Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic oszalał - szarpie dławi się gaśnie nie pali na jedną świecę?


mirazit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post, ale to forum odwiedzam już od roku - odkąd zakupiłem gazowane Renault Megane Scenic 2.0 8v.

 

Przed zakupem starałem się rozeznać trochę w Renówkach - ojciec ma do dzisiaj 19, znajomi też mieli i bardzo nie narzekali, a silnik 8v wydawał się nie do zdarcia. Samochód był oglądany prawie z każdej strony - wiadome było, że był w przeszłości puknięty, ale i zrobiony dosyć profesjonalnie - kupiłem... i to chyba był mój największy błąd!

 

Samochód niby zachwalany przez mojego ostatniego mechanika (podobno sam go kiedyś kupował koledze) - co prawda 190 tyś na liczniku, ale zrobiony rozrząd, skrzynia biegów, sprzęgło, nowe opony...

 

Najpierw wyskoczyła mu kontrolka EKG w szczerym polu i musiałem szukać chłopów ze wsi, aby ściągnęli mnie z rodziną do domu, później na krawacie pojechał do mechanika i 100 zł później wróciłem do domu. Kolejna akcja - zsikał się płynem chłodniczym - pękł termostat - wymiana kompletnego termostatu pomogła. Następnie prawie zaczął się palić na gazie - solidnie strzelił w wygłuszenie, rozerwał też czujnik temp. dolotowej powietrza. Wygłuszenie zdjąłem (w razie "W"), mechanik wymyślił wymianę przewodów WN i świec - pomogło 50%. Okazało się, że mikser jest założony od jakiegoś smoka 3.0 i z wolnych obrotów będzie strzelał - bo mieszanka uboga. Wymieniłem mikser + regulacja LPG. Sielanka trwała kilka miesięcy - w zimie padły cewki zapłonowe - wymieniłem na jakąś używkę. Na mrozie i rdzy pękła szyba czołowa - wymiana szyby plus blacharka pod szybą. Jak już ochłonąłem - rozerwało przewody paliwowe - a w baku smród rozpuszczalnika. W sumie 8 razy wymieniałem przewody paliwowe plus czyszczenie wtryskiwaczy i baku - za każdym razem miękkie strzępy przewodów paliwowych wszędzie - ostatecznie SWAP z innego samochodu kompletnej magistrali paliwowej tymczasowo załatwił sprawę. Takie drobiazgi jak tarcze, klocki, wydech czy płyny eksploatacyjne to już pominę ;)

 

W międzyczasie utonął 2 razy (tzn. ja po kostki w wodzie od pasażera) - czyszczenie kanałów szyberdachu pomogło (a mam 2 szyberki...)

 

W lecie dopadło go gnicie - progi plus ranty nadkoli (ma założone plastikowe nadkola) - oddałem do blacharza. I tu zaczyna się moja opowieść.

 

Blacharz stwierdził, że coś nie pali na jedną świecę - rzeczywiście tak jakoś kiepsko chodził - przy 2000 obrotów i piątce czuć było lekkie drgawki w kabinie. Zakupiłem nowe świece - efektu zero. Wymieniłem również przewody WN i obydwie cewki zapłonowe, posprawdzałem połączenia, łącznie z tymi od gaziarzy, wyczyściłem czujnik położenia wału korbowego.

 

Zaczęło się robić coraz chłodniej - z dnia na dzień jest coraz gorzej. Odpala, ssanie działa, później schodzi na wolne obroty, czujniki wszystkie ok, a zachowuje się, jakby na jedną świecę nie domagał. Po dodaniu gazu wkręca się dobrze na wysokie obroty.

 

Póki silnik nie jest nagrzany na 100% podczas jazdy wciśnięcie sprzęgła powoduje spadek obrotów - czasem jest to do 1000 i powolne do 750, czasem jest to do 200 i w górę do 750, a najczęściej gaśnie w tym momencie.

