Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagłaśnianie Megana II - krok po kroku


Rekomendowane odpowiedzi

Ok,

 

Obiecałem opisać "moje boje" z tym autem. A więc:

 

Na początek polecam zapoznać się z ogólnymi zasadami i teorią Car Audio, będzie łatwiej:

http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf

 

 

Megane, generalnie, jest autem bardzo niewdzięcznym do nagłośnienia.

A konkretniej, teraz, po ponad roku zmian i przeróbek, mogę uczciwie powiedzieć, że dysponując sporymi środkami można go nagłośnić wprost rewelacyjnie. Niestety, za małe pieniądze nie da się tu zrobić nic, albo prawie nic, porządnego.

Ale po kolei.

Posiadam wersję trzydrzwiową - najoporniejszą ze wszystkich dwójek (no, może oprócz cabrio).

Drzwi są tu olbrzymie, mało który głośnik dobrze zagra w tak olbrzymim litrażu.

Ja z takim głośnikiem się nie spotkałem, a testowałem kilka zestawów. W tym takie, które podobno duży litraż lubią (np Helix hxs236). WIdocznie, nie aż taki duży :)

W wersjach 5d i sedan jest podobno nieco lepiej, ale nieznacznie.

Nieznacznie, bo oprócz litrażu dochodzą kolejne problemy.

Pierwszy, to dwie wielkie dziury w blasze wewnętrznej, na niemal całej wysokości drzwi, w ich przedniej i tylnej części.

Jak wiadomo, jedną z obowiązkowych zasad poprawnego montażu jest zamocowanie głośnika w jak najsztywniejszy sposób (broń Boże jedynie na tapicerce).

W tym celu, w większości Aut wystarczy zamocować solidne kółko z mdf (lub stali) na blasze wewnętrznej drzwi. W Meganie tak się nie da, bo w miejscu fabrycznie przewidzianym na głośnik blach wewnętrznej z tyłu nie ma. Jest tylko dziura :)

Montując swoją pierwszą instalację (a raczej zlecając jej zamontowanie, w firmie, której nazwę wolałbym zresztą jak najszybciej zapomnieć), jeszcze o tym nie wiedziałem.

Zrobiono mi więc panele z orginalnej zaślepki głośnika i przymocowano je do blach wew... długimi dwoma wkrętami.

Fotografie tych paneli gdzieś mi zginęły, ale zasadniczo, "zewnętrznie" były podobne do paneli z kolejnej instalacji, a te wyglądały tak:

 

img1656cg8.jpg

 

Dlaczego trzeba było robić panele? Ano dlatego, że za orginalną zaślepką zmieścimy głośnik o głębokości max ~65mm, a większość dobrych przetworników ma więcej.

 

Zamontowanie panela, włożenie w niego głośników Phase PCS 165.20 oraz puszczenie dźwięku "po wysokiej" (czyli bezpośrednio z orginalnego radia) dało nieporównywalnielepszy dźwięk, niż zestaw fabryczny.

Przez m/w tydzień byłem niesamowicie zadowolony.

 

Szczegółowo, na pierwszą instalkę składały się:

 

panele (nałożone na tapicerkę i dodatkowo przykręcone do blachy na wkręt),

wzmacniacz Audison SrX2

Głośniki Phase OCS 165.20

Kable zasilające Dietz 20mm2

Podstawowe wygłuszenie drzwi matami APP

 

Potem zaczęło mi "czegoś" brakować.

Konkretnie: kick-basu.

Dobry zestaw, oprócz wielu innych cech, powinien też "kopać" po nogawkach przy okazji np perkusji. W tamtej instalacji w ogóle tego nie było.

 

Najpierw wymieniłem radio.

Zamiast seryjnego w auie zagościł Pioneer DEH-P55BT.

Dźwięk był nieco lepszy, ale różnica nie powalała.

 

W następnej kolejności na tapetę poszedł wzmacniacz - SrX-a zmienił Rockford 600a4.

Ta zmiana znacznie poprawiła zwłaszca tony wysokie, co na kolejne kilka tygodni poprawiło moje samopoczucie.

 

Ponieważ w międzyczasie wpadłem na pomysł solidnego wygłuszenia auta (parę fotek tutaj:

 

http://img259.imageshack.us/img259/3143/img1520s4bv.jpg

img1520s4bv.th.jpg

 

http://img358.imageshack.us/img358/9498/img1523s9zc.jpg

img1523s9zc.th.jpg

 

http://img259.imageshack.us/img259/5641/img1538s2hl.jpg

img1538s2hl.th.jpg

 

http://img241.imageshack.us/img241/725/img1542s3iz.jpg

img1542s3iz.th.jpg

 

http://img259.imageshack.us/img259/1766/img1564s1hk.jpg

img1564s1hk.th.jpg

 

), pojawiła się też okazja do porządnego położenia kabli sygnałowych RCA:

 

img1552s7to.th.jpg

 

(no, nie do końca idealnego, bo o peszlu nie pomyślałem), oraz od nowa prądówek (SrX był pod siedzeniem kierowcy, ale Rockford siętam już nie mieścił. Trzeba go było więc przenieść do bagażnika, a tam stare prądówki już nie sięgały).

