FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: instrukcja czyszczenia silniczka krokowego - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Zasady nazewnictwa tematów

[Model faza] Tytuł tematu, przykład: [Megane I phI] Gdzie znajdę numer VIN?
  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
instrukcja czyszczenia silniczka krokowego

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   trebor1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):214

Napisano 04 kwiecień 2010 - 10:37

Witam potrzebował bym instrukcje jak wyczyścić silniczek krokowy , bo jak go rozebrałem to tam jest tylko palik i nic więcej i nie mam pojęcia co tam czyścić , na forum przeczytałem że powinno się wyczyścić grzybek tylko że ja nic tam takiego nie widzę . Proszę o pomoc.

Dodam że mam silnik 2.0 v8
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   kbarann 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-wrzesień 08
  • Skąd:Brzeziny/Łódź
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1.9 Dti 118KM 250Nm
  • Przebieg (tys.km):250

Napisano 04 kwiecień 2010 - 12:06

właśnie ten palik wyczyści trzeba. szmatka, trochę benzyny i czyścisz... później montujesz... nie pamiętam jak w Renault ale we fiacie trzeba było odpiąć akumulator przed pierwszy uruchomieniem samochodu
Zobacz moje autko - kliknij tutaj -->> http://megane.com.pl...p?p=73972#73972
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   SoundWave 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-luty 07
  • Skąd:Bytom
  • Auto:była Czarna Megane RT 1.6 HB
  • Silnik:K7M 702 90KM
  • Przebieg (tys.km):197

Napisano 04 kwiecień 2010 - 12:53

Hej, ja czyściłem tak, że usunąłem cały zewnętrzny bród przy pomocy myjki ultradźwiękowej ale benzynką i szmatką będzie gites <ok> . Moim zdaniem warto też ten silniczek w środku troszkę nasmarować. Ja przeczyściłem też otwór, w który wchodzi silniczek krokowy, było w nim duuużo sadzy (sucha szmatką na ołówku).
Akumulator trzeba odpiąć po zamontowaniu nowego silniczka krokowego, po czyszczeniu aku nie trzeba odpinać. Ale czyszczenie chyba nie rozwiąże problemu (ja po czyszczeniu nadal odczuwałem zawodność tego silniczka), ja kupiłem nowy silniczek krokowy na allegro.pl za 47,- z przesyłką. Działa już ponad rok chyba beż żadnych problemów.
Pozdrawiam,
Przemek
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   trebor1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):214

Napisano 04 kwiecień 2010 - 13:02

czyli najlepiej to po prostu wymienić na nowy , http://www.allegro.pl/item983487406_silnik...nic_2_0_8v.html czy ten będzie dobry tzn. chodzi mi o firmę ....
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej27r 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 08
  • Skąd:Świdwin
  • Auto:Scenic II Grand
  • Silnik:1,6 16 v K4M + LPG
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 04 kwiecień 2010 - 13:20

osobiście miałem problem z tym sprzedawcą,zakupilismy z kumplem tam krokowce do swoich aut...jeśli sam wymienisz,stracisz gwarancję ,musi Tobie zamontować to warsztat i machnąć pieczątkę ,u innych sprzedwców niema takich kombinacji .Poczytaj komentarze i warunki reklamacji.. 8-) kupiłem tego getza i po miesiącu zdechł ,ale za te pieniadze to się nie ma co spodziewać jakiejś rewelacji .
andrzej27r zobacz update galerii, :>>Mój Grandzik<<
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 04 kwiecień 2010 - 14:31

tak jak wyżej , ale proponuje przed czyszczeniem a po wyjęciu, zmierzyć suwmiarką (dokładność +/- 1mm) jego wysunięcie, żeby się układ nie mordował później z kalibracją jak się podczas czyszczenia przestawi.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   trebor1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):214

Napisano 05 kwiecień 2010 - 11:25

a ten palik można jakoś wyciągnąć z tego korpusu , jeżeli tak to może ktoś podpowie mi jak żebym czegoś na siłę nie urwał <ok>
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej27r 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 08
  • Skąd:Świdwin
  • Auto:Scenic II Grand
  • Silnik:1,6 16 v K4M + LPG
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 05 kwiecień 2010 - 11:35

nie nie wyciąga się ,i niepowinno się tego trzpienia wysuwać ani wsuwać,bo potem się okarze,że obroty na biegu jałowym będą inne .Trzpień tylko się czyści,nic więcej .
andrzej27r zobacz update galerii, :>>Mój Grandzik<<
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   trebor1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):214

