Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mario1p

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic ph1
  • Silnik
    1,6 K7M
  • Przebieg (tys.km)
    150000
  1. Witam serdecznie! Mam pyanie o kontrolkę za wysokiej temperatury płynu. Jak sprawdzić czy działa prawidłowo? Wczoraj zagotowałem silnik a kontrolka nie zpaliła się! Kontrolka po włączeniu zapłonu świeci a po uruchomieniu silnika gaśnie. I niby ok,ale nie pokazała za wysokiej temperatury (dlaczego?) Jak ją sprawdzić, który czujnik w obudowie termostatu steruje jej zapalaniem? A może zapalaniem kontrolki steruje komputer? Pozdrawiam!
  2. Który czujnik w obudowie termostatu odpowiada za sterowanie kontrolką za wysokiej temperatury płynu? A może kontrolką steruje komputer silnika w zależności od temperatury rejestrowanej przez czujnik? Proszę o pdpowiedź, bo zagotował mi się silnik a kontrolka się nie zapaliła! Zapala się jedynie po włączeniu zapłonu i po uruchomieniu silniks gaśnie.
  3. O.k. dzięki Przemo za odpowiedź. Wymienię czujnik na nowy tylko który bo są dwa? Po czym poznam uszkodzenie głowicy? Na razie przejechałem po tym incydecie ok 50 km i silnik zachowuje się normalnie. Gdzie kupić wszystkie nowe węże bo mam je zaolejone od środka i przez to mniej odporne. Walczyłem kiedyś z przeciekiem oleju z pod budowy termostatu do układu chłodzenia i stąd ta maż olejowa ( pisałe o tym na forum) Dodano: 13 maj 2012 - 16:16 Witam ponownie. Narazie jeżdże bez termostatu i nic się nie dzieje, nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów! Czy to możliwe ,że silnik i głowica przetrwały moją jazdę bez chłodzenia???? Po czym ewentualnie poznać czy wszystko ok? Bo nie wiem czy zrzucać głowicę i remont czy tylko wymienic węże,wypłukać układ i wstawić termostat i jeździć??? Wracając do czujnika odpowiedzialnego za pokazywanie temperatury na zegarach to nabieram przekonania o złym jego usytuowaniu! Otóż wkręcony on jest w obudowe termostatu i jeżeli pęknie wąż od nagrzewnicy(ten z opowietrznikiem)to pompa momentalnie wywali wodę z układu i w obudowie termostatu jest sucho i wskaźnik podkoczy tylko trochę do góry i tak sobie trwa! Czyli jadąc autostradą niczego nieświadomi zarzynamy silnik nic o tym nie wiedząc! Tak mi się wydaje! Ponawiam pytanie gdzie kupić komplet węzy do silnika? Pozdrawiam!
  4. Witam Wszystkich! Posiadam Scenica 1,6 1997r. W weekend przytrafiła mi się dziwna awaria. Kiedy stałem w korku w upale poczułem zapach płynu chłoniczego w kabinie, wzkazówka teperatury była na odziwo na połowie skali czyli tak jak zawsze,czerwona kontrolka przegrzania nie zapaliła się! Zatrzymałem auto i okazało się,że pękł wąż ten od termostatu na którym jest odpowietrznik i płyn wyleciał. Po sholowaniu do domu okazało się że termostat zablokował się w zamkniętej pozycji i płyn sie gotował aż strzelił wąż. Wyciąłem grzybek termostatu i zamontowałem go, uciąłem pęknięty wąż i bez odpowietrznika połączyłem do obudowu termostatu.Tak pojeździłem ok 100 km na otwartym obiegu. I teraz uwaga! W trasie zobaczyłem ,że wskaźnik temperatury podniósł się do połowy ,myślałem że to przez stanie w korku. Kiedy się zatrzymałem okazało się że znowu strzelił ten sam wąż tym razem przecieła go opaska ślimakowa którą niedbale założyłem. tym razem bez płynu przejechałem ok 20 km!!! Pytanie dlaczego wskaźnik temperatury i kontrolka nie pokazały faktu braku płynu?1Nadmieniam,że kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu a gaśnie po uruchomieniu silnika,czyli chyba działa prawidłowo? Poprawiłem wąż zalałem wodą i narazie chodzi, czy nie uszkodziłem(przegrzałem) głowicy?
  5. Połączenie które należy sprawdzić pod kątem przedostawania sie oleju do płynu o którym pisałem wcześniej to miejsce styku obudowy termostatu(z obudowy tej wychodzi wężyk z odpowietrznikiem) z głowicą silnika. TO co zaznaczone strzłkami to poktywa termostatu. Interesujące nas połączenie jest ok 15 cm dalej w stronę głowicy!!! Na załączonym przez ciebie zdjęciu widać uszczelnienie tego styku jakimś czerwonym silikonem! Obudowa ta przyktęcona jest do głowicy 3 śrubami. Należy odkręcić oczyścić powierzchnie styku(nie porysować!),odtłuścić i pokryć pastą uszczelniającą i delikatnie przykręcić z powrotem. Po przykręceniu pasta uszczelniająca wyciśnie się trochę na zewnątrz,co świadczy o właściwym uszczelnieniu. Oczywiście pokrywamy pastą nie tylko dookoła ale i środek, tak aby oseparować kanał wodny od olejowego. Po odkręceniu obudwy będziesz widział o co chodzi:) Pojawiający się kawałki starego silikonu w zbiorniczku mogą świadczyć właśnie o puszczeniu w/w uszczelnienia. Na fotce zanaczyłem połączenie które trzeba sprawdzić. Dodano: 31 sie 2011 - 21:34 Sorki! fotka nie dołączyła się. wysyłam jeszcze raz!
  6. Witam wariat1478! Miałem podobny problem z olejem dostającym się do układu chłodzenia. Wszyscy też obstawiali uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,mimo że nic innego na to nie wskazywało. Problem okazał się banalny! Należy sprawdzić połączenie obudowy termostatu z głowicą, tam oprócz wody jest też otworek prowadzący do klawiatury zaworów i właśnie tym otworkiem olej dostaje się do płynu!!! W sklepach pytałem o uszczelkę na to połączenie lecz nikt nie wiedział o takiej. Odkręciłem więc obudowę od głowicy(3 śrubki torx) oczyściłem z pozostałości starego uszczelnienia,odtłuściłem, pokryłem powierzchnię pastą uszczelniająca, taką do 300stopni C i skręciłem ponownie( z wyczuciem bo to aluminium!) Problem znikł! Sprawdź najpierw tam, dopiero później ewentualnie uszczelka pod głowicą! Aha, trzeba dobrze wypłukać układ z pozostałości oleju ( u mnie zalegał olej w wężach) Odgłos przelewającej się wody po uruchomieniu to może być złe odpowietrzenie układu chłodzenia! Też to miałem po odpowietrzeniu i po ok kilkudziesięciu kilometrach bulgotanie znikło! Powodzenia!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!