Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic 2.0 16V]


Zakk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zastanawiam się nad zakupem Scenica 2.0 16V (2001 r). Spotkałem się z opinią, że najsłabszym elementem tego silnika jest koło zmiennych faz rozrządu, które jest dość awaryjne i kosztowne w naprawie. Z Waszego forum wynika, że szczególnie narzekają na nie kierownicy meganek 1.6 16V. Czy silniki 1.6 i 2.0 16V to podobne konstrukcje? Co o tym sądzicie? Warto zainteresować się tym modelem? Proszę o pomoc, mam tydzień na podjęcie decyzji.

 

Pozdrawiam Zakk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zmiennych faz w silniku 1,6 i 2,0 to zupełnie inna konstrukcja. Ja wymieniałem w/w koło przy okazji rozrządu. Przejechane było 73000 i kompletny brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowego działania.

Silniki te ogólnie mają podobną konstrukcję. Kolektory, cewki, część osprzętu są identyczne. No moze kolektory tylko wizualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil: potwierdzam.....tuż po zakupie autka pierwszą rzeczą jaką byłem zmuszony wymienić to było właśnie to koło zmiennych faz rozrządu....objawiało się to dzwiękiem pracy silnika...mam autko na benzynie a chodził jak rasowy diesel.--każdy kto stał obok auta to był przekonany na 100%, że to właśnie ropniak---koszt naprawy w serwisie 1400 :P ale za to autko odstawili umyte :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z ewentualną wymianą należy się liczyć, ale nie jest to tak duży problem jak w MII 1.6 16V? --> (http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=326&postdays=0&postorder=asc&start=0)

 

Mam jeszcze trzy pytania:

- Czy koło zmiennych faz wymienia się standardowo przy wymianie rozrządu? Auto, które zamierzam kupić ma przebieg 115 kkm i jest po wymianie rozrządu.

- Czy koszt wymiany koła jest taki sam, jak w przypadku MII (3 tys. zł)?

- Czy wszystkie silniki 16V posiadają to koło (również 1.6 i 1.8)? Chodzi oczywiście o Scenica.

 

[ Dodano: 2008-04-30, 08:43 ]

Widzę że kolega posłuchał rady :P

 

Dzięki :P . Widzę, że warto było posłuchać.

 

[ Dodano: 2008-04-30, 08:56 ]

cięcie

 

1400 to pełny koszt naprawy, czy RS się na nią dorzuciło ?

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. :P - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz ci którzy mnie znają ;-) wiedzą że nie znam się na mechanice.....generalnie auto ma jeździć i tyle....nie chce cię wprowadzić w błąd ale...jeżeli chodzi o to koło faz to z tego co pamiętam w serwisie po rozmowie z konsultantem to powiedział mi ze jak wymienia się rozrząd to koła- jeżeli nie jest uszkodzone to się nie wymienia- nie ma takiej potrzeby. Natomiast jak padnie samo koło to zalecane jest razem wymienić koło+ rozrząd ponieważ aby wymienić koło to należy wymienić rolki...a jak rolki się wymienia to oczywiście i pasek. Ja wtedy stwierdziłem, że rozrząd miałem wymieniany jakieś 6 miesięcy wcześniej i że ma przejechane 20000 (tylko) więc na moją prośbę zaryzykowałem i wymienili mi tylko koło faz + rolki. Jeżeli chodzi o koszta to również z tego co pamiętam samo koło kosztowało ok 600zł do tego doszły same rolki, robocizna itp =suma 1400. Tak jak napisałem na początku nie znam się na tym, więc traktuj tą wypowiedz jako poglądowe info :P z relacji rozmowy z serwisantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2,0 16V kształtuje się to tak:

Samo koło faz jest tańsze niż do 1,6. Można kupić je już za 470zł. Kompletny, orginalny rorzrząd to cena ok. 320zł. Pompa wody ok 130zł. Pasek akcesoriów ok 50zł. Zaślepki wałków rozrządu ok. 40zł.

Jesli auto, o którym piszesz jest świeżo po wymianie rozrządu (i jesteś tego pewien na 100%) to póki co nic nie rób, niezależnie czy wymieniane było też koło. Dopiero gdy przy każdym odpalaniu silnika będzie trótki pisk lub silnik zacznie chodzić jak traktor to wtedy zabierz się za wymianę kompletu.

Jeśli nic z kołem sie nie bedzie działo i dotrwasz do następnej planowej wymiany rozrządu, wtedy wymień go już razem z kołem.

Koszt robocizny takiej wymiany to zależnie od warsztatu ok. 350zł za rozrząd + 50zł za koło. W ASO oczywiście podane ceny trzeba pomnożyć x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - bardzo mi pomogliście. Sprawdzę tylko jeszcze historię tego Scenica. Jeżeli będzie wszystko w porządku, to go kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój gruchocik z 2000 roku wciąż ma oryginalne to koło aczkolwiek w pewnych okolicznościach (obroty w zakresie lekko ponad tysiąc np. wleczenie się w korku) coś terkocze no ale nie wiem co.

Próbowałem to zdiagnozować i problem jest taki że w kabinie to słyszę a na zewnątrz po podniesieniu maski nie.

Do 2 giej wymiany paska zostało rok więc liczę na to że ten okres przetrzyma.

Pompy wodnej bać się nie trzeba w odróżnieniu od konstrukcji w 1,6 ma oddzielny napęd.

 

A co do wyboru modelu to polecam. Przynajmniej mój jest bezawaryjny jak dotąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Pompy wodnej bać się nie trzeba w odróżnieniu od konstrukcji w 1,6 ma oddzielny napęd.

 

Nie jest to prawda. Napędzana jest paskiem rozrządu.

 

W 1,6 tak w 2,0 nie - przynajmniej moim co przy wymianie rozrządu potwierdził mój mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik F4R770, czyli ten w MII, ma pompę wody napędzaną paskiem rozrządu. W MI chyba jest inaczej bo i pompa całkiem inna. Tak więc wszystko zależy jaki to konkretnie silnik. Samo oznaczenie F4R nie mówi jeszcze za wiele.

http://www.autkoplus.com/category/749,pojemnosc-2-0-16v

http://www.autkoplus.com/category/767,pojemnosc-2-0-16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w MII nie wiem jak jest może poczynili jakieś oszczędności ...

Z tego co wiem to nowsze 2,0 16V mają też o 4 KM mniej mocy więc zapewne masz rację.

W każdym razie w Scenikach 2,0 z roku 2000 pompa jest odzielnie napędzana a tego modelu wątek dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!