 

Podczas jazdy na wyższych biegach w okolicach obrotów do 2500 czuć telepanie się kierownicy, drążka biegów i ogólnie całej budy - czuję też spadek mocy. Co dziwne na wyższych obrotach chodzi dobrze (od 3000 do 5000 jest nawet sympatycznie). Sytuacja jest jednakowa na benzynie i gazie.

 

Byłem na komputerze - nie wykazał nic z zarejestrowanych błędów (co ciekawe kiedyś w zimie jak padła cewka - to też nie miałem EKG). Sprawdzone są czujniki, podciśnienia - wszystko wydaje się być jak należy - widać tylko skoki zapłonu 7 - 17 (mechanik twierdzi, że powinno być równo 12).

 

Ale się rozpisałem... Mam dwa pytania: 1. Czy każdy z Was tak ciągle dokłada do Reni? 2. Za co jeszcze mogę się wziąć aby ożywić ten silnik na 100% póki jej nie sprzedam niech kto inny walczy z wiatrakami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mis666 dobrze pisze.

może też być uszczelka pod głowicą - po awarii termostatu,

Ja w 1,6 też miałem problemy z paleniem na 1 gar i okazało się że wadliwa była wtyczka do cewki - miała pęknięty pin. Polecam najpierw przejrzeć instalację - wtyczki przy cewkach, czujnikach , komputerze.

Poszukaj czy instalacja LPG nie ma jakiś przedmuchów, czy nie zasysa lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys miałem doczynienia z silnikiem 1,8 16v w sceniku i tam kulał jak szalony. Sondy były wymieniane / cewki i nic ciągle chodził nie równo i tak mi do głowy wpadło że może rozrząd sie popitolił bo nie był dawno wymieniany i sie okazało że rozrząd na wałku sie przestawił jakieś kliny puściły wystarczyło ustawić i było ok.

Co do twojego problemu czuję że to głowica jest walnięta albo tłok wypalony czyli nie opłacalne lepiej silnik kupić , bo gdyby było inaczej to nie zachowywał by sie tak samo na gazie i na benzynie czyli usterka typowo mechamniczna. Uszczelka jak padła to sam zauważysz szybko się grzeje motor, olej w zbiorniczku z płynem chłodzenia lub płyn w oleju na bagnecie bedzie widać. Korek wlewu oleju bedzie kupa masła pod spodem i często też czuć z rury wydechowej, prucz spalin płyn chłodniczy. Powodzenia i przekalkuluj koszty jak bedziesz wiedział co i jak, lepiej zepchnąć komuś z poza naszego grona ;) niż łożyć w nieskończoność a dołożysz i sobie kupisz coś lepszego. Ja miałem nauczkę i próbowałem ratować scenica dci kasa lała sie strumieniami nia niego a efekt żaden, aż sie poddałem i kupiłem innego niestety drogiego ale jestem ;) szczesliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem umówiony już na piątek z innym mechanikiem. do sprawdzenia będzie ciśnienie na cylindrach rozrząd oraz luzy zaworów. zostawiam go na weekend i liczę na cud.

 

swoją drogą nie wiem czy już nie przekroczyłem cienkiej granicy opłacalności. tyle już wyłożyłem w ten samochód więc nie wiem czy warto go sprzedać za bezcen? dopiero co zrobiona blacharka... poza tym samochód jeździ jak widać słuchać i czuć więc kto go kupi za przyzwoite pieniądze? niestety chwilowo nie stać mnie chyba na dopłacenie do nowszego... :-(

 

Dodano: 10 gru 2012 - 14:46

Byłem na diagnostyce. Ustawienie rozrządu poprawne, ale ciśnienia cylindrów - kupa:

licząc od rozrządu 1,2,3,4 - zimny, ciepły, olej:

1. 10 bar, 9 bar, 9,5 bar

2. 13 bar, 12,5 bar

3. 13 bar, 13 bar

4. 14 bar, 13 bar

 

i co teraz? kapitalka silnika? aż się boję zapytać o kwotę...

