Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk pod maską


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Renault Megane CC 2.0 z 2004r. Po zakupie została założona instalacja gazowa, po ktorej prawdopodobnie pojawił się nieznany dźwiek. Przed założeniem instalacji nie zwróciłem uwagi na ten dźwięk albo nie występował. Slychać go tak jakby tam gdzie znajduje się przepustnica. Wybieram się do mechanika nie długo ale jeśli ktoś również miał taki problem proszę o podpowiedź?

Na poniższym linku zamieściłem nagranie dzwięku jaki słychać w aucie. Wcześniej dźwięk pojawiał się raczej przy zimnych silniku a teraz nawet jak samochód jest rozgrzany.

 

Link:

http://www.speedyshare.com/huQQP/Glos-002.amr

Edytowane przez mateuszg1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma olejowa, ten temat był poruszany na forum 1000 razy, wystarczy trochę poszukać, jest to częsta przypadłość 2.0 literówek, miałem to samo,odma znajduje się za przepustnicą, pomaga wyczyszczenie, naciągniecie sprężynek w odmie i wymiana dwóch o-ringów. Poszukaj sobie na forum, a znajdziesz nawet zdjęcia tej odmy.

Temat do zamknięcia, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafoooo, fajnie że podałeś rozwiązanie problemu, jednak o zamknięciu wątka decyduje autor ewentualnie moderator, a nie poirytowany user.

Zawsze trafi się ktoś stykajacy się z danym problemem pierwszy raz i nie musi wiedzieć czego ma szukać. Protekcjonalny ton niczemu tu nie służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu, według Ciebie użyłem "protekcjonalnego tonu"? Nie wywyższam się, ani nie uznaję się za jakiegoś znawcę, ale uważam, że funkcja "szukaj" nie boli, wystarczy wpisać: "dziwny dźwięk" i wyskakuje na ten temat parę wyników. Jak by każdy z swoim problemem zakładał nowy temat to by się zrobił śmietnik, a nie forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem możliwość wysłuchać ten pliku z dźwiękiem :) Ja bym to nazwał "trąbka pod maską" :)

Otóż uważam, że nie zawsze wie się co wpisać do wyszukiwarki. Sentencja "dziwny dźwieĸ" wydaje się tak niedorzeczna, że chyba bym nie użył tego sformułowania żeby szukać czegoś na technicznym forum. Prawda jest taka, że dźwięk pukającej klapki obiegu wewnętrznego w MI, pisk wspomagania w MII, skrzypienie zawieszenia, jęczenie podczas skręcania itp. mogą być określone jako "dziwny dźwięk" i trzeba być na bieżąco z przeglądaniem forum, aby wiedzieć jak zostały opisane i czego szukać. Co oczywiste nie każy jest, więc pyta bo od tego jest forum. i tutaj potrzebna jest doza wyrozumialości zamiast poirytowania. Jeśli diagnoza okaże się słuszna, warto aby autor wątka podzielił się taką informacją celem zablokowania wątka (aby nie mnożyć identycznych).

W temacie śmietnika. Tak, forum to taki śmietnik informacji. Form tak wielkie jak nasze to nawet wysypisko informacji (w pozytywnym tego znaczeniu), a nie każdy ma predyspozycje do przeszukiwania wysypiska celem odnalezienia jednego przedmiotu. Niestety musimy żyć ze świadomością, że będą pojawiały się pytania które już zostały postawione.

Tak więc mateuszg1990 daj znać o trafności diagnozy a wtedy ja osobiście wygaszę ten wątek ku wspólnemu zadowoleniu :)

Edytowane przez Lewy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki lewy za wsparcie :) jestem nowy, nie przeglądam tak czesto forum i tak jak napisałeś poprostu dla mnie najszybszym sposobem było dodanie nowego tamatu. Miło, że znajdzie się ktoś wyrozumiały. Pozdro. Jak sprawdze diagnoze to odpowiem :) A jeszcze Rafooo jakbyś mógł mi powiedzieć czy poruszanie sie z tym problemem nie skutkuje pojawieniem sie jakiś innych awarii?

Edytowane przez mateuszg1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo jeździłem z tym dźwiękiem, i może on wprawić jedynie w awarię ucha :) , powiem tak, sama wymiana o-ringów pomoże, jak Ci się nie chce rozbierać tego grzybka, ja osobiście robiłem to parę razy, aż teraz ucichło.

tu masz trochę o tym:

http://megane.com.pl/topic/43255-dziwny-dzwiek-z-silnika-od-rana-20-16v/

Wsadź rękę za przepustnice na odpalonym silniku spróbuj docisnąć ten grzybek od odmy, jak będzie się uciszał to znaczy że o-ringi przepuszczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj przy okazji wymiany końcówki drązka w układzie kierowniczym mechanik mi sprawdził ten dźwięk. Tak jak rafooo napisałeś i miałeś racje, przynajmnije mam taka nadzieje. Narazie mechanik wyczyścił tą część od odmy i rozciągnął spręzynke. Przy okazji przeczyscił przepustnice i narazie jest dobrze. Jedynie przy zgaszaniu słychac jednorazowy lekki dźwięk. Mechanik przy wyciąganiu tej cześći niemiał z tym problemu także przypuszcza że wina była w tym że nie była ona dobrze zamocowana i to prawdopodbnie gazownicy przy instalacji zrobili. Dźwieku narazie w każdym razie niema i również zniknął błąd który się pojawiał P0110 z ćiśnieniem powietrza. Możliwe, że jedno było powiązane z drugim. Dzieki panowie za pomoc. Temat do zamknięcia :) pozdro

 

p.s jeszcze mnie teraz zastanawia to że na postoju obroty podniosły się z 800 na 1000, czy to się unormuje tak czy zostanie teraz tak i czy przez to więcej nie będzie palił? Trzeba clipa zrobic??

Edytowane przez mateuszg1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!