Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

m.tybuszewski

Użytkownik
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane Scenic I Ph I
  • Silnik
    1598
  • Przebieg (tys.km)
    202689
  1. Ja wszystko robiłem pod chmurką z tym, że było bardzo ciepło pod 30 stopni.
  2. Witam!! W końcu znalazłem chwilę czasu i zabrałem się za autko. Plan pracy wyglądał tak: Niedziela 16.06.2013: Około 15 zabrałem się do pracy. 1. Zdjąłem zderzak. 2. Oczyściłem całe progi łącznie ze zwisającymi kawałkami pod progiem starego zabezpieczenia antykorozyjnego,przy końcu progu od strony kierowcy miałem delikatny bąbel, który okazał się dziurą jakieś 3x5 cm, co oczyściłem i wyciąłem z zapasem, przy tylnym zderzaku na końcu przy błotniku też miałem po jednej o drugiej stronie babelki, pod którymi była po usunięciu rdzy dziura jakieś 3x2 cm. Reszta to powierzchowna ruda, którą oczyściłem. 3. Miejsca, gdzie była rdza, jak i cały obszar działanie pomalowałem CORTANIN F, może i nie potrzebnie, ale wiedziałem, że i tak będę odtłuszczał całość, więc nie zaszkodzi. Autko schło sobie ładnie najpierw na dworze, potem w ocieplanym garażu. Poniedziałek 17.06.2013: 1.CORTANIN F wysechł i faktycznie tam gdzie były resztki rdzy zmienił kolor, a tam gdzie nie było nic się nie stało. Oczyściłem wszystko, miejsca, gdzie były dziury zalepiłem włóknem szklanym, potem delikatna warstwa szpachli, żeby zakryć strukturę włókna. 2. Po wyschnięciu i przetarciu papierkiem ściernym całej powierzchni roboczej położyłem podkład szybkoschnący. 3. Po wyschnięciu poszedł baranek w sprayu, po jego nałożeniu natychmiast zerwałem taśmę papierową zabezpieczającą, żeby nie zerwać potem z barankiem. Rady: Do szlifowania należy się przyłożyć, bo baranek nie do końca przykryje ewentualną fuszerkę podczas naprawy dziur. Baranek najfajniej wychodzi nakładając go "nie ciągiem tylko szybkimi krótkimi pociągnięciami". Materiały: - 1szt. Cortain F - 7zł, - 2szt. Spray akryl podkład 1K szary 400ml Troton - 10zł/szt., - 4szt. Środek ochrony karoserii BOLL BARANEK spray 500ml - 15zł/szt., - 1szt. Rozcieńczalnik uniwersalny - 3,6zł, - 1szt. Rozcieńczalnik nitro - 4,30zł, - 1m. Papier ścierny - 2,20zł, - 1szt. Zestaw naprawczy Novol ( włukno szklne ) - 15,90zł, - 1szt. Szpachla Novol - 7,90zł, - 1szt. Taśma papierowa - 5,50zł. Łączny czas pracy popołudnie niedzieli od 15 do około 19, poniedziałek od 8 do 17. Koszt materiałów: 125,50zł. Wyniki przedstawiają zamieszczone zdjęcia - auto nie umyte jeszcze po pracy. Moim zdaniem wyszło fajnie, tak jak miało być, a i progi i całość newralgicznych miejsc zabezpieczona. pozdrawiam m.tybuszewski
  3. Witam!! Przed świętami zapaliła mi się kontrolka ABS, myślałem, że coś się przybrudziło itp... Przy okazji wymiany paska napędu alternatora kolega mechanik rzucał okiem na układ ABS. Okazało się, że w prawym przednim kole nie ma zębatki, koronki, musiała pęknąć i polecieć w świat, bo ślad po niej jest. Pytanie jest takie, czy te zębatki mają standardowe wymiary???? Znalazłem aukcję na allegro: http://allegro.pl/zebatka-koronka-abs-megane-scenic-clio-laguna-44-i2837470531.html Niestety nie mam teraz możliwości wjechać na kanał i zmierzyć średnicę, policzyć zęby, a chciałbym już ją zamówić i po nowym roku i powrocie do domu od razu robić. Wymieniał to ktoś??? Dodam, że mój Scenic to ph1 1,6 90KM pozdrawiam m.tybuszewski Dodano: 31 maj 2013 - 10:49 Zębatka kupiona na wzór drugiej. Koszt 30PLN. temat zamknięty pozdrawiam
  4. Pierścienia nie było tak skorodował, że został tylko po nim ślad i odpadł...... Nowy pierścień kupiony na wzór drugiego 30pln. Odłączenie aku na jakieś 15-20 min pomogło, lampka zgasła, ABS działa. Należy pamiętać, że po odłączeniu aku przy fabrycznym radiu poprosi o kod - to tak dla laików. temat zamknięty. pozdrawiam
