Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje od silnika


marcinati

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeżdżę od niedawna scenic'em z 1998, 1,6 benzyna. Mniej więcej od 2 do 3 tys. obrotów silnika odczuwalne są wyraźne drgania, rezonansonujące z m.in. z deską rozdzielczą. Przy innych prędkościach obrotowych cisza. Może ma ktoś pomysł, co może być ich przyczyną?

Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, Mam podobny kłopot, przeczytałem juz tysiace postów i nic. A mianowicie miedzy 2500-3000 obr. silnik dostaje pewnych wibracji co objawia sie w srodku buczeniem. dzieje sie to na luzie jak i na kazdym z biegów, niestaty najbardziej uciazliwe jest to przy predkosci 100 km/h normalnie masakra na dluzsza mete. Buczenie jest podobne do uszkodzonego układu wydechowego ale ten jest kompletnie nowy nawet kolektor jest wymioniony bo w moim bylo niewielkie pekniecie, poduszka pod silnikiem ta przednia juz 2 razy wymieniana i nic. Czy ktos miał podobny problem? HELP :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieznam sie na Scenic'kach w tym specem jestRobak, ale jak ja miałem coś takiego w Coupe to poduszki silnika miały pomału dosyć z czasem sie to nasiliło i nawet na postoju drżał cały i poduszki do wymiany w ph1 1 poduszka to coś koło 40zł-50zł a w ph2 juz dużo gożej bo tam jest jedna jakaś hydrałliczna z płynami i kosztuje 130zł wiem bo wymieniałem :-/ ... ale nie wiem czy ci coś pomoge bo to moze być łożysko sprzęgła tak jak mówi Robak,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki problem, jak jadę 80 kmh to jest cichutko, ale gdy przyśpieszam i obroty sięgają 2500 obrmin to zaczyba się taki buczenie, na postoju równiez to jest do 2000 obr jest cisza, a powyżej już zaczyna się takie dosłownie buczenie, nie mam pojęcia co to może być. Dodam ze poduszki pod silnikiem są wszystkie wymienione, ale u mnie duze wibracje auta niewystępują, raczej normalnie auto wtedy sie zachowuje. Pomóżcie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z oponami jest wszystko ok, wiec raczej to odpada, zreszta podobnie jest na postoju, narazie planuje wymiane reszty poduszek silnika. Jesli chodzi o sprzegło to od 3lat jak mam swoja meganke przy nie wcisnietym sprzegle potrafi klekotac troche gdy zaczynam wciskac sprzęgło cichnie wiec wyglada to na docisk ale czy to mogło by miec wpływ na te wibracje przy tych zakresach obrotów ktore wczesniej podałem ?

 

[ Dodano: 2009-01-24, 19:24 ]

dlaczego sądzisz że powodem jest wibracja od silnika?

 

A jesli chodzi skąd przyszło mi do głowy ze to wibracje silnika. Juz odpowiadam: wiec jest tak gdy otworze maska i obserwuje silnik przy obr. od 2500 do 3000 silnik wybraznie drzy przy innych obrotach stoi w miejscu jego praca jest nie zauwazalna. oczywiscie gdy silnik jest na biegu przy predkosci 100km/h te drgania sa wyraznie odczuwalne w kabinie jak i jest do tego glosne wyrazne buczenie. przy puszczeniu gazu np. od 120km/h i zwalnianie na biegu gdy zwolnimy do 100 km/h robi sie to. wiec czy samochud jest rozpeczany czy chodzi na luzie czy tez zwalniamy na biegu bez gazu wibracje wystepuja zawsze w tym samym zakresie obrotów.

 

[ Dodano: 2009-03-03, 22:40 ]

Widze, ze problem dalej nie rozwiązany, juz założone dwie poduszki sasica "dwie przednie", i nic to nie zmieniło. Mam kłopot z wymianą ostatniej przy skrzyni za silnikiem. Odkręcam ją ale nie moge wyciągnąć :mrgreen: czy ktoś z was ja wymieniał sam? prosze o radę jak ją wymontowac. Jeszcze byłem u kolejnych mechaników w mieście i padły podejrzenia co do sprzęgła, łożyska oporowego docisku.. ale dalej nikt nie wie co jest dokładną przyczyną tego rezonansu i buczenia w zakresie obrotów 2800 - 3200 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sceniki z silnikami 1.6e maja wlasnie taka przypadlosc ze sa glosnie i w kabinie przy predkosci ok 90-100 km/h slychac buczenie i nic na to nie poradzimy. Buczenie przechodzi przy ok 120 km/h :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi powiem tak: mam nowy caly układ wydechowy zakładany jeszcze w Holandii wymieniony olej w skrzyni , olej w silniku i cuda jeszcze a ten silnik i tak jest glosniejszy baaa duzo glosniejszy niz jakikolwiek inny silnik sacmochodu podobnej klasy, zęby na samochodach zjadłem a mialem ich 14 ostatnio opel vectra i powiem Ci ze tam przy predkosci 100 km/h slyszalemk tylko szum wiatru na lusterkach a w scenicu z silnikiem 1.6e jest duzo glosniej bo wlasnie wydobywa sie specyficzne buczenie . Sprawdzałem to w kilku innych scenicach z tym silnikiem wszedzie to samo. Nie jest to wada lub jakies uszkodzenie poprostu jest glosny i juz i nie mow mi ze jak nie wiem to mam nie mowic bo chyba nie jezdziles innymi samochodami skoro nie potrafisz zauwazyc roznicy. Poczytaj fora a sam zobaczysz na co skarza sie uzytkownicy tych silnikow : na glosna prace ot co ..... przyczyna?? przyczyna jest prosta ten typ tak ma . koniec tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też buczy, w tym samym przedziale obrotów. Producent na pewno nie zrobił nam tego na złość ale chyba nie do końca dopracował ten element skoro słuszna część użytkowników narzeka. Myślę, że to wynika z jakoś źle zestrojonego wydechu i tu wymiana na nowy tzw. rzemieślniczy nie wystarczy. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,założyłem nowy temat ponieważ w starszym nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój przypadek.Po kupnie mojego Scenica silnik działał normalnie,po nakręceniu około 60 km. w trakcie przyspieszania silnik zaczyna drżeć,nie ma mocy i nie chce się wkręcać na wyższe obroty.Zaczęło się to od delikatnych wibracji na ssaniu.Potem na jakiś czas ustało (tzn. na 10km) i wibracje powróciły na dobre.Chwilę przed tą usterką wymontowałam opornicę i zrobiłem ,na krótko.(Nawet gdy nie włączę nadmuchu i tak są te objawy.)To nie będzie sprzęgło ani poduszki.Może coś się w elektronice rozregulowało?Samochód miał małe wady ale uznałem,że silnik jest jego mocną stroną,a tu takie rzeczy się dzieją.

Co wy o tym sądzicie???

 

Założyłeś nowy, a ja przenoszę i scalam z poprzednim, już istniejącym. Wibracje to wibracje.

Cholernie uprzejmie dziękuję za dokładanie roboty. :evil: - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!