Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Clio III] Spadek obrotów w Clio III


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Clio III jako drugi samochód i od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny objaw:/ Po zapaleniu samochód startuje z 500 obrotów i po jakichś 10 sek. wyrównuje się do 750. Przy gwałtownym hamowaniu albo dłuższym postoju na biegu jałowym samochód dochodzi do granicy 500 obrotów (albo nawet 450) zaczyna lekko wibrować tak jakby był na granicy zgaśnięcia potem jakby wskazówka obrotomierza "odbija się" i wskakuje na 750 - 800 obrotów. Tak jest za każdym razem:/ Co to może być i gdzie szukać problemu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wprawdzie nie miałem czasu zerknąć na przepustnicę ale jechałem dzisiaj w nocy i zauważyłem że na zimnym silniku obroty utrzymują się na poziomie prawidłowym. Na ciepłym spadają do 500 i zauważyłem że znacznie przygasają światła.. jak dodam gazu i zwiększą się obroty światła na nowo świecą jaśniej. (co dziwne radio w tym czasie pracuje normalnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za problemy z obrotami na ciepłym silniku (gdy przy zimnym jest ok) może być odpowiedzialny czujnik wału napędowego. Dlaczego tak się dziej nie wiem, nie jestem mechanikiem, ale spotkałem się z kilkoma takimi przypadkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co zdemontowałem dzisiaj i wyczyściłem przepustnicę. Było trochę nagaru.. ale bez szału (w sumie samochód ma zrobione 37 tys. km po mieście w ciągu niecałych 5 lat). Po wstępnym odpaleniu i przegazowaniu obroty przestały wariować.. ale nie miałem czasu rozgrzać silnika więc próba generalna będzie jutro;) Zauważyłem za to że mam oleju ponad kreske max.. czy możliwe że ma to jakiś wpływ na obroty? (Dla uściślenia nie ja lałem olej:) O swoją Meganke sam sobie dbam i jest super.. o clio dbał serwis.. i jak widać nawet z olejem mają problem:))

 

 

Dzisiaj był dłuższy test.. po 3 km ostrej jazdy i rozgrzaniu silnika obroty w dalszym ciągu świrowały. Myślałem że to może czujnik temperatury cieczy ale wtedy by były raczej kłopoty z zapalaniem i wiatrakiem.. a nic takiego się nie dzieje. Obstawiam jednak ten olej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!