  5. Witam!! Tak jak w temacie jestem po wymianie koronki ABS LP w Megane Scenic 1.6 1997r. Jeździłem jakieś 3-4mc bez abs-u i czy po takim czasie jest potrzebne skasowanie błędu w kompie??? Kolega, który mi to robił ma kompa, ale nie może się połączyć z ABS-em (nie zawsze ze wszystkim mu się łączy). Co sądzicie o odłączeniu aku na jakieś 15 min??? Ma to sens, czy muszę podjechać gdzieś na porządnego kompa??? pozdrawiam
  6. Witam!! W kalendarzu wiosna na Scenicu 40cm śniegu po nocy ;) Na tylnych nadkolach bąbelki a pod nimi korozja ;( Przymierzam się do tego żeby coś z tym zrobić i mam pewien pomysł. Za wszystkie błędy techniczne i ewentualne literówki w nazwach z góry przepraszam. Mój plan jest taki: 1.Zdjąć tylni zderzak. 2.Wszystko dokładnie wyczyścić. Po oczyszczeniu chciałbym zastosować jakiś preparat, który ma na celu zniszczenie resztek korozji, które gdzieś się zawieruszyły. Wiem, że coś takiego istnieje tylko nie mam pojęcia jaki kupić, testował ktoś coś takiego??? 3.Szpachla szlifowanie itp. 4.Zapodkładować, tylko jaki podkład najlepszy??? 5.Na koniec chciałbym nie malować tego w kolorze auta tylko pociągnąć od klapy bagażnika pod światłami plus progi z dołu i ze środka jakimś zabezpieczeniem antykorozyjnym. Kojarzę jakieś czarne preparaty w sprayu, które po wyschnięciu mają fakturę "gumy", tylko jaki jest godny polecenia. Z racji tego, że przy swoim samochodzie lubię sobie pogrzebać sam, a na przełomie kwietnia i maja mam planowany urlop chciałbym zrobić to sam. Podrzuci ktoś jakieś przydatne rady i wypowie się na temat mojego planu ;) pozdrawiam m.tybuszewski
  7. Pasek wymieniony na Contitech Continentala stary niby był Dayco, ale od początku piszczał, jakiś felerny się musiał trafić. Koszt paska 28zł, robocizna - flaszka. Wszystko śmiga aż miło. pozdrawiam i zamykam temat
  8. Witam!! Tak jak w temacie jakiej firmy polecacie pasek napędu alternatora do ph1 1.6 8V??? Niestety ten co mam założony na szybko po awarii poprzedniego to jakiś no-name kupiony w sklepie w małej mieścinie i już piszczy.... Co sądzicie o opcji kupienia firmowego paska w ASO Renault koszt 70zł???? pozdrawiam m.tybuszewski
  9. Po odkurzeniu autka zauważyłem,że na tylnych drzwiach odkleiło mi się poszycie tapicerki drzwi. Ma ktoś może jakiś pomysł jak to przykleić????
  10. Witam!! Posiadam Scenica phI. Problem polega na tym, że mam niedziałającą klapkę recyclingu tzn. jest ciągle w pozycji otwartego obiegu. Ozonowanie w warsztacie nie pomaga. Co sądzicie o środkiach wprowadzanych rurką do kratek nawiewów??? Robił to ktoś w Scenicu??? Trzeba na coś uważać??? Może wogóle nie wolno tego robić w tym aucie??? pozdrawiam m.tybuszewski
  11. W praktyce udało mi się wymienić szybę troszkę łatwiej: 1.Opuszczamy szybę max (bez zdejmowania z prowadnic i podnośnika) w dół i zdejmujemy boczek drzwi. 2.Zdejmujemy zaślepkę prowadnicy (wewnątrz auta). 3.Odkręcamy prowadnicę. Wyjmujemy resztki szyby, wyciągamy uszczelki w celu wytrzepania ze szkłą. 4.Wkładamy szybę przodem i delikatnie odginami prowadnicę, żeby szyba wskoczyła. 5.Przykręcamy prowadnicę. 6.Zakładamy uszczelki. 7.Robota skończona. pozdrawiam temat zamknięty
  12. nasmarowana linka i łapa skrzyni problem z głowy temat zamknięty
  13. Witam!! Mam wybitą przednią boczną małą szybkę (tą która się nie otwiera). Szyba kupiona na allegro już do mnie idzie. Pomoże ktoś jakąś instrukcją wymiany co i jak??? pozdrawiam m.tybuszewski
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!