Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ELF do jakiego samochodu Renualt


lukaszc2

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że temat był wielokrotnie poruszany a brak jest wielokrotnie jednoznacznych odpowiedzi postanowiłem zrobić zestawienie olejów firmy ELF oraz zestawienie norm Renault w zależności od modelu. (Mam nadzieje, że administrator i moderator nie będzie miał nic przeciwko bo wiedza może się przydać bo pojawiają się pytania a są różne odpowiedzi)

Na wstępie tylko dodam, że nie jestem żadnym specjalistą w tej sprawie a poniższe informacje są zestawieniem informacji otrzymanych z Renault Polska i Total Polska producenta oleju ELF, jednocześnie informuje, że nie biorę żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie tych informacji oraz skutki, które mogą one przynieść. Jednak zestawienie zostało zrobione z największą starannością i z wykorzystaniem materiałów otrzymanych z w/w Firm, które nie zastrzegły sobie prawa wykorzystania tych materiałów.

 

1. Norma Oleju w zależności od modelu. (dane z Renault);

 

- Silnik benzynowy i E 85 – norma oleju RN 0700

- Diesel bez filtra cząsteczek stałych – norma oleju RN 0710

- Diesel z filtrem cząsteczek stałych – norma oleju RN 0720

- Clio Renault Sport, Megane Renault Sport w wersji benzynowej, silniki 2,0 T silniki 1,2 TCE, silnik 2,2 dCI z filtrem cząsteczek stałych – norma oleju RN 0710

- Silniki 1,5 dCI bez filtra cząsteczek stałych z częstotliwością przeglądów co 20 000 km lub co 1 rok – norma oleju RN 0700

- Kangoo II 1,5 DCI bez filtra cząsteczek stałych których moc jest wyższa niż 100 KM (73 KW) – ACEA C3

 

2. Klasa lepkość Oleju SAE a temperatura otoczenia (dane z ELF) ;

 

• - 40 do + 50 stopni Celsjusza OW30 oraz OW40;

• - 30 do + 50 stopni Celsjusza 5W30 oraz 5W40;

• - 20 do + 50 stopni Celsjusza 10W40;

• - 15 do + 60 stopni Celsjusza 15W50.

 

3. Oleje Elfa a norma Renault oraz dedykowane do samochodów (dane z ELF).

 

1. ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30, Homologacja Renault RN 0700

silniki benzynowe i Diesla bez FAP (filtr cząsteczek stałych)- ACEA 2007:A3/B4, API SL/CF.

2. ELF SOLARIS DPF 5W30, Homologacja Renault RN 0720 silniki Diesel z FAP (bez 2,2 dCi z FAP), ACEA 2007: C4, poziom C3.

3. ELF EVOLUTION SXR 5W30, Homologacja Renault RN 0700 silniki

benzynowe bez turbodoładowania. ACEA 2007: A5/B5, API SL/CF.

4. ELF EVOLUTION SXR 5W40, Homologacja Renault RN 0710, RN 0700

silniki benzynowe, benzynowe turbo i diesla bez FAP (wyjątek 2,2 dCi z FAP)

ACEA 2007: A3/B4, API SM/CF.

5. ELF SOLARIS RNX 5W30, Homologacja Renault tylko silniki 1,5 L dCi

FAP, 1,9 L dCi FAP, 2,0 L dCi FAP (bez Laguny III), i 2,5 L dCi FAP (do

11/2007), ACEA 2007: C3, API SM/CF (poziom jakości).

6. ELF COMPETITION ST 10W40 olej półsyntetyczny Homologacja Renault

RN 0700 ACEA 2007 A3/B4 API SL/CF

 

Jeszcze jedna uwaga bo czesto można spotkać takie opinie na forum ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 nie jest olejem „lekkobieżnym” lub też zwanym "oszczędnym" wg specyfilacji ACEA ollej "lekkobieżny" ma oznaczenie A5 dla beznynowych i B5 dla DIESELA.

 

No to rozwiniemy temat o jakość oleju ACEA (kolejne w następnych dniach)

Litera określa zastosowanie oleju. A- silniki beznzynowe B- silniki Diesla C- silniki zgodne z normą EURO 4, -- dane z ELF

A-1 - pominę

A-2 - Oleje wysokiej jakości

A-3 - Oleje bardzo wysokiej jakości

A-5 - Najwyższej jakości oleje tzw "lekkobieżne" zmiejszajace zużycie paliwa

 

B-1 - pominę

B-2 - Oleje wysokiej jakości

B-3 - Oleje bardzo wysokiej jakości

B-4 - Oleje bardzo wysokiej jakości do silników z wtryskiem bezpośrednim

B-5 - Najwyższej jakości oleje tzw "lekkobieżne" zmiejszajace zużycie paliwa. Zalecane do silników turbodoładowanych z/bez wtrysku bezpośredniego.

 

C-1 do C-4 występują ale nie są dokładnie opisane. (im wyżej tym olej lepszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!