Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DF055_niewłaściwa konfiguracja


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy,

 

Proszę o pomoc w ustawieniu właściwych parametrów samochodu: dot. moduł ABS 8.0 V3.

 

Mój problem pojawił się po podłaczeniu przeze mnie sondy Clip i nieumiejętnym i nierozsądnym "grzebaniu" w oprogramowaniu sterownika ABS.

Kiedy zorientowałem się że na 6-tym biegu nie działa tempomat, zacząłem rozpoznawanie problemu w internecie. Doszukałem się podobnego przypadku i możliwego sposobu na naprawę, poprzez kontrolę i ewentualną korektę patametrów sterownika ABS. Tak więc podłaczyłem Clip'a, wszedłem do modułu ABS sprawdziłem ustawienia i wyskoczył błąd: "DF055 zaprogramowanie parametrów samochodu, 2 Def", monit na wyświetlaczu: sygnał dźwiękowy, "usterka hamulców" STOP, pulsowanie kontrolki ABS.

Mój samochód to: Grand Scenic phII, rp. 2006, 2.0 dCi, JM1K, silnik M9R 700, skrzynia PK4.

 

Czy któryś z Szanownych kolegów, może wie jak powinna wyglądać prawidłowa konfiguracja parametrów (jakie wartości): VP004, VP007, VP032? A może powinienem jeśce gdzieś indziej dokonać zmian?

Posiadam Instrukcję serwisową do Scenica wydanie z 2003. Niestety nie ma tam nic o Scenicu z silnikiem M9R.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

DF055.pdfPobieranie informacji ...

dane auta.pdfPobieranie informacji ...

inne parametry.pdfPobieranie informacji ...

obecna konfiguracja.pdfPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UKŁAD ABS

Diagnostyka

DF055

OBECNA

PROGRAMOWANIE PARAMETRÓW POJAZDU

1.DEF: Brak zaprogramowania parametrów pojazdu

2.DEF: Niezgodność zaprogramowanych parametrów

ZALECENIA

Cechy szczególne:

Brak zaprogramowania lub nieprawidłowa wartość parametru PR063 "Parametry

pojazdu". Miganie kontrolki ESP z częstotliwością 8 Hz poza trybem diagnostycznym.

Odczytać parametr PR063 "Parametry pojazdu", użyć polecenia VP004 "Parametry pojazdu" w celu

zaprogramowania wartości zmiennej zgodnego z typem pojazdu.

Koniecznie wybrać wartość zmienną, która jest zgodna z danym pojazdem.

Jeżeli usterka nadal występuje, skontaktować się z techline.

PO NAPRAWIE

Wykasować usterkę z pamięci modułu elektronicznego.

Wykonać jazdę próbną, a następnie ponowną kontrolę za pomocą przyrządu

diagnostycznego.

 

 

VP004: Parametry pojazdu

To polecenie umożliwia wykonanie konfiguracji typu silnika + określenia układu

hamulcowego + typu nadwozia.

Wybrać polecenie VP004 na przyrządzie diagnostycznym (upewnić się że wprowadzone

warianty odpowiadają wyposażeniu pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziękuję za zainteresowanie.

W załączeniu przesyłam print screen'y VP004 z moimi ustawieniami pojazdu.

Parametr PR063: tu podajemy tylko wartość, tj. 84 bez literki J lub S, u mnie jest 84 a jest to zmienna ESP - system którego nie mam, a może powinna wynosić 0 w moim przypadku? Zatem jak należy prawidłowo tą zmienną wpisać: J84, S84 czy 84?

 

A może nieprawidłowo określiłem typ nadwozia? Podałem J a może powinienem ustawić B/C/E/G/K/L ? Wiadomo jak rozumieć te oznaczenia?

A typ sprzyni biegów? Posaidam sprzynię manualną 6-tkę ozn. PK4. W Clip'ie trzeba określić: S.B.MAN lub BVA. Wybrałem tą pierwszą, czy dobrze??

 

Zrobiłem jazdę próbną. Nie działa ABS, jest komunikat na wyświetlaczu: "Usterka hamulców", pilsuje kontrolka od (abs) i świeci STOP.

 

Z góry dziekuję za wyjaśnienie.

Pozdrawiam

 

Dodano: 24 lut 2014 - 12:02

Cześć,

 

Kolego Edarek, mam prośbę, czy dysponujesz może właściwą konfiguracją parametrów dla mojego samochodu, tj: Grand Scenic phII, rp. 2006, 2.0 dCi, JM1K, silnik M9R 700, skrzynia PK4. Jeżeli trzeba, mogę podać VIN.

W załączeniu aktualane nastawy.

 

Czy Clip v113 jestem stanie ustawić właściwe dane?

 

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

UPC_parametry samochodu.pdfPobieranie informacji ...

abs_synteza.pdfPobieranie informacji ...

UPC_parametry samochodu.pdfPobieranie informacji ...

ABS parametry.pdfPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! Przykro mi ale prawidłowej konfiguracji nie znam. Skrzynia 6-biegowa ma oznaczenie BVM6(chyba). Polecam MR372SCENIC3 poszukaj w net. Jest sporo w 38C.( 38C-10; 38C-11; 38C-38....43 ). Polecam też MR372SCENIC8 (88B-1............14).

Edytowane przez edarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

I w końcu udało się naprawić mój problem. Potrzeba niemałej znajomości Clip'a aby wprowadzać własciwe dane. Niestety samo posiadanie programu takiego jak mają w ASO na nic się zda bez doświadczenia. Mechanik też miał problemy, dlatego wymagało to trochę czasu. Jedno jest pewne, dokonał rzeczy z którą w niejednym ASO mieli by problem. Twierdzę tak dlatego, że od samego początku posiadania Scenica bujałem sie z błędem w hamulcu postojowym. Niejednokrotnie podpytywałem w ASO w czym rzecz a oni zawsze, że jest to element wadliwy, podlegał obowiązkowej wymianie (akcji przywoławczej) i proponują odpłatną wymianę. Trochę im się nie dziwię w końcu to hamulec i nikt za parę groszy nie będzie brał odpowiedzialności.

Dla kolegów z okolic Zakopanego chętnie podam namiar na gościa.

Ale do rzeczy.

Prawidłowa konfiguracja w moim przypadku wygląda tak:

PR030 wskazania prędkosciomierza wart.: 68;

PR020 prędkość pojazdu przy ustawieniu param.: 255;

PR063 parametry samochodu: 2 (i tutaj miałem błąd, wpisywałem 84 a powinno być 1 lub 2).

Dziękuję za zainteresowanie moim problem a w szczególności koledze edarek

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!