Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak koncepcji na zamontowanie głośników - przedni słupek...


Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problemik związany z głośnikami Pioneer TS-G1049...

 

W jaki sposób mogę je zamontować i zamaskować przy przednich słupkach ? :/ (ogólnie są ciut za wysokie i niezbyt da się je przykryć oryginalną maskownicą)

 

Renault Megane Coupe 98' Monte Carlo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz problem? Przeciez to sa dziesiatki wiec powinny spokojnie wejsc w fabryczne miejsca pod kratke. A jesli nie chca wejsc to cos trzeba wybaniowac <ok> Cos wyciac ,cos dokrecic. A druga rzecz to po co Ci te glosniki na desce? nie masz miejsca na glosniki w drzwiach? Tam zamontuj jakies midwoowery i do tego tweetery wlasnie w desce pod kratkami i bedzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to lajkonik jestem w tym temacie ...

 

W przednich drzwiach władowałem troche dołu a przy belce chciałem miec troszeczkę sopranów.

 

Czyli ogólnie to da sięzamontować, tylko ciut dziurę trzeba by było wyciąć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak powinno byc . Ale po co chcesz wkladac szerokopasmowe glosniki? Wystarczy wysokotonowy polaczony z midwooferem zwrotnica. tak to powinno wygladac w/g mnie. Co do zmieszczenia w otworach w desce 10cm glosnikow to nie wiem bo takowych nie upychalem ,ale mysle ze po malych przerobkach powinny wejsc. Moze ktos takie zakladam to podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może cię to natchnie - oby :( Co prawda inny samochód ale sposób identyczny.

Porzuć pomysł z głośnikiem 10 cm. Ma to sens przy zestawach trójdrożnych. W zupełności wystarczy ci woffer w drzwiach 16,5 cm i tweeter montowany w ten sposób jak na zdjęciu.

Zamiast wydawać kase na kolejne głośniki lepiej zainwestuj w wytłumienie drzwi <ok>

post-7693-1211722301_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L.I.G.A.R to jest optymalne miejsce do zamontowania glosnika wysokotonowego. I tez mi sie takie cos marzy...ale poprostu nie chce mi sie zerzbic-bo troche jest to roboty ,choc moje glosniki sa tego warte. W tej chwili mam tweetery na desce i tez nie najgorzej graja.Pozatym montaz glosnikow w fabrycznych miejscach ma tez jeszcze jedna zalete-przecietny zlodziej widzac tak zamontowany tweeter od razu mam znak ze w aucie jest zamontowany dobry sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecietny zlodziej widzac tak zamontowany tweeter od razu mam znak ze w aucie jest zamontowany dobry sprzet

nie jest dobry - helix blue. Jeden z najtańszych zestawów na przód który "jakoś" gra. Nie nazwał bym tego dobrym sprzętem <ok> Najtańszym tak.

90 % osób kupujących głośniki/odbiorniki/suby/wzmacniacze popełnia podstawowy błąd. Inwestuje kasę w sprzęt nie myśląc o poprawnym montażu. Natomiast poprawna instalacja to więcej niż połowa sukcesu. Dlatego też rada dla ciebie - nie instaluj tego pionka. Jeśli masz juz zestaw odseparowany Midas, tweter, zwrotka to nic ci to nie da - poza popsuciem sceny. Żeby zgrać trzy głośniki ( właściwie 4 bo te pionki sa dwudrożne ) trzeba trochę umiejętności.

przednich drzwiach władowałem troche dołu a przy belce chciałem miec troszeczkę sopranów

Podałem ci rozwiazanie twojego problemu z brakiem sopranu :( Wysokie partie maja charakter kierunkowy - dlatego montuje sie twetery na wysokości uszu słuchającego i kieruje sie je w stronę słuchającego. Zrób to co powiedziałem a żaden głośnik do przodu nie będzie ci już potrzebny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L.I.G.A.R. 'jakos' to gra boshmann ,a Helix juz nie jest taki zly choc blue to jego najtansza linia to fakt. Widze ze pojecie masz i z wszystkim co napisales w 100% sie zgadzam.Kropa666 jesli zrobisz tak jak Ci doradzamy -bedziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciu moze nie sa ale moga byc bo sa do regulowania a odnosnie drugiego pytania to w jakim sensie do tapicerki?? nie pamietam mocowania bo bylo to juz jakis czas temu i nie ja to wykonywalem.