Napisano 05 kwiecień 2010 - 14:55

a jaka powinna być rezystencja silniczka ?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:20

trebor1 napisał:

żebym czegoś na siłę nie urwał :lol:
renia to kobieta więc nic na siłę, "powolutku śliniąc główkę" :-D <ok>
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   markar74 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-listopad 09
  • Skąd:Białystok
  • Auto:Renault Megane 1996
  • Silnik:1,6 8V 55kW K7M 720
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 05 kwiecień 2010 - 21:11

Witam. Wg WKŁ w silnikach 2,0 rezystancja silniczka krokowego powinna wynosić 8,5 - 10,5 Ω.
W moim silniku, silniczek krokowy po odkręceniu i przekręceniu zapłonu "wystrzelił" tzn sprężynka, tulejka z cienkiej blaszki i trzpień z grzybkiem wyskoczyły z obudowy i ledwo znalazłem te części. Bałem się, że nie będę wiedział jak złożyć, na szczęście wystarczyło włożyć sprężynkę w tulejkę, w środek trzpień i lekko wkręcić (chyba jakoś tak to było :-/ ). Pozdrawiam
Renault Megane 1.6 RT '96 8V 55kW
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Blaschka 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-marzec 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:megane sedan II ph I '05
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):142

Napisano 06 kwiecień 2010 - 09:59

po wymianie silniczka krokowego należy odpiąc klemę minusową na minimum 5 minut, wtedy sie zresetuje i na nowo sam sie skalibruje, jeśli tego nie zrobisz to bezie wariował na obrotach, pare razy załączasz zapłon i odpalasz silnik na pare minut na biegu jałowym, pozdrawiam
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   trebor1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):214

Napisano 06 kwiecień 2010 - 12:28

no i tak coś nie tak krokowiec wyczyszczony że cho cho świeci się jak psu j..... , a silnik jak nie ma ssania i wolnych tak niema , jak go trzymam nogę na gazie to ok , ale jak puszczę to zdycha , i na ciepłym silniku (gdzie przed czyszczeniem stał normalnie na obrotach) i na zimnym gdzie w ogóle nie trzymał obrotów . Jeżeli chodzi o czujnik temperatury sprawdzałem i działa , czujnik położenia wału też przeczyszczony więc nie mam pojęcia co jest grane .
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   SoundWave 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-luty 07
  • Skąd:Bytom
  • Auto:była Czarna Megane RT 1.6 HB
  • Silnik:K7M 702 90KM
  • Przebieg (tys.km):197

Napisano 06 kwiecień 2010 - 23:31

Silniczek czysty może być ale może też być zatarty. Ja bym zainwestował 40 PLN w nowy.

[ Dodano: 2010-04-06, 23:36 ]

Blaschka napisał:

po wymianie silniczka krokowego należy odpiąc klemę minusową na minimum 5 minut


Ja wyjąłem na chwilę klemę też było OK. Pamiętam, że odpiąłem aku, wsadziłem i przykręciłem nowy silniczek, podpiąłem aku i odpaliłem Renate. Za pierwszym razem zgasła, za drugim odpaliła i chwile powachlowała obrotami. Zostawiłem ja tak na 5 minut żeby popyrkała i było gites.

Trebor, a sprawdziłeś ten wężyk idący od MAP sensora (pod maską, podszybie kierowcy, czujnik wielkości paczki papierosów z idącym od dołu gumowym wężykiem o dł. około 20 cm) do (chyba) kolektora dolotowego?. Sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności, nawet malutkiej pici mini dziureczki, szczelinki na zagięciu.
Pozdrawiam,
Przemek
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   markar74 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-listopad 09
  • Skąd:Białystok
  • Auto:Renault Megane 1996
  • Silnik:1,6 8V 55kW K7M 720
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 06 kwiecień 2010 - 23:55

SoundWave napisał:

Ja bym zainwestował 40 PLN w nowy.

Witaj. Jakiej firmy kupiłeś, no i jak długo jest już gites? Czytałem,że na tanie zamienniki szkoda kasy.
Renault Megane 1.6 RT '96 8V 55kW
0

Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 22285 wyświetleń
Zamknięty instrukcja do MI phI '96 Forum Ogólne viola 
  • 14 Odpowiedzi
  • 6987 wyświetleń
Nowe odpowiedzi 2 sprawy jak ustawić zegar w megance i 2 instrukcja Forum Ogólne TomAs 
  • 11 Odpowiedzi
  • 12581 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress