Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profit

Użytkownik
  • Postów

    246
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    SCENIC III . Leon ST Cupra 290
  • Silnik
    1.4 TCE 130 KM (158 KM) . / 2.0 TSI 360 KM.
  • Przebieg (tys.km)
    69000

Ostatnie wizyty

643 wyświetleń profilu
  1. Profit

    1.4 TCE tuning

    heh, ten trzeci od góry wykres to mój jest. Ale tam masz mniej trochę KM i Nm niż na wcześniejszych. Poza tym wiadomo , że mają gotowce ale docierają je na aucie. Ja już sprzedałem swojego Scenica ale byłem mega zadowolony z osiągów po remapie. Auto szło jak wściekłe i mówię to z całą świadomością bo teraz jeżdżę Cuprą 290 ( po remapie 360 KM) a i tak uważam że ten mój Scenic to szedł jak szalony. Nie jeden lepszy wózek się zdziwił na autostradzie. Nie miałem też żadnych problemów z silnikiem a nabiłem 30. tyś km po czipie ( w sumie 70 tyś. km od nowości) ale zawsze olej co 8000 km wymieniałem. Jedyny minus to spalanie. Przy dynamicznej jeździe nawet i 14L/100 km. Ale ogólnie średnia to 11 - 12L.
  2. Profit

    Megane IV ?

    dlatego , po mimo dużego sentymentu do marki Renault , dla siebie ( do wożenia swojej dupy) wybrałem Seata Cuprę. Nie to , żeby mnie od razu powalił na kolana swoją sylwetką czy technologią. Po prostu już praktycznie nie można kupić auta z dużym silnikiem i jakąś tam konkretną mocą. (pomijam auta premium za 300 PLN i wzwyż). A tak , mam rodzinne kombi po małym programie na 360 KM i 460Nm i mogę spokojnie wyprzedzać. Jak jadę Kadjarem żony ( 1.2 130 KM) to od razu włączam tryb eco , bo nie chcę się irytować i przestawiam się wtedy na Eco jazdę :))
  3. Profit

    Megane IV ?

    właśnie przed minutą dostałem nowego Newsletter MY Renault jest tam o nowym Renault Grang Coupe https://www.renault.pl/premiery/megane-grandcoupe.html
  4. Profit

    Megane IV ?

    no cóż ... o finansach to z moją księgową należy rozmawiać ale rabat po doposażeniu auta jaki dostałem to 7700 pln + 1000 zł na zakup akcesoriów firmowych (ja wybrałem dodatkowy alarm). W sumie to nowy model i nie szaleją z rabatami ale udało mi się sprzedać w dwie godziny od wystawienia stare auto żony i musiałem szybko pozyskać nowy środek lokomocji :) Auto akurat było na stoku i to w kolorze jaki żona uważa za najładniejszy (czerwony Flamme)tak więc za parę dni odbiór. Poza tym auto biorę na firmę, tak więc bardziej liczy się dla mnie szybka możliwość odpisu podatku niż rabat o tysiąc w tą czy w tamtą stronę.
  5. Profit

    Megane IV ?

    a ja po prawie roku przerwy wróciłem do Renault ( bo jednak wielki sentyment mam do tej marki ). Kupiłem właśnie żonie Kadjara 1.2 Tce Intens. Za 5 dni odbiór auta :) Sam jeżdżę na co dzień Seatem Cuprą 290 ale uważam , że Renault też robi dobre auta i nigdy mnie ta marka nie zawiodła.
  6. Profit

    Megane IV ?