 

L.I.G.A.R. jak masz u siebie zamontowane?? moglbys jakies fotki udostepnic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L.I.G.A.R. i to ma być prawdziwe CA <ok> A gdzie przewody w peszlu :( Gdzie mocowanie przewodów :) Co to za wytłumienie drzwi :) Spodziewałem się czegoś lepszego po twoich wypowiedziach na forum. A tutaj zonk. Mata do uszczelniania kominów z Castoramy użyta do wytłumienia drzwi i na dodatek jak skromnie. Tylko jedna warstwa. I co ona niby daje. Przecież przy większych ruchach membrany ona pracuje, a chyba nie o to chodzi. Po drugie to drzwi obklejamy całe od wewnątrz i zewnątrz, a nie zamykamy tylko otwory technologiczne.

fotka03rt2.jpg

 

A teraz odnośnie tamatu.

Nakłaniasz wszystkich do wytłumienia drzwi, ale czym :) Mata do kominów, czy może matami APP, czy Bollem ;) Ale zapewne jak wiesz wszystkie te maty mają bardzo kiepskie opinie na forach CA. Jedyne dobre maty jakie znam to Stinger lub Dynamat. Czy myślisz, że ktoś kto kupuje głośniki za 200-300zł wytłumi drzwi Dynamatem za 200-500zł ;) Nawet jakby chciał pożądnie wytłumić matą do kominów to trzeba kupić całą rolke 10 metrów (około 80-120zł) i położyć min. 2 warstwe wewnątrz i z 1 na zewnątrz (2 na dziurach). Umieszczenie "wysokich" w słupku A to też koszt ze 200-300zł. A ktoś kto nie ma czasu, smykałki i pojęcia (np. umieszczeni syków do dołu ;) ) musi skorzystać z pomocy zakładu CA. Położyć lepszy kabel (nawet do radio) to też koszt z 50zł, bo fabryczny przwód to nić do czyszczenia zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L.I.G.A.R. i to ma być prawdziwe CA
a gdzie to jest napisane ?? To co mam w głowie nie musi mieć przełożenia na rzeczywistość <ok>

Choina, przyjmuje krytykę na bary :( zgadzam się tobą, natomiast nigdzie nie napisałem ze u mnie jest świetnie :) wiele pracy mnie jeszcze czeka, zdaje sobie z tego sprawę i to jest na mój plus. Instalacja jest totalnie budżetowa – na razie :) i taka miała być. W momencie kupowania poszczególnych klocków nie było kasy na profi montaż a w planach były jeszcze inne przeróbki ( montaż elektrycznych szyb, kit, alu itp ) wiec nie było sensu inwestować w Dynamata. Znam opinie na temat dekarki ale szczerze ci powiem że nadal nie widzę sensu w Dynamacie :) Po co sie głuszy drzwi ?? Dla naklejki czy po to żeby była zamknięta i sztywna komora, dająca przyjemny dźwięk ?? Możesz użyć nawet asfaltu zamiast pasty brax byłe było jak napisane. Wytłumacz mi czym sie różni mata Dynamat od dekarki ?? Po co wydawać 1000 zł na wygłuszenie drzwi pod głośniki za 250 zł skoro różnicy w dźwięku nie usłyszysz w porównaniu z wygłuszeniem za 300 zł. ??

Na marginesie moje jest za 60 zł ;) ale...

Tylko jedna warstwa. I co ona niby daje. Przecież przy większych ruchach membrany ona pracuje, a chyba nie o to chodzi. Po drugie to drzwi obklejamy całe od wewnątrz i zewnątrz, a nie zamykamy tylko otwory technologiczne
Po pierwsze uwierz mi że dużo daje w porównaniu z ori i dlatego każdego do tego namawiam !! Po drugie drzwi wygłuszone od wewnątrz dokładnie na zewnątrz brakło dekarki, więc jest tak bo $$. Po trzecie mata nie pracuje bo jest wzmacniana aluminium. Czyli drzwi zrobione wg. wszelkich zasad dotyczących wygłuszania drzwi - nie licząc pokrycia całości jeszcze jedna warstwa od zewnątrz. Niech mi ktoś powie ze za 60 zł sie nie da...

