Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem RENAULT MEGANE 1,4 16 V


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze nie sciągałem czujnika położenia wału ale kiedy miałem znowu problem z odpaleniem zadzwoniłem po kumpla żeby mnei scolował bo nie chcial wogle zaskoczyć, znaczy się kręcił ale nie palił. Kumple wszedl do srodka i zaczął bawic sie przyciskiem od komputera i na przełączniku do wycieraczek i tym czymśod kasowania przebiegu na desce , przekrecił zapłon wcisnął jeden raz ,drugi potem potrzymał wyjął kuczyk włożył zrobił coś tam i odpaliło. Było ok i znowu stało sie to wczoraj i dzis ,samemu powalczyłem w ten sam sposób przyciskami i zadziałało . Jeżeli będzie sięto działo jeszcze częściej to jade na kompa ,a wcześniej wyczyszcze czujnik wału. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich jestem nowy na forum.

Mam problem z meganką pali zawsze za drugim razem. Za pierwszym razem mozna go kręcić i nic. Wystarczy drugi raz załączyc rozrusznik i zaraz zapala. Gdy jest ciepły zapala za każdym razem. Samochód ma LPG sekwencje. Byłem u gazownika ale nic nie wykrył. Byłem na kompie i tez wszystko ok zero błędów.

Moze macie jakiś pomysł co tomoze byc???

pzdro

 

Przeniosłem do istniejącego. Zapoznaj się z postami wyżej. - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mam problem z odpaleniem renault scenica 1.5Dci z 2004 a mianowicie po nocce nie chce zapalić za pierwszym razem(kręci normalnie)pali dopiero za drugim a niekiedy nawet i za trzecim razem.jak chwilke pochodzi na wolnych obrotach to pali już bez problemowo natomiast przy dodawaniu gazu kopci aż do momentu osiągnięcia normalnej temperatury silnika.Czy ktoś może mi podpowiedzieć od czego występują opisane przeze mnie objawy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

REIL i koledzy. Nie tylko czujnik wału jest przyczyną nieodpalania na zimnym. PRzerobiłem to na własnej skórze . MEgane 98r >> czujnik temp starujący mieszanką http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=7493&...ane++nie+zapala << u mnie strzał w dziesiątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem jak Reil muszę się namęczyć żeby odpalić po dłuższym postoju Megankę, na ciepłym nie ma problemu, gdy jadę na benzynie czuję jakby trochę był przyduszony, stawiam na pompę paliwa co wy na to? Czy jest sens wymieniać świece? Czy Megane 1,4 8V 96' ma cos takiego jak czujnik położenia wału????? Aaaaa i jeszcze jedna cecha charakterystyczna - lepiej odpala gdy jest powyżej 0,5 baku benzyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej jest to wcześniej wymieniona przez Was pompa paliwowa oraz jej przekaźnik. Mam ten sam problem, ale póki co jeżdzę. Znalazłem jednak sposób, który czasem pomaga, mianowicie --> po włożeniu kluczyka odrazu odpalać nie czekając aż zgasną kontrolki. Kilkakrotnie w ten sposób ruszyłem z miejsca.

Pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same problemy z zapalaniem . 3 mechaników każdy mówił co innego wyszło ze pompa dawała za małe ciśnienie z powodu zanieczyszczonego paliwa .. <od paru lat tankuje tylko na statoil.. - dziwne ale czuć było rozpuszczalnik w baku > Po wymianie pompy na nową, bo w starej rozpuszczalnik pozżerał wszystkie gumy auto pali od 1 przekręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam Panowie, ( jestem tu nawy posiadam Meganke Grand Tour z 2004 )

 

 

mam ten sam problem co Wy. ale...... wymienilem czujnik polozenia walu i dalej to samoooo......... jestem zalamany bo niewiem co sprawdzic.....

 

u mnie dodatkowo gdy zdarza sie ze zadko nieche odpalic -- w tym momencie po wyjeciu karty wszystkie kontrolki sie swieca na desce i nawet nie idzie zamknac z pilota auta....... wyglada jakby cos sie zawiesilo........

