Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty "na luzie" + kontrolka EKG


DNF

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Szukałem podobnego problemu na forum, jednak wszystkie odbiegają mniej lub więcej od tego, co dzieje się u mnie.

Autko to Megane Scenic I Ph I, 1.9dTi, 98KM. Zacznę od początku.

Ok rok temu auto było w warsztacie na uszczelnianiu chyba pompy paliwa (słaba pamięć :( ), po odebraniu paliła się kontrolka EKG.

Mówię specom, że tego wcześniej nie było, podłączają więc pod kompa-uszkodzenie wtrysku sterującego. Podmienili na swój nowy-wszystko ok,

wsadzają mój i niestety EKG powraca. Oczywiście tryb awaryjny i koniec z przyjemną jazdą. Przejechałem kilka kilometrów i błąd sam się skasował

samochód jeździł idealnie aż do teraz. Auto dostało jakiejś słabej jakości paliwo (Orlen!) i momentalnie po zatankowaniu znów wywaliło EKG i tryb awaryjny.

Tym bardziej było to denerwujące, że tryb awaryjny oraz EKG włączało się z pełną dowolnością czasem raz dziennie, czasem 10 razy podczas jazdy, czasami w ogóle.

Paliwo wyjeżdżone, problem znów ustał. Od kilku dni auto ma problem z wolnymi obrotami. Otóż na luzie co jakiś czas szarpnie, obroty spadną o 100-200obr/min

i momentalnie wracają do pierwotnych czyli ok 800. Dzieje się tak głównie na zimnym silniku, choć na ciepłym też się zdarza. Do tej pory były tylko falujące

obroty, bez żadnych kontrolek, no właśnie, do wczoraj. Przy kolejnych spadkach obrotów zaczyna mrugać kontrolka EKG.

Podczas normalnej jazdy jak na razie nic się nie dzieje, auto ma moc tak jak powinno mieć, przyspiesza dobrze, turbo się wkręca, więc brak trybu awaryjnego.

Na luzie podczas falowania obrotów nie gaśnie, jedynie szarpie jakby silnik się zapowietrzał, choć w przewodach paliwowych bąbelków powietrza nie stwierdziłem.

Nie mam również problemów z odpaleniem auta czy to po dłuższym postoju, czy to na gorącym silniku, pali od pierwszego obrotu.

Olej, filtr oleju, filtr powietrza oraz filtr paliwa wymieniane 6000km temu, na wiosnę.

Macie jakieś propozycje? :)

Pozdrawiam

DNF

 

Dodano: 23 paź 2014 - 04:22

Nikomu nic nie świta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z podobnym problemem, obroty przy dojeżdżaniu do świateł falują, czasem wolniej schodzi z obrotów lub się na sekundę zawieszają, ale mi ta lampka EKG mruga poniżej 1500obr. Jeśli świeci to coś czytałem o czujniku przepustnicy. Ja chyba mam coś z elektryką albo wtryskami, ale to temat rzeka.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim przypadku (przy składaniu silnika) zapomniałem wpiąć wężyka z map sensora do kolektora ssacego a objawem tego były falujące obroty i świecąca się kontrolka EKG. Mam nadzieję że mój post w czymś pomoże ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, CLIP prawdę powie, zatem przekazuję tą wiedzę również tutaj.

Dziwne odczyty z czujnika temp powietrza dolotowego (22-25*C) przy 3* na zewnątrz

oraz zawieszający się EGR :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!