Choina, nie wiem skąd wyciągnąłeś wnioski że nagłośnienie u mnie obecnie jest profi. Jestem dopiero w trakcie budowania audio i nigdy inaczej nie mówiłem. Co do przyszłości:

jak sie odrobię, to wymiana powerkabli - miałbyc stinger 50 mm ale chyba zostanie na dietzu - taniej ( 500 zł zamiast 700 zł ) .

Zabudowa baga & akcesoria typu klemy, rozdzielacze, blok bezpieczników, peszle, spinki kabli itd ( co najmniej 400 zł )

Piec na przód ( ??? zł )

Zestaw przedni + kable głośnikowe do niego + na tym etapie dogłuszam drzwi + porządne RCA ( 1000 zł )

I na koniec jeszcze jedno zasadnicze pytanie - bo gdzieś sie zagubiłeś w swoim wywodzie - od razu zbudowałeś swoje poprzednie auto czy robiłeś to etapami ??

 

Do modów - uważam ze nasza wymiana zdań jest jak najbardziej na miejscu i w tematyce Car Audio wiec reg nie jest łamany. Uważam że dużo wnosi i daje innym użytkownikom cenne wskazówki wiec nie jest ot OT

 

[ Dodano: 2008-05-30, 01:30 ]

Czy myślisz, że ktoś kto kupuje głośniki za 200-300zł wytłumi drzwi Dynamatem za 200-500zł Nawet jakby chciał pożądnie wytłumić matą do kominów to trzeba kupić całą rolke 10 metrów (około 80-120zł) i położyć min. 2 warstwe wewnątrz i z 1 na zewnątrz (2 na dziurach). Umieszczenie "wysokich" w słupku A to też koszt ze 200-300zł. A ktoś kto nie ma czasu, smykałki i pojęcia (np. umieszczeni syków do dołu ) musi skorzystać z pomocy zakładu CA. Położyć lepszy kabel (nawet do radio) to też koszt z 50zł, bo fabryczny przwód to nić do czyszczenia zębów.

czyli co nie warto bo nie rozumie do czego zmierzasz ??

post-7693-1212103744_thumb.jpg

post-1-1212103744_thumb.jpg

post-1-1212103745_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L.I.G.A.R. i to ma być prawdziwe CA
a gdzie to jest napisane ?? To co mam w głowie nie musi mieć przełożenia na rzeczywistość <ok>

....

Choina, nie wiem skąd wyciągnąłeś wnioski że nagłośnienie u mnie obecnie jest profi.