    hej , jeździłem wczoraj M4 1.2 Tce 130. Szukam auta dla żony i po sprzedaży Scenica 3 , znowu chciałem powrócić do Renault. Ogólnie auto bardzo fajne. Dla mnie najważniejsze są : środek i napęd. To drugie to tak sobie ( może dlatego , że na co dzień jeżdżę Cuprą 290 :) ale sądziłem , że te 130 KM w Megane trochę lepiej będzie napędzać to auto. Myślałem wcześniej o wersji 100 lub 115 KM ale te 130 KM to minimum do komfortowego przemieszczania się. Ogólnie komfort i prowadzenie w M4 naprawdę poprawiono. Teraz autem nie buja na zakrętach. Jadę w tygodniu na jeszcze jedną jazdę demo i będę konfigurował wersję Intens to zobaczymy jakie rabaty dają ;)
  7. no i wracając do paliw z Sheel'a to powtórzyły mi się problemy znowu z paliwem ( komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa"). Jadąc autostradą kilkakrotnie wyświetlił mi się komunikat wraz z kontrolką serwisową. Po wyjeżdżeniu paliwa i zatankowaniu Orlen Verva 98 auto zupełnie inaczej zaczęło reagować na pedał gazu. Auto idzie jak trzeba i nie ma dziwnego efektu " zmulenia silnika ". Komunikat nie wyświetlił się już ani razu Tym samym ewidentnie coś nie tak jest z paliwem od Shell. Od teraz tankuję na Orlen i nie ryzykuję więcej.
  8. Te nowe silniki o małej pojemności z turbo to już tak mają z tym spalaniem. Jak spokojnie jedziesz to spali przyzwoicie ale jak używasz mocy to pali jak smok. Ja co prawda mam jeszcze 1,4 Tce ale jak spokojnie jechałem S8 (tak do 120 km/h) jakieś 200 km i trochę lokalnymi przelotowo jakieś 50 km, to spalanie miałem 7,8l. Wczoraj wróciłem z Krakowa (wiadomo A4 w dwie strony) z prędkością 150 - 160 km/h ale i bywało 190 jak ktoś na ogonie usiadł i dwa razy do ponad 200 km/h się rozpędziłem to spalanie z autostrady miałem w dwie strony 14l. Jak zjechałem za Kraków na lokalne i już max do 100 km/h nie szybciej, to spadło na 13,3 L/100km. Nic za darmo nie ma w przyrodzie. Swoją drogą na początku roku odbieram Seata Cuprę 280KM i też będę jechał znowu do Krakowa. Zastanawiam się, czy czasem większy i mocniejszy silnik nie spali mniej przy takiej jeździe jak ten 1,4 czy 1,2 TCe ? Obstawiam, że spali mniej ;)
  9. kurde ... bo się˙ aż jąkać zacząłem jak Cię czytam ( ups sorki) . Proszę przeliteruj :)
  10. sorki za małą zmianę tematu ale o SCHELLu chciałem się właśnie wypowiedzieć : tankuję na na Schell od 5 lat ale Benzynę (jedna i ta sama stacja we Wrocławiu i ten sam dystrybutor), zawsze Schell V-Pover Nitro +. Zawsze było wszystko OK. Przed wyjazdem na wakacje w lipcu zatankowałem jak zwykle i w trasę. Auto ewidentnie osłabło i jechało jak bym jeszcze przyczepę ciągnął. Po trasie kilka razy wyświetlił mi się komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa". Spanikowałem trochę, ale ponieważ nic się nie działo to zajechałem spokojnie, dolewając po trasie trochę do baku na innej stacji Schela tego samego paliwa. I znowu to samo. Po powrocie przeszedłem na Orlen Verva i był spokój. Aż do dzisiaj. Coś mnie podkusiło aby znowu V-Povera zalać i po paru kilometrach wyskakuje komunikat "skontr. ukł. wtr. paliwa". Zanim jednak się wyświetlił, chciałem zdecydowanie przyspieszyć i poczułem, że auto jakby zmuliło i po chwili wywaliło komunikat :unsure: O co chodzi ?? Przecież lepsze paliwo nie powinno zaszkodzić, szczególnie że cały czas jeździłem na takim i nic się nie działo?
  11. Profit

    1.4 TCE tuning

    a ja na to , że 4 lata gwarancji a potem to już niech kto inny się martwi Poza tym idąc tym tokiem myślenia to najlepiej nic nowego nie kupować bo nafaszerowane techniką i popsuć się może. Jak kogo stać to kupuje nowe jak nie to jeździ starym i tyle mam do dodania. Jeszcze z 20 lat temu to ludzie bali się auta na mono wtrysku kupować bo się może zepsuć a gaźnik to każdy domorosły mechanik Kaziu umiał naprawić. Ale wiem , że od Renaulta nic lepszego niema na rynku .....
  12. Profit

