Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lukashh

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II
  • Silnik
    1.9 dTi F9Q
  • Przebieg (tys.km)
    147
  1. Mam dokładnie taki sam problem. Teraz jak jest zimno trzeszczy, skrzypi tak, że nie da się nie zauważyć. Na początku było to słyszalne tylko przy zmianie biegów ale teraz słychać już nawet jak silnik jest odpalony na luzie albo na dziurach. Mechanik wyciągnął wszystkie poduszki obejrzał i powiedział, że są ok. Wcześniej jak się auto nagrzało po krótkiej przejażdżce była już cisza- teraz silnik musi się naprawdę porządnie nagrzać żeby ten dźwięk nie był słyszalny. Mnie też się wydaje, że to musi być któraś poducha chociaż jak się otworzy maskę to wszystko wygląda ok. Chyba trzeba będzie wymienić tą od strony rozrządu i zobaczyć czy coś to pomoże. Wie ktoś może jaki jest koszt kompletu oryginalnych poduszek?
  2. Zawór już umyty, jutro go założę. Faktycznie ciężko to ruszyć palcami ale wcisnąłem od dołu główką śrubokręta i rusza się do góry, do tego coś syczy także chyba działa ?
  3. Ja mam taki EGR jak na zdjęciu. Właśnie moczy się w ropie trochę był przybrudzony. Mam pytanie odnośnie sprawdzenia poprawności jego działania, czy można to jakoś sprawdzić ręcznie ? Teraz jest w pozycji zamkniętej ale próbowałem go otworzyć pchając to co jest w środku do góry i nic ani drgnie.
  4. Ja wczoraj zabrałem się za czyszczenie EGRa nie był aż tak bardzo zasyfiony. Ale bardziej zmartwiło mnie to co zobaczyłem w kolektorze dolotowym. Ścianki kolektora oblepione są czarną mazią wygląda to jak smoła. Przekopałem forum dość dokładnie i nie znalazłem nic na temat tego co z tym zrobić:/ Czy opłaca się to czyścić, i czy samodzielne zdjęcie tego kolektora dolotowego jest wykonalne w amatorskich warunkach (bez kanału). Mój EGR od wczoraj moczy się w ropie. A tego syfu z dolotu wygrzebałem tylko tyle ile udało mi się sięgnąć :/
  5. Akumulator wymieniłem jednak na Vartę BLUE mam nadzieję, że długo posłuży. Auto odpala bardzo ładnie.
  6. Zagadka została rozwiązana. Akumulator wyciągnąłem wczoraj i ładowałem ponad 12 godzin. Dziś rano zaniosłem do innego auta i próbowałem nim odpalić Fiata Uno, ale silnik Uno ani drgnął, zrobił pół obrotu i się wyzerował. Zatem wina leży po stronie akumulatora. Tak w ogóle to wiek aku 5-6 lat oceniłem całkiem subiektywnie, jednakże jak się okazuje akumulator jest jeszcze starszy, ma nie całe 10 lat. Auto kupiłem już z tym akumulatorem więc dlatego ciężko było ocenić który to rok. Akumulator ma znaczki Renault i wygląda jak montowany seryjnie, gdyby jeszcze miał napisy po francusku to byłbym skłonny uwierzyć, że został zamontowany seryjnie jako pierwsze wyposażenie ale napisy są po niemiecku a tam kupiłem moją megane więc aku nie może być całkiem oryginalny. Ale są jeszcze numery tłoczone na obudowie F3B287191 i wyczytałem, że pierwsze trzy to oznaczenia producenta a kolejne to rok i miesiąc 81-styczeń 92-grudzień. Więc akumulator jest najprawdopodobniej z lipca 2002 roku. Teraz pozostaje pytanie jaki nowy kupić ? Ten ma parametry 60Ah 510 A(EN) wydaje się być trochę mały prawda ? Pozostaje tylko usiąść i poczytać, bo widziałem masę postów o tym jaki wybrać akumulator :l:
  7. Kable nie są z tych marketowych, to porządne grube kable już dwa razy w tym roku ratowały mnie przy padniętym aku. A wczoraj próba odpalenia odbyła się właśnie na dużych obrotach i nic pół obrotu i wyzerowanie. Wyciągnę dziś akumulator naładuję go jeszcze raz, wrzucę do innego auta i spróbuje na nim inne auto odpalić.