Tak jak napisałem wcześniej napisałem to na podstawie twoich wypowiedzi na forum.
Nie było sensu inwestować w Dynamata. Znam opinie na temat dekarki ale szczerze ci powiem że nadal nie widzę sensu w Dynamacie
To poczytaj TO. Co prawda nie ma tam mat do kominów, ale można przyjąc ją za tą najgorszą albo jeszcze gorszą. Zresztą poczytaj wypowiedzi Essy czy CASKPa na forach CA, a dowiesz się więcej
Po co sie głuszy drzwi ?? Dla naklejki czy po to żeby była zamknięta i sztywna komora, dająca przyjemny dźwięk ?? Możesz użyć nawet asfaltu zamiast pasty brax byłe było jak napisane. Wytłumacz mi czym sie różni mata Dynamat od dekarki ??
A jaka jest różnica między Maluchem, a Jaguarem? Jedno i drugie służy do jeźdzenia. Po co kupować Helixa Competition, skoro można kupić Dark Blue. Jedno i drugie nazywa się Helix. Jedno i drugie ma po midbasie i tweeterku. Zwrotki też są. Ale to, że membrany są wykonane z innego materiału, magnesy inne to już nie ważne jest? To samo jest z matą. Mata macie nie jest równa. Inne składniki "asfalty", inne alu. Tutaj myśle, że nie co bić piany. Możemy się spierać tydzien czasu i tak będziesz obstawiał za swoim, a ja za swoim. Różnica jest i mam zamiar ją sprawdzić. Jeden forumowicz, który kompleksowo zrobił Megane (kominówka, Boll i miejscami Dynamat) na innym forum stwierdził, że szkoda tylko kasy na Bolla i komiówkę. Kasy poszło i to nie mało, a efektu zero. Wytłumiał podłogę, bagażnik, nie wspominając o drzwich czy boczkach.
Po co wydawać 1000 zł na wygłuszenie drzwi pod głośniki za 250 zł skoro różnicy w dźwięku nie usłyszysz w porównaniu z wygłuszeniem za 300 zł.
A kto powiedział że ma wygłuszać Dynamatem. Chodziło mi o to, że ty wszystkim tłumaczysz, że trzeba wytłumić i syki w słupek zapodać, a dla większości osób to jest przerost form nad treścią. Mało kto wyda na takie zabiegi równowartość ceny głośników albo i więcej. Każdemu piszesz, żeby kupował 16,5cm. Czy każdy odraz musi ciąć tapicerkę i rzeźbić w mdfie. Na początek wystarczy, żeby kupił odseparowany zestaw 2 drożny i umieścił go w fabryczne miejsca. I tak lepiej mu to zagra niż seria grająca wysokimi w kolano czy nogawkę. Już będzie podjarany że mu fajnie cyka. Z biegiem czasu dorośnie, dojrzeje to i sobie wytłumienie zrobi. O to mi chodziło.
I na koniec jeszcze jedno zasadnicze pytanie - bo gdzieś sie zagubiłeś w swoim wywodzie - od razu zbudowałeś swoje poprzednie auto czy robiłeś to etapami ??
A czy ja coś pisałem o swoim audio :( Od razu odpowiem za ciebie - nie. Robiłem audio w Clio II 2000r. i znam to auto. Zrobiłem całe od razu. Wsadziłem trochę monety i doszedłem do wniosku, że nie ma co przesadzać z audio w aucie. Jest tyle czynników na NIE (mała buda, hałasy z zewnątrz, opory toczenia, opór powietrza itp), że lepiej sobie w domu posłuchać. Nawet jak wsadzić 5.000 czy 7.000zł, wytłumisz do perfekcji to i tak jak masz auto bez klimy i jeździsz z otwartą szybą i słuchasz muzyki to nie ma to sensu. A poza tym jak tu się delektowac muzyką skorą trzeba patrzeć na droge. W CA idzie dużo kasy na duperele, których nie widać i które nie grają. Chodzi mi o kable (tylko nie gadajmy czy kable grają), końcówki kabli, klemy, bezpieczniki, tłumienia itd itd. A w sprzęcie domowym nie masz takich wydatków. I w gruncie rzeczy w HomeAudio kupujesz lepsze za tą kase lepsze klocki czy przetworniki. Dlatego teraz nie będę się spuszczał i dużo kasy nie będę wsadzał w Megane. Sprzęt już kupiłem w listopadzie i leżakuje. Podobno im starsze, tym lepsze. Stoję przed dylematem jakie kable i jakie maty kupić.
Czy myślisz, że ktoś kto kupuje głośniki za 200-300zł wytłumi drzwi Dynamatem za 200-500zł Nawet jakby chciał pożądnie wytłumić matą do kominów to trzeba kupić całą rolke 10 metrów (około 80-120zł) i położyć min. 2 warstwe wewnątrz i z 1 na zewnątrz (2 na dziurach). Umieszczenie "wysokich" w słupku A to też koszt ze 200-300zł. A ktoś kto nie ma czasu, smykałki i pojęcia (np. umieszczeni syków do dołu ) musi skorzystać z pomocy zakładu CA. Położyć lepszy kabel (nawet do radio) to też koszt z 50zł, bo fabryczny przwód to nić do czyszczenia zębów.
czyli co nie warto bo nie rozumie do czego zmierzasz ??
Nie, że nie warto, ale większość osób sam rachunek za to zabije. No jak to za głośniki dałem 300zł , a za to, za to i za to przykładowo 500zł. Dla nie których jest to nie zrozumiałe i nie ma co się upierać przy każdym temacie że trzeba wytłumić, trzeba syk w słupek czy trzeba panel. O to mi chodziło.

 

Z Dynamatem dałem tylko przykład. Nigdy go nie miałem, ale na podstawie opinii użytkowników z for CA przytoczyłem, że jest najlepszy. Coś na zasadzie jak ty. Też dużo piszesz, a nie masz. Chodzi głównie o to, że dzisiaj ty tłumaczysz że auto trzeba wytłumić i te nieszczęsne syki w słupku A muszą być, ale jak ktoś zamontuje te syki i 16tki wsadzi w drzwi i wytłumi auto podstawowo to zawsze się znajdzie ktoś kto powie "ale dlaczego takim goownem, a nie np. Dynamatem" albo "ale dlaczego takie głośniki, a nie te". Nigdy nikomu nie dogodzisz i każdy z nas ma inne wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!