Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty


__LeszekK__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowy na forum, więc witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

mam problem z Renault Megane Scenic, rocznik 1998, 1.6, 8V, LPG.

 

W Scenicu, którego posiadam występują następujące objawy:

1/ na ciepłym silniku /kilka do kilkunastu minut po odpalaniu/ obroty zaczynają falować na niskich biegach /głównie na 1, np. przy staniu w korku/, jak również na biegu jałowym. Dzieje się tak zarówno na benzynie, jak i na LPG. Zdarza się /ostatnio coraz częściej/, że wskutek falowania obrotów auto gaśnie. Po zgaśnięciu bez problemu idzie odpalić. Na obrotomierzu wskazówka skacze w zasadzie pomiędzy 7-8 a 0.

2/ Zdarzyło się /w ostatnim miesiącu z 5 razy/, że auto zgasło na zimnym silniku. Po zgaśnięciu nie dało się go odpalić za pierwszym razem. Po kilkunastu próbach odpalił.

3/ Przy wciskaniu sprzęgła, przy zmianie biegów zdarzało się, że wskazówka obrotomierza /nawet na wysokim biegu/ spadała do 0. Przez chwilę w ogóle nie było obrotów /ułamek sekundy/, wskutek czego, np. wyłączało się podgrzewanie tylnej szyby tak jak po zgaszeniu silnika.

4/ Wydaje mi się również, że spalanie jest ciut większe - pierwotnie około 330/340 km na zbiorniku gazu a obecnie około 280-290. To jednak może wynikać z dbania o to, aby auto nie zgasło, np. w postaci częstszego używania pedału gazu na niskim biegu, stojąc w korku.

5/ Z innych występujących i niepokojących objawów to huk spod maski /tak jakby uderzenie powietrza/, który występuje w różnych częstotliwościach - zdarza się, że dzień czy dwa nie występuje a zdarza się, że kilka razy dziennie. Przypuszczam, że to przewód /rura/ dochodzący do obudowy filtra powietrza - przewód ten się odłącza podczas jazdy i potem wskakuje z powrotem. Na załączonym zdjęciu zaznaczone na czerwono elementy, o których piszę. Ta grubsza rura od kilku dni wychodzi ze zbiornika co jakiś czas. wg mnie stukanie /huk/ występuje wtedy kiedy wychodzi nie do końca /czyli wraca z powrotem/. zdarza się że wyjdzie - wtedy ją z powrotem wsadzam. Poza tym ten cieńszy przewód jest poklejony jakimś klejem - w miejscu zaznaczonym na zdjęciu - jednak jest widoczna nieszczelność. Przypuszczam, że przy odłączeniu fala powietrza uderza w maskę. Objaw ten pojawił się po wymianie przepustnicy, o czym poniżej.

 

Z wykonanych /podobno/ zabiegów:

1/ wymienione świece;

2/ wymieniony silniczek krokowy /zamiennik za około 100 PLN/;

3/ wymiana przepustnicy /na oryginalną używkę/, po tej naprawie pojawiły się huki, o których pisałem - udaję się w najbliższym czasie z reklamacją;

4/ planowanie głowicy i wymiana uszczelki pod głowicą.

 

Moim zdaniem problem leży w przepustnicy lub silniczku krokowym. Mechanicy są innego zdania. Byłem już u kilku i jak widzicie doszło do tego, że jeden z nich nawet zaczął o silniku mówić a następnie głowicę planował i wymieniał uszczelkę. Niestety nie pomogło. W końcu wskazał, że pasowałoby zrobić remont generalny silnika, bo problem jest z cylindrami a koszt takowego to około 2000 PLN.

 

Inny z kolei - u którego obecnie wykonuję diagnostykę - jest zdania, że należy doregulować zawory a jak nie pomoże to dalej próbować. Dalej – czyli po regulacji zaworów – zająłby się silniczkiem krokowym - tylko nie zamiennikiem za 100 a za 300. A jak nie pomoże to dalej... Jest to takie szukanie bez końca i wyrzucanie pieniędzy a problem może leżeć w jakiejś błahostce. Dlatego też proszę o pomoc Użytkowników Forum.

 

Nie znam się na samochodach, chodź podstawowe rzeczy z pomocą jakiegoś znajomego albo brata może byłbym w stanie zrobić. Chodzi mi o to, aby nie dać się "robić" mechanikom, którzy raz po raz wymyślają nowe to rzeczy do roboty i którzy - moim skromnym zdaniem - nawet niezbyt dobrze naprawiają poprzednie usterki.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

post-79787-0-76086500-1426080780_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, obroty falowały, gasł na światłach itp. Przeczyszczenie i wymiana silniczka krokowego nic nie dały. Sąsiad mechanik stwierdził, że kupiona przeze mnie uszczelka do przepustnicy jest warta g.... I polecił silikon wysokotemperaturowy, posłuchałem, uszczelkę zdjąłem przesmarowałem silikonem, dodatkowo uszczelniłem wszystkie węże (przesmarowałem olejem i dałem wszędzie opaski takie na śrubę) i problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!