Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poznaniacy! (audio)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

Ostatnimi czasy sporo czasu spedzam w autku na autostradzie i przydaloby sie lepsze naglosnienie. Mam pytanie do Poznaniakow, czy znalazlby sie ktos, kto przerobil system w jakikolwiek sposob (czy radio czy glosniki), do kogo moglbym na 5 minut w ktorys weekend podjechac i porownac czy warto? :-)Udostepni ktos odrobine dobrego dzwieku?

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Tomasz.

 

Proszę doczytać regulamin oraz zasady zamieszczania nowych tematów.

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest za głośno w aucie, to zamiast inwestować w lepsze nagłośnienie spróbuj kupić maty oraz piankę i wyciszyć w aucie drzwi, a jeśli się czujesz na siłach to i ścianę grodziową (mniej słyszalne odgłosy silnika), da to na pewno dużo lepszy efekt niż wkładanie lepszych głośników, które i tak będą wprowadzać blachę auta w drgania podczas głośniejszego i mocniejszego bębnienia. ;) Ja mam coś takiego zaplanowane na późną wiosnę/lato, ale same drzwi, bo do ściany grodziowej to się boję samemu podchodzić (pewnie i tak bym nie podołał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn, absolutnie nie chodzi o glosnosc w aucie, ba, musze stwierdzic ze nawet podczas glosnego sluchania nic nie rzezi, trzeszczy czy buczy (no chyba ze same glosniki). Chodzi mi jedynie o poprawie jakosci dzwieku. Co do samego wygluszenia drzwi naczytalem sie kilka roznych opinii i nie wszystkie zmiany przynosily zamierzony efekt, stad chec doswiadczenia lepszego dzwieku osobiscie :-)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej, jeżeli chcesz wstawić coś mocniejszego, to nie możesz tego zrobić na niewygłuszonych drzwiach, bo będzie cała blacha Ci chodziła. Poszukaj informacji pod tym kątem. W poprzednim aucie tak zrobiłem, teraz mam Megane II od ponad pół roku i nie zrobię tego samego błędu. Coś mocniejszego + dobra jakość bez niechcianych dźwięków = zawsze konieczność wyciszenia drzwi.

Skoro jeździsz dużo autostradami, to silnik na bank będzie dobrze słychać. Weź pod uwagę, że wyciszając auto (drzwi od szumów powietrza, które mocno się dają we znaki w naszych autach oraz ścianę grodziową od odgłosów silnika) pozwolisz sobie nie ustawiać głośniej muzyki, a co za tym idzie nie zaczyna boleć głowa od wszystkiego naraz. Ostatnio dużo służbowo jeżdżę po autostradach i przy prędkościach 140-190 w firmowych Focusach czy i30 (ta sama klasa, ale nowsze auta) trzeba zrobić głośniej radio. Co to daje? Szumy powietrza, wycie silnika i głośne dudnienie. Rozmawiać niepodniesionym tonem nie da się nawet bez radia a co dopiero z radiem. Oczywiście decyzja należy do Ciebie, ale wyciszenie dobrymi elementami (dla mojego kombi 2 pary drzwi to min. 365 zł + własna praca) da lepszy efekt niż robienie dodatkowych hałasów w aucie, które mają zagłuszyć inne. ;) Plus samo poprawienie jakości audio. Nie wiem, jaki masz zestaw, ale ja mam to mocniejsze Tuner List Update z 6 głośnikami i nie mogę jakoś zbytnio narzekać. Jednak planuję wyciszenie drzwi plus wzmacniacz i para nowych Clarionów SRE 1322S na przód i gwizdki z tegoż zestawu. Koszt wyciszenia, głośniki 180 zł plus przesyłka, wzmacniacz w zależności jaki będzie wtedy dostępny (używka) oraz robocizna własna związana z rzeźbieniem w drzwiach.

PS: Sam chętnie bym się spotkał z innymi użytkownikami forum z Poznania/okolic, aby zobaczyć w jakim stanie są ich Megany, posłuchać opinii oraz rad. Nie ukrywam, jestem młody, to moje pierwsze auto na własność (poprzednie współdzielone z bratem) i chciałbym się dowiedzieć, co tylko się da. Jeśli ktoś byłby chętny na jakiś spocik "tak, o!", a data nie będzie kolidowała z moimi delegacjami, to jestem za umówieniem się w jakimś przytulnym miejscu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pewnie :)

Wyszło ok 3000 tys. Było by pewnie więcej ale osoba, która się tym zajęła zrobiła wiele rzeczy po kosztach, jak również znajomość z dystrybutorem nie była bez znaczenia:)

Na przodzie mam 16 zamiast standardowych 13 Vibe blackair6 black edition + wysokie, na konkretnych zwrotnicach, oczywiście wygłuszone drzwi.

Z tyłu wylądował wzmacniacz blackbox stero pod ten przód, 2x 100 W rms, w klasie AB ,analogowy ;0), oraz skrzynia aktywna Vibe pulse 12" 300 W rms.

Wszystko pod fabrycznym radiem, bo na tym mi zależało. Aktualnie wygrzewam sprzęcik ale już twierdze ,ze przerosło to moje oczekiwania. Dodać muszę ,żę jestem nieco wybredny jeżeli chodzi o brzmienie.

Miałem obawy co do skrzyni typu bass reflex, ale jak się okazało gra bardzo dynamicznie i miękko, czyli tak jak lubię.

Niestety za pińć stów ciężko zrobić cokolwiek w aucie, może jakieś głośniki...ja za sam zestaw na przód dałem prawie 800. Ale nie żałuje ani złotówki.

Przymierzam się teraz do wygłuszenia bagażnika, klapy oraz tylnych drzwi oraz poprawy masy w samochodzie (tej elektrycznej) .

Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania, śmiało pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!