    1.4 TCE tuning

    tak , tak pamiętam o twojej wdzięczności i o tym , że upatrzyłeś sobie mojego Express Vana i śledzisz każdy mój post. Na pewno nie przeoczysz też faktu , że właśnie wystawiłem go na sprzedaż ( dla ekstra forumowicz będzie zacna zniżka). Sprzedaje , bo faktycznie , po pięciu latach już auto się trochę znudziło i przyszła kolej na zmiany. Teraz pozostaje mi oczekiwanie na nową , zamówioną w salonie furkę Wybór padł na Seat Leon ST CUPRA 280. Szyberdach , dodatkowe kubełki w alkantarze , szpera , regulowane zawieszenie , Sound System Black Pakiet , felgi Performance 19 cali i jeszcze wiele innych ale nie chcę przynudzać Dla zainteresowanych zakupem Scenica proszę o kontakt na 601 617 054. Mimo wszystko nawet po sprzedaży Renaulta będę chętnie zaglądał na to forum. Pozdro
  13. ja zastosowałem Ceratec Liqui & Moly ale do wózka widłowego (stary diesel) ogólnie tu nie robi się kilometrów więc musiałem natłuc moto godzin trochę. I wydaje mi się, że zaczął lepiej palić na zimnym i ogólnie jakoś lepiej chodzi. Ale to tylko wrażenie moje. Jak go kupiłem to w misce olejowej miał galaretę zamiast oleju i dziw, że w ogóle się nie zatarł. Zrobiłem mu płukankę, dwie wymiany oleju jedna po drugiej, potem ściągnąłem miskę, wyczyściłem z farfocli, nalałem świeżego Mobila plus właśnie Ceratek i śmiga jak nowy. Aha, przede wszystkim mniej kopci przy rozruchu i po rozgrzaniu. Wcześniej bardzo mnie to irytowało bo nawet na wolnych obrotach siwy dymek leciał a teraz nie widać. W sumie to tylko wózek widłowy ale silnik jest od Nissana Pickup'a 2,2 Diesel, także silnik jak każdy inny :)
  14. Profit

    1.4 TCE tuning

    no to widać przy okazji kto leczy kompleksy Tylko nie wpadnij w obsesję z tym śledzeniem moich postów. Nie rozumiem tylko dlaczego tak usilnie próbujesz udowodnić swoją rację skoro tak Cię to śmieszy? Odpuść sobie w końcu , szkoda Twojego cennego czasu no chyba , że straciłeś sens życia i otuchy dodaje Ci tylko wytykanie palcem innych. To żałosne. Ja natomiast niczego nie muszę nikomu udowadniać i jest mi z tym dobrze. Przypomnę tylko , że nie masz obowiązku i nie musisz czytać wszystkich moich postów ( miałbym wyrzuty sumienia). Pozdrawiam. :D
  15. Profit

    1.4 TCE tuning

    noo właśnie ... tyle kucy mnustwo mnóstwo Niutów i kupa Sama moc to nie wszystko. Kolega ma Alfę 159 JTDm po chipie i też nie może zejść po niżej 8 s bo trakcji nie ma , moment zrywa stale przyczepność i para idzie w gwizdek. Poza tym teoria i pierzenie z laboratoryjną dokładnością pozostawmy specjalistom. Panowie, jadę sobie spokojnie 50 - 60 km/h na trójce, potrzebuję nagle wyprzedzić to wciskam gaz i po 4 - 5 sek mam 100. I odczucia i czas (mierzony choćby zegarkiem dziadka) są fajne także czego tu szukać i dopatrywać się. To, że koleś we wspomnianej Alfie ma 380 Nm a ja 250 Nm i idziemy na 3 i 4 łeb w łeb to chyba świadczy tylko o tym, że nie porównuje się momentu obrotowego diesla z benzyną bo w grę wchodzą inne przełożenia główne oraz w skrzyni biegów. W benzynie mamy zazwyczaj wyższe obroty. Nie zapominajmy waszk, że to właśnie skrzynia biegów była kiedyś nazywana zmiennikiem momentu obrotowego płynącego z silnika do kół napędzanych. Nieśmiało chciałbym zadeklarować ,iż ze skromnych doświadczeń i prób drogowych stwierdziłem , że moment w benzynie na poziomie 250 Nm odpowiada zazwyczaj 320- 340 Nm w dieslu (oczywiście wiele zależy od skrzyni danego modelu oraz ogólnej charakterystyki danego auta , np: czy bardziej sportowy diesel jak BMW czy może wygodny diesel na trasy jak Citroen C5 czy Peugeot lub Laguna). Może w najbliższych dniach zrobię faktycznie test do 140 lub 160 km/h i zbadam jak to wygląda czasowo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!