 

Druga instalacja wyglądała więc tak

 

Pioneer DEH-P55BT

Rockford 600a4

Głośniki Phase PCS 165.20

kable prądowe Dietz 20mm2

kable sygnałowe Dietz Nashville

Podstawowe wygłuszenie drzi matami APP

Wygłuszenie podłogi matami Boll oraz taśmą dekarską (mata Soudal)

Wygłuszenie tylnych błotników matami Boll oraz Poroso

 

Dźwięk był już znacznie lepszy, ładniejsze tony średnie i wysokie, kicka i basu niestety ciągle totalnie brak.

 

Kicka musiało brakować. Aby się pojawił, konieczna głośnikowi jest sztywna i szczelna komora zamknięta, w której mógłby grać.

Drzwi megana, z cienkiej blachy puszkowej, z wielkimi otworami w blasze wewnętrznej, w ogóle tego założenia nie spełniały.

 

Samochód pojechał więc na przeróbkę (głuszenie) drzwi.

 

W przednią dziure wsadzono konstrukcję z mdf, dokładnie taką:

 

http://img152.imageshack.us/img152/1681/img1922vi2.jpg

img1922vi2.th.jpg

 

Została ona solidnie przykręcona do blachy. Zrobiono ładny panel (ten z pierwszej fotki), który miał w sobie zatopione kolejne kółko z mdf. Kółko z panela zostało mocno skręcone z kółkiem na powyższej konstrukcji, tym samym głośnik był już sztywno zamocowany w drzwiach.

Pozostały fragment przedniej "dziury" w drzwiach został zaklejony dynamatem. Dynamatem zaklejona została też tylna dziura w drzwiach, a także wyklejono nim całą blachę zewnętrzną i wewnętrzną drzwi.

 

Koszt całej zabawy - 1500zł (i to jest "w miarę niedrogo"...).

W przypadku Megana 5d, kombi czy sedana wyszło by pewnie troszkę taniej (mniejsze drzwi, mniej dynamata), może z 1200zł.

 

Efekt - pojawił się ładny basik, generalnie grało ciut ładnie, ale... kick basu nadal ani widu-ani słychu.

 

Prawdę mówiąc, wywołało to u mnie już pewną frustrację.

O ile charakter brzmienia miłośnikowi czarnych rytmów mógłby już zapewne wystarczyć, o tyle dla mnie, słuchającego czegośw klimacie Rammsteina, niezbędny był porządny kick-bass, a tego nadal nie było.

 

Z perspektywy czasu patrząc myślę, że zamiast zaklejać tylną dziurę dynamatem, należało ją po prostu zakryć wyciętym kawałkiem mdf (10mm). Byłoby ciut ciężej, ale taniej i lepiej (mata pracuje, mdf nie). W przypadku 5d/sedan prawdopodobnie mogłoby to już wystarczyć, w przypadku 3d należałoby od wewnętrznej strony tego mdf jeszcze "coś" nakleić, co zmniejszyłoby choć trochę litraż drzwi.

 

Instalacja ewoluowała dalej. Zamiast Pionka DEH-P55BT pojawił się Pionek Dex-P99R, a Rockford ustąpił miejsca Stegowi K24.

Wyleciały też Phase'y, w miejsce których weszły głośniki Helix HXS236

 

Głośniki oraz Steg dały zupełnie inny charakter tonów wysokich i średnich, w kwestii średnicy i basu papierowa membrana Helixa wprowadziła zupełnie nową jakość.

Generalnie było lepiej, ale widać było, że solidna poprawa brzmienia jest torpedowana przez ch*lerne meganowe drzwi.

 

I teraz dochodzimy do sedna sprawy, czyli kick-paneli.

Co to są kick-panele i jak powstawały widać poniżej:

 

http://img148.imageshack.us/img148/776/1004830hh0.jpg

1004830hh0.th.jpg

 

http://img211.imageshack.us/img211/4163/1004832qr5.jpg

1004832qr5.th.jpg

 

http://img406.imageshack.us/img406/1243/1004934tu4.jpg

1004934tu4.th.jpg

 

http://img114.imageshack.us/img114/9759/1004937jp2.jpg

1004937jp2.th.jpg

 

http://img204.imageshack.us/img204/6263/1004960ld9.jpg

1004960ld9.th.jpg

 

http://img249.imageshack.us/img249/4205/1004963po5.jpg

1004963po5.th.jpg

 

http://img48.imageshack.us/img48/6256/1005020qe8.th.jpg

1005020qe8.th.jpg

 

 

 

No i cóż... Z kick-panelami głośniki po prostu roznoszą auto. Perkusję czuć na klacie, a z twarzy nie schodzi banan (uśmiech).

