Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
127 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1 NeutralnySamochód
-
Auto
Renault MEGANE II
-
Silnik
1.6 16V
-
Przebieg (tys.km)
150000
-
pawel400 obserwuje zawartość SCENIC III ph II Demontaż lusterka kierowcy.
-
Witajcie koledzy, mój ojciec ma problem ze swoim Scenikiem III ph II rok produkcji 2014. Jakiś czas temu zaczepił lusterkiem o bramę i połamał delikatnie obudowę. Mechanicznie w lusterku wszystko działa, jedyny minus to wygląd. Szukałem w internecie informacji jak to wymienić i czy się da, lecz jest tego mało, strasznie mało. Mam więc do was pytanie. Czy da się w tym modelu wymienić samą ramkę która otacza wkład lusterka (zaznaczyłem na zdjęciu o co mi dokładnie chodzi) ? Czy trzeba całe lusterko wymienić? Jeżeli całe, to czym się kierować przy kupnie używanego lusterka, poza ilością pinów w kostce? I ostatnie pytanie, jak je zdemontować? Czy jest ono przykręcone od środka czy od zewnątrz? Po zdjęciu tapicerki drzwi widziałem jedną śrubę która była na wysokości lusterka, lecz poluzowanie jej nic nie dało, więc zakładam że to nie ona Wszystkie wskazówki będą pomocne Pozdrawiam.
-
Jak uznam, że według mnie wszystko jest w stanie akceptowalnym, to oczywiście jadę na stacje diagnostyczną :) W tej srebrnej obstawiam, że był dzwon w lewy bok + tył. Na progu widziałem jakby źle przytartą szpachle :) W bagażniku jak otworzyłem była pleśń na wykładzinie i rolecie oraz krople wody na pompie od dachu. Podobno to przez to, że stoi ona tak od jesieni i nie była otwierana, ani odpalana, ale właśnie bardziej obstawiam strzał w lewy tył i złe spasowanie. Byłem oglądałem jeszcze raz obydwie sztuki. Czerwona odpada definitywnie. W lepszym świetle zauważyłem że miała malowane przednie słupki przy szybie i wymienianą szybę przednią. Słupki były tak "fachowo" zrobione ze uszczelka jest pomalowana farbą na całej długości słupków. Nawet nie sprawdzałem już dalej, dla mnie w przypadku kabrioletu kombinowanie przy szybie oznacza dla niego koniec. Srebrna po dokładniejszych oględzinach okazała się raczej nie robiona. Pomiar wykazał wszystkie elementy na poziomie 130-140 um. Śruby od przednich błotników, drzwi, maski itd nie mają śladów odkręcania. Mechanicznie silnik jest lekko przypocony z pokrywy zaworów. Z silnika dochodzi takie delikatne, ciche "cykanie" która ustaje po wciśnięciu sprzęgła, więc pewnie będzie ono do roboty. Z bardziej niepokojących rzeczy jest jakiś problem z poduszką pasażera. Na włączonym silniku, przekręciłem pokrętło od wyłączania poduszki pasażera na pozycje OFF i w tym momencie zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej i SERVICE. Po włączeniu poduszki, kontrolki dalej się świeciły. Dopiero ponowne uruchomienie silnika spowodowało że kontrolki zgasły. Trochę mi się to gryzie z brakiem śladów napraw blacharskich.
-
Tak, zgadza się, jeżeli chodzi o wyposażenie to raczej jest max, jedynie w pierwszym nie ma xenonów. Osobiście przemawia za mną bardziej ten drugi, jedyny minus w tym przypadku to jest to, że ma on zimowe opony na stalowych felgach. Wygląda to bardzo kiepsko :) ale felgi można zawsze dokupić, tylko że to kolejny koszt, zaraz po zakupie.
