Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chojnak79

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    2.0 16V 139KM
  • Przebieg (tys.km)
    137
  1. Witam musisz z Wydziału Komunikacji mieć skierowanie na nabicie numerów, 4 zdjęcia przyczepki z każdej strony, rysunek techniczny przyczepki, wagę (możesz jechać na skup złomu, żeby Ci zważyli i napisali ile waży, a i niech pieczątkę przyłożą ;-) ) no i oczywiście 183 PLN na operację. W Wydziale Komunikacji dowiedz się, które SKP w Twojej okolicy mają uprawnienia do nabijania numerów. I to cała procedura
  2. No to i ja ... od 3 lat kierownik ASO Fiata, a wcześniej własna działalność z branży IT
  3. Witam wszystkich, Udało mi się zdobyć "Stanowisko Rzecznika Ubezpieczonych w sprawie prawnych aspektów dopuszczalnosci zastosowania cen czesci alternatywnych przy ustalaniu wysokosci odszkodowania za szkode komunikacyjna z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialnosci cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych" Stanowisko to daje możliwość odwołania się od sporządzonego kosztorysu na częściach zamiennych i możliwość ponownego przeliczenia go na częściach oryginalnych niezależnie od wieku auta !!! Życzę udanych odwołań http://rapidshare.com/files/185437257/Stan..._sprawie_OC.pdf
  4. Witam, zdemontuj kratkę bo nawet przy sprzedaży będziesz miał mniej marudzenia (że auto pofirmowe, i że pewnie ma już z 700 tys km ). Koszt na uprawnionej stacji kontroli to koszt BT - 98zł bez opłaty ewidencyjnej, jeśli kończy Ci się przegląd niebawem to dopłać 1 pln na opłatę ewidencyjną to przedłużą Ci o kolejne 12 miesięcy dowód, 104 zł za zmianę konstrukcyjną (z ciężarowego na osobowy) - to są opłaty ustawowe wedle Dziennika Ustaw i są niezmienne. Jak będziesz miał zdemontowaną kratkę to porozmawiaj z diagnostą, żeby dopisał Ci do faktury ~20 zł za demontaż kratki i z tym idziesz do wydziału komunikacji, a no i oczywiście diagnosta musi wystawić Ci papiery na zmianę konstrukcyjną, dać xero nip'u, regonu i wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS'u. Tam jeszcze uiścisz parę PLNów ( w wydziale komunikacji) za nowy dowód i będziesz szczęśliwym posiadaczem auta osobowego ;-)
  5. Witam na mój gust jest to 8-ka, ale może niech koledzy wesprą mnie w moich poglądach ;-)
  6. Jeśli chodzi o oględziny na "podwórku" to owszem jeśli czegoś nie ujmie w kosztorysie to później mogą zrobić dodatkowe oględziny, ale chodzi tu o czas bo do ponownych oględzin znów rzeczoznawca ma do 7 dni na przybycie Jak wcześniej pisałem zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w 99% przypadków aut powypadkowych przy likwidowaniu szkody z OC sprawcy zadają zamienniki, oryginał przyznają wtedy kiedy nie ma na rynku dostępnego zamiennika danej części. Wszystko zależy od splotu okoliczności, rzeczoznawca ma DO 14 dni na przyjechanie, co nie oznacza, że ma przyjechać akurat 14-go dnia, mi natomiast chodziło o konkretny przypadek bo kolega wziął oświadczenie od sprawcy i Warta musi uzyskać od sprawcy potwierdzenie o szkodzie tzn. wysyłają poleconym druk do sprawcy, w którym to sprawca potwierdza, że uszkodził czyjś pojazd, a następnie sprawca ma odesłać w/w druk do ubezpieczyciela. Do momentu zwrotu pisma do ubezpieczyciela szkoda ma status niepotwierdzonej i nikt nikomu nie wypłaci pieniędzy!!! ASO, które podejmie naprawę bez potwierdzenia "czystości" sprawy wykazuje się ryzykanctwem, albo lekkomyślością. Mam kilka spraw, które są w sądzie w celu ustalenia sprawcy, a my czekamy na odzyskanie pieniędzy od ubezpieczyciela po kilkanaście miesięcy :evil: I stąd moje wywody na w/w temat, a koledze Gora85 życzę szybkiego załatwienia sprawy. Pozdrawiam
  7. Witam sprawa powinna wyglądać tak: 1. Poszukaj ASO (niekoniecznie musi być Renault), które bezgotówkowo rozlicza szkody z Wartą. Jak już się zdecydujesz to złóż na nich upoważnienie do rozliczenia bezgotówkowego 2. Zadzwoń na infolinię Warty, podaj numer szkody jaki Ci nadali i poinformuj ich, że szkoda będzie rozliczana bezgotówkowo w ASO "takim i takim" i niech tam podjedzie rzeczoznawca. Wybierz taką formę bo jak będziesz miał opis na "podwórku" u siebie to rzeczoznawca może nie wpisać Ci wszystkiego w kosztorys! A pracownik ASO będzie walczył z nimi o wszystko - bo to dla ASO kasa w wypłaty odszkodowania. 3. Niestety biorąc pod uwagę fakt, że Twoja Meganka ma powyżej 3 lat ubezpieczyciel zada Ci naprawę na zamiennikach :cry: zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury o częściach alternatywnych stosowanych do napraw powypadkowych, jakbyś chciał konkretnie numer itp. tego rozporządzenia to daj znać to po Świętach w pracy je odnajdę 4. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, żądaj od Warty auta zastępczego na czas naprawy, jeśli nie prowadzisz działalności to niestety możesz dostać auto max na 3 dni. 5. Uzbrój się w cierpliwość bo zazwyczaj papierkologia w takich przypadkach trwa około 14 dni, a "czysta" robota 3-5 dni. 6. Nie daj się namówić pracownikowi Warty na wypłatę pieniędzy z kosztorysu wstępnego bo zazwyczaj jest to około 30-40% wartości naprawy auta. W przypadku gdy godzisz się na wypłatę wedle wstępnej wyceny dostajesz kasę netto (wypłacają Ci $ bez Vatu), zdejmują Ci amortyzację z części 50% i z lakieru 60%, a dodatkowo tzw. ukrytym kodem zdejmują Ci jeszcze około 12% od ogólnej kwoty do wypłaty Jeśli będziesz miał pytania to służę pomocą. Pozdrawiam
  8. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, od 2 dni jestem, a w sumie moja małżonka, posiadaczem Scenica 2.0 16v z 2000 roku. Korzystając z okazji pragnę wszystkim złożyć serdeczne życzenia Świąteczne. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!