Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
trebor1

Scenic I phI instrukcja czyszczenia silniczka krokowego

Recommended Posts

trebor1    0

Witam potrzebował bym instrukcje jak wyczyścić silniczek krokowy , bo jak go rozebrałem to tam jest tylko palik i nic więcej i nie mam pojęcia co tam czyścić , na forum przeczytałem że powinno się wyczyścić grzybek tylko że ja nic tam takiego nie widzę . Proszę o pomoc.

 

Dodam że mam silnik 2.0 v8

Share this post


Link to post
Share on other sites
kbarann    4

właśnie ten palik wyczyści trzeba. szmatka, trochę benzyny i czyścisz... później montujesz... nie pamiętam jak w Renault ale we fiacie trzeba było odpiąć akumulator przed pierwszy uruchomieniem samochodu

Share this post


Link to post
Share on other sites
SoundWave    0

Hej, ja czyściłem tak, że usunąłem cały zewnętrzny bród przy pomocy myjki ultradźwiękowej ale benzynką i szmatką będzie gites <ok> . Moim zdaniem warto też ten silniczek w środku troszkę nasmarować. Ja przeczyściłem też otwór, w który wchodzi silniczek krokowy, było w nim duuużo sadzy (sucha szmatką na ołówku).

Akumulator trzeba odpiąć po zamontowaniu nowego silniczka krokowego, po czyszczeniu aku nie trzeba odpinać. Ale czyszczenie chyba nie rozwiąże problemu (ja po czyszczeniu nadal odczuwałem zawodność tego silniczka), ja kupiłem nowy silniczek krokowy na allegro.pl za 47,- z przesyłką. Działa już ponad rok chyba beż żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrzej27r    47

osobiście miałem problem z tym sprzedawcą,zakupilismy z kumplem tam krokowce do swoich aut...jeśli sam wymienisz,stracisz gwarancję ,musi Tobie zamontować to warsztat i machnąć pieczątkę ,u innych sprzedwców niema takich kombinacji .Poczytaj komentarze i warunki reklamacji.. 8-) kupiłem tego getza i po miesiącu zdechł ,ale za te pieniadze to się nie ma co spodziewać jakiejś rewelacji .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivaldi    2

tak jak wyżej , ale proponuje przed czyszczeniem a po wyjęciu, zmierzyć suwmiarką (dokładność +/- 1mm) jego wysunięcie, żeby się układ nie mordował później z kalibracją jak się podczas czyszczenia przestawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trebor1    0

a ten palik można jakoś wyciągnąć z tego korpusu , jeżeli tak to może ktoś podpowie mi jak żebym czegoś na siłę nie urwał <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrzej27r    47

nie nie wyciąga się ,i niepowinno się tego trzpienia wysuwać ani wsuwać,bo potem się okarze,że obroty na biegu jałowym będą inne .Trzpień tylko się czyści,nic więcej .

Share this post


Link to post
Share on other sites
trebor1    0

a jaka powinna być rezystencja silniczka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivaldi    2
żebym czegoś na siłę nie urwał :lol:
renia to kobieta więc nic na siłę, "powolutku śliniąc główkę" :-D<ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
markar74    1

Witam. Wg WKŁ w silnikach 2,0 rezystancja silniczka krokowego powinna wynosić 8,5 - 10,5 Ω.

W moim silniku, silniczek krokowy po odkręceniu i przekręceniu zapłonu "wystrzelił" tzn sprężynka, tulejka z cienkiej blaszki i trzpień z grzybkiem wyskoczyły z obudowy i ledwo znalazłem te części. Bałem się, że nie będę wiedział jak złożyć, na szczęście wystarczyło włożyć sprężynkę w tulejkę, w środek trzpień i lekko wkręcić (chyba jakoś tak to było :-/ ). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blaschka    0

po wymianie silniczka krokowego należy odpiąc klemę minusową na minimum 5 minut, wtedy sie zresetuje i na nowo sam sie skalibruje, jeśli tego nie zrobisz to bezie wariował na obrotach, pare razy załączasz zapłon i odpalasz silnik na pare minut na biegu jałowym, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
trebor1    0

no i tak coś nie tak krokowiec wyczyszczony że cho cho świeci się jak psu j..... , a silnik jak nie ma ssania i wolnych tak niema , jak go trzymam nogę na gazie to ok , ale jak puszczę to zdycha , i na ciepłym silniku (gdzie przed czyszczeniem stał normalnie na obrotach) i na zimnym gdzie w ogóle nie trzymał obrotów . Jeżeli chodzi o czujnik temperatury sprawdzałem i działa , czujnik położenia wału też przeczyszczony więc nie mam pojęcia co jest grane .

Share this post


Link to post
Share on other sites
SoundWave    0

Silniczek czysty może być ale może też być zatarty. Ja bym zainwestował 40 PLN w nowy.

 

[ Dodano: 2010-04-06, 23:36 ]

po wymianie silniczka krokowego należy odpiąc klemę minusową na minimum 5 minut

 

Ja wyjąłem na chwilę klemę też było OK. Pamiętam, że odpiąłem aku, wsadziłem i przykręciłem nowy silniczek, podpiąłem aku i odpaliłem Renate. Za pierwszym razem zgasła, za drugim odpaliła i chwile powachlowała obrotami. Zostawiłem ja tak na 5 minut żeby popyrkała i było gites.

 

Trebor, a sprawdziłeś ten wężyk idący od MAP sensora (pod maską, podszybie kierowcy, czujnik wielkości paczki papierosów z idącym od dołu gumowym wężykiem o dł. około 20 cm) do (chyba) kolektora dolotowego?. Sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności, nawet malutkiej pici mini dziureczki, szczelinki na zagięciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
markar74    1
Ja bym zainwestował 40 PLN w nowy.

Witaj. Jakiej firmy kupiłeś, no i jak długo jest już gites? Czytałem,że na tanie zamienniki szkoda kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×