  8. Dzięki za odpowiedzi. Jeśli to faktycznie akumulator to trudno kupię nowy, ale nie jestem do końca przekonany. Gdyby to była wina akumulatora to powinien przynajmniej z kabli odpalić, prawda ?
  9. Mam dość dziwny problem (nie wiedziałem gdzie zamieścić, więc piszę tutaj). Prześledziłem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale nic podobnego nie znalazłem. Podłączyłem dziś rano akumulator po 24 godzinnym ładowaniu w domu (akumulator co prawda dość leciwy, bo ma 5-6 lat) wsiadam do auta wkładam kluczyk grzeje świece czekam aż kontrolki zgasną i kręcę. Zakręcił bardzo ładnie, ale nie chciałem go katować, więc po 3 4 obrotach wału odpuściłem. Ponownie przekręcam kluczyk grzeję świece kręcę a tu silnik zrobił może pół obrotu i wszystko się wyzerowało. Akumulator przed chwilą kręcił bardzo ładnie a tu raptem drugie kręcenie i padł. Raczej nie możliwe żeby się tak po prostu rozładował. Wyciągnąłem kable i podłączyłem pod inne auto z odpalonym silnikiem (też diesel) i nic, robi pół obrotu i wszystko się zeruje. Wyciągnąłem akumulator naładowałem jeszcze raz zanoszę do auta i nic zrobił pół obrotu i zeruje się wszystko. Dziwne, że nawet z kabli nie chciał zapalić a kable są dobre, bo sprawdziłem. Proszę o pomoc. Co to może być, ktoś ma jakiś pomysł ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  10. Ktoś rozwiązał tą zagadkę ? U mnie też ten zaworek czasem bzyczy zwłaszcza jak temperatura jest w okolicach 0. Jak silnik się zagrzeje to przestaje.
  11. Dzięki za odpowiedź Pytałem w sklepie i nie ma takiej części nawet w katalogu także nie wiadomo jak wygląda oryginalna, ale wychodzi na to, że ta guma powinna wyglądać tak jak narysowałem. Ja też dosztukuje ten brakujący kawałek z jakiejś tulejki np. od Żuka :)
  12. Też mam megane 1.9 dti 98km i zastanawia mnie czy w tym modelu można wymienić sam przegub czy trzeba wymieniać całą półoś?
  13. Witam wszystkich Forumowiczów. Przeszukałem forum i nie znalazłem nic na ten temat. Mam pytanie odnośnie obudowy filtra powietrza w megane I ph II silnik DTI 98 KM. Obudowa ta jest przymocowana dwoma śrubami na które nałożone są tuleje metalowo-gumowe. Chodzi o to, że nawet gdy obudowa jest dokręcona to można ją spokojnie podnieść do góry o jakieś ~0,5 cm. Zatem obudowa jest luźna i jak silnik jest włączony to wpada w drgania i trochę lata nie wiem czy tak ma być czy to normalne, że można ją unieść w miejscu przykręcenia lekko do góry (mimo, iż jest przykręcona). Czy może wynika to faktu wyrobienia się tych gum od spodu. Czy ta guma nie powinna być u góry i na dole taka sama. Załączam zdjęcie tej gumy dorysowałem to co wg mnie chyba się wytarło? Może ktoś z was ma jakiś rysunek techniczny tego elementu? Pozdrawiam. Dodano: 11 sty 2012 - 07:55 Właściciele diesli, czy ktoś z was mógłby zerknąć u siebie jak to jest z ta obudową filtra powietrza. Czy taki luz (góra-dół) jest normalny ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!