystko.

Następną czynnością było zlikwidowanie ścięcia w prawym górnym rogu otworu w który wsuwa się opornik. Ostry nóż introligatorski parę minut i róg ma 90 stopni.

Wsunąłem opornik wtyczkami do dołu przykręciłem dwie śrubki i po zawodach.

Myślę że takie rozwiązanie zabezpieczy nasz opornik przed kolejnym uszkodzeniem.

Można to zrobić prewencyjnie i zlikwidować potencjalne źródło usterki.

Powodzenia i oby jak najmniej usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Pomimo tego ze chodzi bez zarzutu wnioskuje jednak abys dostał się do rezystora i sprawdził jego stan jak i styki. Na tym etapie kosztować cię to będzie jedynie czas... później jak już sie do konca spieprzy to nie dosc ze popłyniesz finansowo to jeszcze niezle bedziesz sie wkurzal w samochodzie w ktorym nie pojezdzisz dluzej niz 10 min bo szyby beda parowały.

Ja tam miałem tej zimy kiedy to musialem naprawiac nawiew - ledwo dojechalem na szrot (dobrze ze mieli rezystor i nie musialem szukac dalej), potem wietrzenie auta zeby wilgoc zeszla z szyb i jazda z powrotem do domu i modlitwa w korkach aby nie były za duze bo pomimo otwartych szyb one parowały :-)

 

Poza tym jeszcze raz powtarzam ze topienie się złacza przy rezystorze spowodowane jest złym (zaśniedziałym) stykiem - pomóc może KONTAKT - potem już jedynie wymiana. Nie ma na co czekać - to nie opady deszczu że samo przejdzie.

 

Witam.

A jakas rada jak sie tam dostać żeby popsikać KONTAKTEM?

Bo mam te same objawy.Raz mam dmuchawe a raz nie i totalnie wariuje.Ustawiam maxa i nie działa ustawiam minimum a wieje ma maxa -jak mu sie chce.

mam climatronica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!