Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II] Migająca żółta kontrolka (katalizator)


jlucz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

na wstępie - oczywiście pojadę do serwisu, ale chce wykluczyć sprawę benzyny zanim to zrobię.

Megane II 1.6 16v

Sytuacja wyglądała tak:

Miałem w zbiorniku ok 10l paliwa i do tankowałem około 20l do tego.

Jechałem sobie dziś samochodzikiem w miarę rozgrzanym i nagle tak jakbym zmienił na za wysoki bieg. spadek mocy. ale bylo to chwilowe.

Efekt - miga żółta kontrolka z silniczkiem - (ze niby katalizator, uklad wydechowy).

W instrukcji jest napisane ze jak miga, to należy zmniejszyć obroty i ma zgasnąć. oczywiście to nie działa. wcześniej nie miałem nigdy takich numerów.

Kontrolka co jakiś czas gaśnie (co czuć pod nogą - inaczej pracuje silnik) i zapala się za jakiś czas ponownie. dźwięk spalin z rury jest taki "nierówny", a na nadwozie przenoszą sie minimalne drgania - nie nonstop,a od czasu do czasu.

Zanim pojadę do serwisu, to czy mogę wykluczyć, że to benzyna? bo jeśli benzyna, to może wystarczy ją "wyjeździć"? bardzo są skorelowane to tankowanie i migająca kontrolka - dlatego się zastanawiam.

pzdr

 

jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich,

Otóż i ja doświadczyłem podobnych objawów w moim aucie. Najpierw zaczął się dławić, mulić jakoś, potem zaczęła migać kontrolka silnika. Potem włączyła się kontrolka ASR + service. Auto chodziło jakoś mulasto, do tego tak jakby nie przepalało paliwa, spaliny dochodziły do kabiny jak stałem an światłach z otwartą szybą. Pojechałem na Balicką w Krakowie, do chwalonego przez wszystkich elektromechanika. Zdiagnozował sprawę błyskawicznie - cewka Sagem poszła do wymiany na Beru. Sprawdził na komputerze - wszystko ok. Objawy ustąpiły na jakieś 7-10 km. Pod domem znowu pojawiła się migająca kontrolka silnika i zapalił ASR. Wieczorem odpaliłem auto, pojeździłem i nic się nie działo. Przez następne dwa dni nic się nie świeciło, ale czułem, że coś jakby go lekko przymula na pierwszym i drugim biegu, po czym wszystko wracało do normy i odzyskiwał swój dawny zryw. No i dziś znowu zaczyna migać pomarańczowy silniczek, póki co bez ASR. Czyżby druga cewka, czy to jeszcze coś innego? Trochę się podłamałem :-?

 

EDIT:

Dzisiaj póki co znowu jest w miarę ok. Ktoś mi podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam identyczne objawy jak koledzy w poprzednich postach.

Spadek mocy,miga żółta kontrolka i z wydechu reguralny dżwięk obrazowo tu,tu,tu,tu,auto się trzęsie.

Auto Scenic 1.6 16V benzyna.

Myślicie że to na 100% cewka,czy możliwy inny defekt?

Mieszkam w Holandii,mechanicy tu to paproki i biorą 80 euro za godzinę,co mogę to przy autach robię sam.

Mam nadzieję że cewka to jest ta rzecz,wcześniej myślalem że taka "puszka" jak w Poldku :)

http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPN&o=&t=QLQSRIOTOOOQ&k=23-JL-LN&ref=

43 euro za sztukę tu kosztuje Beru

Czy w tym modelu mogę odłączać cewki po kolei na pracującym silniku bez ryzyka błędu w komputerze?

Czy może wymienić na raz 4 (mam Sagem`y)

Czekam na odpowiedż i z góry dziękuję

Opanowałem.To na 100% cewka.Wymiana banalna,odlączyć wtyczkę i wykręcić śrubkę.Poszła trzecia.Wymieniałem po sztuce i odpalalem silnik.

Wymieniłem wszystkie sagem`y na Beru.Dobrze że problem łatwy do diagnozy i naprawy.To pierwsza (odpukać) od roku naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam identyczne problemy jak koledzy powyżej. Renault megane 1.6 16v 2003r, benzyna+LPG. Miga żołta kontrolka i po jakimś czasie załącza się esp/asr. Wymieniłem dzisiaj świece i problem niestety występuje nadal. Następne co mi przychodzi do głowy to cewki (tak jak piszą koledzy wyżej) tylko zastanawia mnie jeden fakt. Gdy wymienilem swiece i problem nie zostal rozwiazany, zaczalem odlaczac cewki po kolei w celu sprawdzenia ktora padla. I tu nastapilo zaskoczenie, odłączajac pojedyczno, silnik albo zgasł albo ledwo ledwo zipal przy kazdej z 4, co oznacza gdyby ktora z cewek bylaby do wymiany to przy jednej odłączając ją silnik by pracował tak samo, a tu przy każdej jakaś zmiana ... Jak myślicie? Czy może to być coś innego niż cewka? czy jednak mimo wszystko cewki wymienic? zaznacze ze cewki sa firmy sagem, a z tego co wiem to te cewki nie ciesza sie zbyt wysoka renomą. Bardzo prosze o pomoc

Może zacznij od wyczyszczenia klawiatury ?

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 05 cze 2013 - 20:18

Może zacznij od wyczyszczenia klawiatury ?

P_r_z_e_m_o

Możesz doprecyzować swoją "pomocną" odpowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja mam podobny problem z tym że po jakimś czasie potrafi się włączyć jeszcze kontrolka cheek injectors. Wyciągnąłem świecę żeby sprawdzić i wszystkie mają czarny suchy nagar. Przeczyściłem i silnik jak by lepiej pracował przez jakiś czas. Oczywiście przy czyszczeniu zmieniłem dystans na świecach nie umyślnie no i teraz troszkę inaczej chodzi. Wiadomo świece muszę wymienić. Na jakie co polecicie ?? Problemy tak czy owak się nie pozbyłem. W samochodzie jest instalacja lpg zainstalowana niedawno zrobiłem może 4000 tyś kilometrów. Mechanik sprawdził odpinając od poszczególne zasilanie od siec, wychodzi na to że wszystkie działają natomiast zasilanie na wtryskach do LPG druga od lewej nie było żadnych zmian czyli wychodzi że nie działa.... Dodatkowo wspomnę że samochód strasznie dużo zaczął palić.... może dla tego złapał błąd ... ?? o tym świadczy między innymi czarny nagar... mieszanka jest zbyt bogata...

Co radzicie wymienić ??? może jest problem z sondą lambdą ???

 

Dodano: 29 paź 2013 - 13:50

U mnie okazało się jednak po metodzie prób i błędów, podmian, wymianie świec na nowe na końcu wyszło że to jedna z cewek była walnięta. Po założeniu innej używanej wszystko wróciło do normy a samochód śmiga jak nowy. Mam wrażenie że nawet lepiej pracuje, pewnie to przez nowe świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!