Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak najszybciej ogrzać auto?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak się właśnie zastanawiam ( w związku z niskimi temperaturami), czy jest jakiś sposób postępowania, żeby w ciepłe powietrze zaczęło lecieć szybciej i było bardziej ciepłe. Mam dieselka, więc wskaźnik podnosi mi się do pierwszej kreski jak już dojeżdżam do pracy... Dobrze, że mam podgrzewane fotele, więc przynajmniej tyłek się szybko grzeje. :)

 

Czy rano po zimnej nocy lepiej włączyć obieg zamknięty, czy dmuchawę mocno, czy wogóle? Czy może klimę?

Bo oczywiście w moim silniku (dTi) nie ma żadnej klapki z trybem lato/zima na filtrze nie ma?

 

W maluszku to się rurę z kanałów chłodzących zdejmowało, albo klapkę otwieraną termostatem blokowało... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu kombinować. Silnik znacznie dłużej rozgrzewa się na biegu jałowym niż pod obciążeniem podczas jazdy. W czasie grzania na postoju zdążysz pewnie ze trzy razy obrócić do pracy i z powrotem. Poprostu odpalasz i jedziesz, jedyne co robię to zabezpieczam matą przednią szybę przed zamarznięciem. Idealnym rozwiązaniem jest webasto ale jak jeżdzisz tylko do pracy i do domu to szybko zmęczysz akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie ogrzewania auta. Otóż przy temperaturach ujemnych bardzo długo muszę czekać aż poleci chociaż letnie powietrzne z nawiewu. W rezultacie z nawiewu leci później bardzo ciepłe powietrze, ale nim to nastąpi muszę przejechać kilkanaście kilometrów.

Nie wymagam zbyt wiele, ale uważam że po 2-3 minutach od rozpoczęcia jazdy powinno lecieć chociaż letnie powietrze, a nie jak u mnie leci przez długi czas lodowate. Wymieniłem termostat i jest bez zmian, nie wiem czy to nagrzewnica czy też może pompa wodna. Aby wskazówka się ruszyła muszę czekać również bardzo długo, a później już jest ok. Jaki jest przykładowy czas rozgrzewania silnika przy temp. ok -5 stopni po nocy na dworzu oraz jaki jest czas aby zaczęło lecieć chociaż letnie powietrze przy tej temperaturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vernon, moim zdaniem i z moich doświadczeń nie jest to nic dziwnego, w clio muszę jakieś 5-7 żeby zaczęło lecieć letnie. a teraz w klekocie dwa razy dłużej. :?: uważam że wszystko jest ok. weź pod uwagę, że zały blok musie sie nagrzać, olej no i płyn chłodniczy. trochę czasu to zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jerry: w dieselku tak po prostu jest. Ja rano zamykam obieg, ustawiam na ciepłe powietrze i dmuchawę na 1. Dopiero jak temperatura osiągnie 70 stopni, pzełączam na obieg zewnętrzny. Trwa to jakieś 5-6 km a autko to Berlingo 1,6HDI.

Vernon: to ne jest normalne w benzynie. Moja, a raczej mojej żonki megi jest już cieplutka po 4 km a nie mam obiegu zamkniętego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja proponuję pocieranie ręcznikiem :(

Panowie renatki zawsze dobrze grzały jak nie grzeją szukamy przyczyny w termostacie (vernon w twoim autku jest tylko jeden rodzaj) lub w zapchanej nagrzewnicy to tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Najlepszym sposobem jest np. wyłączyć dmuchawę i dać na zimne a jak tylko wskazówka zacznie się dźwigać to przekręcam na maxa ogrzewanie a dmuchawę daje na 2. W mojej megi już raz wymieniałem nagrzewnice jak słabo grzało a teraz to jest wporządku. A co do samego ogrzewania to fakt długo wskazówka się podnosi, w MEG II dużo szybciej podnosi się temperatura, może to kwestia plastiku na silniku hehe :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rano jeżdżę do pracy jakieś 3-4 km po mieście i w połowie drogi mam już ciepło
chyba,ze jedziesz w korku 3km/h :?: podczas normalnej jazdy przy -5 po 1,5 km masz juz cieplo w kabinie???? bardzo smieszne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!