Niestety, tańsze rozwiązania, w szczególności w wersji 3d, przynoszą nikły efekt.

Dodatkowo,niezbyt przyjazne rozwiązania Renault (zakłądanie tapicerkin a drzwi to masakra...), narażają nas na miłe uchu komentarze w zakładzie CA, rozmowy typu:

 

- dzien dobry,

- dzień dobry.

- Chciałbym wygłuszyć drzwi w samochodzie i zamontować głośniki

- Nie ma problemu.Jakie auto?

- Renault Megane II

- o qr...

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny projekt audio :)

Gratuluję wytrwałości :)

Mam natomiast pytanie...

Na jednym ze zdjęć gdzie masz już zamontowane panele drzwiowe widać nadal stare radyjko TunerList ?

Czy jest to przypadek czy lepszą jednostkę masz po prostu ukrytą ?

Sam mam z tym problem i szukam dobrego miejsca na dobre radyjko...

Myślałem o schowku lub może podłokietniku tylko ładownie płyt CD jest problematyczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł super... :)

A jak załatwiłeś sprawę sterowania radyjkiem ?

Czy wykorzystałeś także wbudowany wyświetlacz w kokpit ?

Wiem, że ALPINE, które posiadam zagra owszem bez panela i wyświetli informacje przez interfejs na wbudowanym wyświetlaczu w kokpit ale bez panela nie pozwala na sterowanie manetką przy kierownicy... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalny wyświetlacz został wywalony, a w jego miejscu siedzi lcd z Pionka.

Pionek jest elektronicznie dość mocno zmieniony, także śmiga bez problemu (a przy okazji jest kompletnie bezużyteczny dla złodzieja).

Sterowanie jest z pilota (dużego).

Mały pilot (jajko) pewnie gdzieś też zbunkruję, wcześniej tylko wylutuję z niego diodę sygnałową i umieszczę ją gdzieś naprzeciwko czujki IR z panela.

 

Jeśli masz nowszy model radia, obsługujący wyświetlacz seryjny i pilot, to 90% problemu zgłowy.

Niestey, mój dex tgo nie potrafi :)

 

img1877xm3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko jakie posiadam to ALPINE CDA-9887R. Obsługuje mi wyświetlacz oraz manetkę przy kierownicy przez interfejs.

Ale nie wkładając panela, radio można uruchomić i wyświetlacz działa ale przestaje funkcjonować sterowanie przy kierownicy... W moim przypadku przeniesienie samego wyświetlacza w kokpit jest dość kłopotliwe, ponieważ wymaga dość dużej ingerencji w samo radio...oraz sam wyświetlacz nie jest tak duży jak w DEXie 99 a na dodatek fabrycznie mam większy wyświetlacz (UpdateList z mp3).

Mam jeszcze jedną prośbę...czy nie mógłbyś wrzucić jeszcze jedną fotkę bardziej wyraźną przedstawiającą zamontowany wyświetlacz w kokpicie od Pioneer'a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takowej pod ręką :)

W domu jak będę to wrzucę.

Ale to żadna filozofia, z obudwoy radiowego frontu wyjęta jest płytka z wyświetlaczem element ten wstawiony jest w miejscu wyświetlacza fabrycznego, za dorobioną szybką (do płytki dorobione jest wyprowadzenie sygnału na kablach).

Czujka IR jest wylutowana i poprowadzona na kabelkach w bok kopułki.

Dodatkowo na środek kopułki jest jeszcze przeniesiony guzik eject.

I to tyle :)

Trzeba się tylko przemóc i pogodzić z tym, że należy rozbebeszyć radio.

U mnie zmiany dotycząnie tylko panela, ale i samego radia of kors.

Trzeba było rozłączyć wewnątrz kostkę na froncie, zrobić alternatywne wyprowadzenie sygnału, nową kostkę, wzmocnienie sygnału, jakichś parę innych pierdół.

Parę (ładnych) godzin pracy elektronika to pochłonęło.

 

Aha, pod dexa mój wyświetlacz musiałem trochę powiększyć (piłka brzeszczocik czyni cuda :) )

 

[ Dodano: 2007-12-05, 00:13 ]

I obiecana fotka wyświetlacza...

 

img1814my6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam!

na poczatek szacunek za ta robote z audio w megance.

 

wlasnie sie wzialem za ten temat. niestety bardzo zle zaczalem bo za namowa baranów kupiłem zestaw infinity 5020 i zamontowałem go pod fabryczne radio. Oczywiście dźwięk jest jak "kupa".