-
Witam koledzy. Po 6 latach przerwy od Meganki (sprzedałem swoją w 2011 roku) szukam jakiegoś fajnego samochodu na miasto, jako drugi w rodzinie :) Padło na Megane CC :) Znalazłem dwa ogłoszenia, są z mojego miasta więc nie muszę daleko jeździć :) 1. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-cabrio-ID6yEwBH.html#f7d4f7f053 Byłem widziałem, akumulator rozładowany więc nie odpaliła i dużo nie zobaczyłem :) Lakier wyglądał ok, nie zauważyłem, żeby był gdzieś malowany. Ni miałem czujnika grubości lakieru, więc jak coś to muszę jechać drugi raz i pomierzyć. Opony ładne, na 2-3 lata starczą. Silnik wyglądał na suchy, może tylko trochę się pocił pod pokrywą zaworów. Środek miał jakieś oznaki zużycia, szczególnie uchwyty od zamykania drzwi (ale to standard), fotele też trochę już miały boki wygniecione, ale to samo miałem w poprzedniej Megance przy tym przebiegu, więc to mnie nie dziwi :) 2. http://allegro.pl/show_item.php?item=6740257766#f7d4f7f053 Tu już odpaliłem, ale nie jeździłem, bo stała zastawiona samochodami :) Miernikiem ją sprawdziłem, miała około 230 um na prawych drzwiach i tylnym błotniku. Próg po tej stronie miał około 50-70 um. Reszta samochodu w granicach 120-140 um. Silnik suchy, ale też tak jakby z pokrywy zaworów się pociła. Środek zdecydowanie mniej zniszczony, niż w tej z punktu 1. Dach się ładnie rozkładał i składał. Zastanawiające dla mnie jest jedno przy tym egzemplarzu :) Miała ślady farby w kolorze nadwozia na lewym nadkolu obok otworu do wymiany żarówki. Ślad wyglądał mniej więcej tak jakby ktoś rękawiczką ubrudzoną w farbie odcisnął na plastiku pięść :) To tak na szybko oglądając obydwie sztuki. Jeżeli chodzi o silnik, to mi pasuje, miałem taki poprzednio i wiem czego się spodziewać :) Powiedzcie mi tylko na co szczególnie zwracać uwagę przy dachu, jak go dokładnie sprawdzić? Ewentualnie jeżeli coś dziwnego wam się rzuca w oczy ze zdjęć to też chętnie posłucham :) Pozdrawiam.
-
Ok, jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedź.
-
Super, wielkie dzięki za opis ;) . A powiedz mi, czy kolektor jest jakoś uszczelniany? Silikonem lub uszczelką?
-
Mam silnik 1.6 16v 83kw/ 113 KM chyba jest to K4M ale tego nie jestem pewien. Rok produkcji samochodu to 2003.
-
Właśnie przyglądałem się silnikowi jeszcze raz i on jest cały zalany od góry, więc może ten olej leje się z tej "mniejszej" pokrywy zaworów. Czy zdjęcie kolektora i tej pokrywy jest trudne i ryzykowne? Czy można tam coś popsuć? Czy coś może się wysypać z tego? Wydaje mi się, że nie może lać się z pod tej głównej pokrywy zaworów i wałków rozrządu bo szczelina od tej pokrywy jest po boku, a wtedy nie byłoby oleju na górze silnika.
-
ja też podejrzewam że to właśnie się może stać, jeżeli się zdejmie ta pokrywę bez zdejmowania paska rozrządu.
-
Dzięki za odpowiedzi, już wiem że to nie cieknie z tego czujnika, tylko z pokrywy zaworów. Jeszcze raz dzięki za pomoc, będę walczył z tym problemem, zobaczymy co z tego wyjdzie.
-
No ok, ale czy żeby zablokować koła, trzeba ściągać pasek?
-
Dzięki za odpowiedź. Pewny jesteś, że wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów nie wymaga ruszania paska? Mechanik mi powiedział, że trzeba ściągać pasek bo ta pokrywa jest jakoś zespolona z czymś tam od rozrządu ;)
-
Koledzy mam problem z moją Megane II ph I 1.6 16v. Silnik jest zalany cały olejem, wygląda na to,że olej gdzieś ucieka na górze silnika, ponieważ olej jest rozlany między cewkami 1 i 2 od lewej (stojąc przodem do samochodu) oraz zalany jest cały czujnik wałka rozrządu. Czy miał ktoś z was taki przypadek, że olej uciekał przez czujnik wałka rozrządu?? czy to jest wyciek z innego miejsca, np. klawiatury? czy wymiana uszczelki pod klawiaturą wymaga zdjecia paska rozrządu?
-
Może to problem z pompą paliwa, jestem właśnie po jego mam nadzieję rozwiązaniu Też tak miałem że samochód mi gasł w czasie jazdy i zdarzało się ostatnio dosyć często że nie odpalał- rozrusznik kręcił ale samochód nie odpalał. Sprawdź w skrzynce bezpieczników pod maską, taką brązową wtyczkę (oznaczenie chyba PPH2) w niej znajduje się pin nr 5 który jest odpowiedzialny za zasilanie pompy, jeżeli jest nadtopiony lub okopcony, to oznacza początki problemów z nim Rozwiązania są dwa :) ! kupić taka wtyczkę i wymienić lub wlutować się od spodu tej płytki pod ten pin i następnie wpiąć się w instalacje w kabel w brązowej wtyczce.
-
Megane II phI Auto czasami nie zapala. Jaka pompa paliwa?
pawel400 odpowiedział(a) na xmy temat w Osprzęt elektryczny silnika - Megane II, Scenic II
Miałem podobny problem, u mnie winny za wszystko był styk nr 5 na złączu PPH2 (brązowa wtyczka) w skrzynce modułu połączeń (BSI) pod maską tam gdzie są bezpieczniki. Nie wiem czemu, ale kostka się trochę stopiła przy tym styku i przestał łączyć.