Edytowane przez mirazit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co teraz? kapitalka silnika? aż się boję zapytać o kwotę

Jak kupiłem swoją megankę sprawdziłem ciśnienia bo wypadały mi zapłony,powodem jednak był czujnik temperatury.

Do rzeczy. Ciśnienia wypadły tak:

1.12,0 bar

2.11,9 bar

3.12,0 bar

4.12,1 bar

Zadowalająco,ale należę do eksperymentatorów i zastosowałem coś co stosowałem już w kilku swoich samochodach.XADO,nie żaden cudowny środek na remont silnika ale żeby,,zamrozić'' jego teraźniejszy stan. Już widzę komentarze odradzające wlewanie czegokolwiek do silnika :D ...ale gdyby człowiek był zatwardziałym konserwatystą odpornym na eksperymenty to nie byłoby zupy pomidorowej,kaczki w miodzie itp. :mrgreen:

Po przejechaniu ok.3000 km parę tygodni temu zmierzyłem ciśnienie i wyszło tak(warunki takie same):

1.12,7 bar

2.12,6 bar

3.12,7 bar

4.12,7 bar

Przyrost ciśnienia niby niewielki ale za to wyrównany. Być może dawkę trzeba by podwoić.Coś tam jednak ta ,,ceramizacja'' sprawiła chyba dobrego.Może to moje subiektywne odczucie ale silnik chyba ciszej chodzi,tak ,,miękko''.

Zgrzytał mi też czasem wsteczny więc zaaplikowałem i do skrzyni.Od sierpnia cisza.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zostawić maszyne do dalszej jazdy to daj sobie spokuj z naprawą , ciąle coś dojdzie i wyjdzie cie około 2tysi. http://allegro.pl/renault-megane-i-scenic-i-silnik-2-0l-f3r-i2784579697.html Lepiej poszukaj takiego motoru utarguj troche dolicz rozrząd to całość wyjdzie okło 1tyś. Albo zrób to co wczesniej proponowałem.

Co do tych sierodków poprawiających prace silnika to ja kiedyś użyłem bo mi sie zawory zacierały i napie... w silniku jak u kowala pojeżdziłem i zbyłem ale widze że nowy właściciel śmiga jak miło i chyba nie nażeka.

Edytowane przez mis666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No nic... oddałem Renię do podobno jednego z lepszych warsztatów naprawczych w okolicy. Rozebrali, ustawili luzy zaworowe i dalej to samo.

Co się okazało - na dolotowych luz 0,2 na wylotowych luz 0,0. Po rozmowie z szefem serwisu okazało się, że gaz wykończył mi silnik. Podobno wszystkie renie są bardzo wrażliwe na gaz - po 100 tysiącach na gazie do remontu. Wygląda na to, że ta już miała swoje 100 tysięcy za sobą. Szkoda, że wcześniej nie doczytałem się na forum przed zakupem mojej Reni, że taka wrażliwa na gaz. Swoją drogą według mechanika jeśli by nie gaz, to ten silnik dożywa spokojnie 400 tysięcy bez remontu - po prostu gaz tak klepie zawory wylotowe...

Apel do wszystkich użytkowników gazowanych Reni - częściej mierzcie luzy zaworowe - inaczej skończycie jak ja - z silnikiem w remoncie.

Do rzeczy: wymienione 4 zawody, prowadnice i gniazda zaworowe plus wszelkie uszczelki gdzie się dało. Jutro jadę po odbiór. Może się nie przekręcę jak usłyszę finalną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy każdy użytkownik francuza powinien mieć stalowe nerwy?

 

Jestem po remoncie silnika (cała góra - opisane wyżej). Silnik zaczął nagle kuleć. Obroty mu lekko skaczą, dławi się - najlepiej widać to jak rzuca silnikiem oraz z rury wydechowej. Byłem u mechanika, który robił mi zawory i wszystko jest ok. (tzn ciśnienia pomierzone, świece, cewki, przewody ok).

 

Więc co znowu się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!