 

Bardzo mi zależy na dobrym dźwięku. Czy jestem w stanie uzyskać zadowalające efekty za około 2000zł ?

 

Grissley, w tych kick panelach jakie zamontowałeś głośniki? Czy trzeba robić jakąś wielką przeróbkę drzwi oprócz założenia paneli? mam na myśli wygłuszenie w środku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem wszystko jeszcze raz. zalezy mi na dobrym dzwieku, ladnym cieplym niemeczacym basie, ladnej dynamice ale nie zalezy mi na glosnosci. Nie mam aspiracji zeby slyszalo mnie pol miasta.

Czy do takiego sluchania bedzie dobry zestaw:

radio alpine ok 700zl

glosniki w kickpanelach (takich ja te Twoje) np. focal 165v2s, Alpine SPR-17 LS, Helix HXS 236

wygluszone drzwi przednie

zmienione okablowanie

 

czy ten zestaw bez wzmacniacza bedzie zadowalajacy?

 

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za takie panele jak moje zapłacisz... 2.5k PLN.

A w Warszawie pewnie jeszcze więcej - o ile ktoś w ogóle zechce się za to zabrać.

Radio Alpine za 700zł to może być albo totalny szajs, albo w miarę przyzwoity sprzęt - zależy, o czym mówisz i czy bierzesz pod uwagę używki.

Głośniki - hxs 236 mam akurat na sprzedanie :?:

Zarówno hxs236, jak i Focal 165v2 to bardzo dobre głośniki w swoich klasach - przy czym Focal to wyższa klasa, niż hxs.

O głośnikach Alpine najlepiej jak najszybciej zapomnieć...

Zestaw bez wzmacniacza nie tylko nie będzie zadowalający, ale nawet bardzo niezadowalający.

Wzmacniacz musi być (do focali bardzo dobry i mocny wzmacniacz - wymagające pieroństwo).

Okablowanie - mam nadzieję, że masz świadomość, że to ładnych paręset złotych?

 

no, to tyle na start - żeby przemyślać jeszcze raz, czy się w to ładować :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o alpine myslalem uzywanym.

 

wiec moze kupic uzywanego dobrego alpina, wygłuszyć dobrze drzwi i zalożyć w nie jakieś 13cm głośniki, które zagrają bez wzmacniacza?

 

ewentulanie kupić tanie panele na 16.5cm?

 

rozumiem ze zamowienie takich paneli jak Ty masz to duzy koszt, ale myslalem ze zrobie je sam (mam doświadczenie w robotach typu zaprojektowanie i wykonanie samemu akcji typu duża szafa z drzwiami czy praca z laminatami, więc może bym podołał zrobieniu czegoś takiego..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz naprawdę dużo czasu i smykałkę, to możesz próbować zrobić to sam.

Generalnie potrzebny jest mdf (chyba 12mm), żywica, szpachla, coś do obicia i duuużo czasu :?:

Głośniki 13 - zapomnij, szkoda zachodu.

Mają być 16.5cm i już :?:

No i... wzmacniacz jest obowiązkowy.

Tego nie przeskoczysz.

Jak kasa ogranicza, to należy polować na coś względnie nienajgorszego, co przypadkiem chodzi w miarę ludzkich cenach.

Alpine V12 np.

Albo Audison SRx - bardzo tani, ale i kontrowersyjny wzmacniacz. Wszyscy "znawcy" twierdzą, że jest plastikowy, ale w testach "po omacku", kiedy wybierano najlepszy dźwięk nie wiedząc, co gra, wypadał całkiem nieźle. Pod HXS jak znalazł, na focala za słaby.

 

Sugerowałbym tak - wzmacniacz Alpine V12 albo Audison SrX

Głośniki HXS236

Radio - jeśli juz Alpine, to z serii CDA. Ale niekoniecznie Alpine - jest jakieś JVC, ponoć rewelacyjne, a w używce do wyrwania poniżej 500zł.

No i dobrze zrobione drzwi - a drzwi to jest studnia bez dna... :?:

 

Aha - wszelkie sugestie co do modelu wzmacniacza, głośników, radia itp są dość dyskusyjne - co jednemu się podoba, drugiemu w ogóle nie przypadnie do gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem.

podpowiedz mi jeszcze jak wybrac radio alpine. chetnie kupie uzywke ale alpine ma oznaczenia ktore nic nie mowia. chcialbym wydac max 800zl na radio.

co wybrac z tego:

http://allegro.pl/item298837936_alpine_cda..._od_alpine.html

http://allegro.pl/item299061714_alpine_cda..._r_nowy_fv.html

http://allegro.pl/item298485452_bajerancki...e_cda_9857.html

http://allegro.pl/item295754008_tanio_jak_...1r_mp3_wma.html

[ Dodano: 2008-01-23, 09:34 ]

a wzmacniaczy alpine v12 tez jest kilka modeli. co wybrac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!