a jak jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

megane 1996r 1,4 rt nie pali sie kontrolka akumulatora nie odpala (rozrusznik kreci) i nie pali sie zółta kontrolka silnika! przed awaria na postoju szybkosciomiesz pokazywał 40km/h po czym motor wyłaczyłem i juz go nie odpaliłem ! Jakies [pomysły? Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i nic!! Prosze o rade! :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten problem renault megane z 97 roku o pojemnosci 1.4 w benzynie.A problem jest nastepujacy ze auto od pewnego czasu bardzo ciezko zapala po nocy albo jak dluzej stoi.niby jak krece rozrusznikiem to jakby lapal ale zapalic niechce trzeba dlugo krecic rozrusznikiem az w koncu zapali.potem juz zapala normalnie ale najgorzej jest po dluzszym postoju lub po nocy aha i czasami przerywa podczas jazdy tak jakby paliwa nie dostawal czy cos podobnego.jezeli ktos wie co to moze byc to prosze oodpowiedz na forum a jezeli ktos woli to moze pisac na gg lub skaype.kontakty poidalem.z gory dzieki.POZDRAWIAM

 

Przeczytaj posty w tym temacie. Porady powinny być pomocne. Na przyszłość stosuj się do postanowień Regulaminu. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Tu znalazłem podpowiedź, i choć nietrafną udało mi się znaleźć przyczynę, więc opisze mój przypadek. Też czasem nie odpalał niezaleznie czy zimny czy ciepły, aż do skutku, po czym pracował normalnie. Czujnik położenia wału wyczyszczony i nic. Padło podejżenie na pompę paliwa, ale przed zakupem postanowiłem sprawdzić, czy dochodzi napięcie (wpiąłem żaróweczkę w kostkę pompy) i to był strzał w 10. Raz napięcie było a raz nie, przyczyną był przekaźnik, prawdopodobnie wypalone styki. Przekaźnik znajduje się w skrzynce po lewej stronie komory silnika. Ten od pompy znajduje się w skrajnym lewym rzędzie, taki wąski. Oprócz niego są takie jeszcze dwa (przynajmniej w mojej wersji), znajduje się w czwartym ub piątym gnieździe patrząc od przodu pojazdu, a u mnie trzeci z kolei z zamontowanych. Na próbę można zamienić miejscami z innym takim samym. I już! Teraz pozostaje prawdzić, co nie będzie działało, bo przekaźnik tymczasowo podebrałem z innego miejsca :)Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...witam, również w przypadku mojej meganki problem z odpalaniem zimnego silnika tkwił w czujniku położenia wału. Na razie pomogło wyczyszczenie (choć wizualnie nie wyglądał na zabrudzony, żadnych opiłków itp), pewnie dla pewności przy okazji wymienię na nowy.

Dziękuję za pomocne rady i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja mam wiadomość dla wszystkich jeżdżących na gazie i nie tylko. Ja od 3 lat nie dopuszczalem żeby ilość benzyny w spadła poniżej 1/3 baku i w końcu w zeszłe wakacje zaczął się dziwnie zachowywać jak odpalił za 1 razem to zgasł za chwilę, przymulał jak jechałem na benzynie, problem znikał jak dolewałem benzyny i tak coraz więcej i więcej aż do połowy baku. W momencie nastania zimy przy niższych temperaturach nie chciał odpalić po nocy, dopiero za 5-10 kręceniem (na ciepłym 0 problemu). Już mnie cholera brała, bo wyczyściłem czujnik wału sprawdziłem opór (217-ok), wymieniłem rozdzielacz zapłonu i w końcu wczoraj wpadłem na pomysł żeby wyjeździć tę połowę baku i zalać ponownie. Nalałem 0,5 litra denaturatu do baku (wiąże wodę, która razem z nim się spala podczas jazdy) i wyjeździłem tę benzynę w zaledwie 150km!!! Jak już była rezerwa zalałem za 50zł i dziś zapalił (przy -14stopniach na zewnątrz) za 2 razem, przypuszczam, że przy wyższych temperaturach będzie palił na dotyk. Polecam wszystkim zacząć od takiego zabiegu, przynajmniej wyeliminujecie jedną prawdopodobną przyczynę nieodpalania na zimnym.

 

[ Dodano: 2010-01-28, 13:25 ]

Przy -7stC odpalił bez problemu, problem rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

slabmurphy, mógłbyś powiedzieć jakie dokładnie przyciski i jak to wygląda w wersji chronologicznej? Od którego zacząć i pokolei na którym skończyć? Bo mam taki problem z meganą... 4 dni temu wyjąłem akumulator i go ładowałem do dzisiaj. Odpaliłem na nim 19-stke kumpla i wszystko grało. Wsadziłem do megi i zaczęła kręcić ale nie chciała zapalić. Dolałem prawie 4 litry paliwa i nic. Co to może być i jak na szybką ją odpalić...? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!