Arrinera prezentuje inwestorom prototyp supersamochodu
VENO S.A. - spółka prowadząca inwestycje typu venture capital wraz ze swoją spółka zależną - Arrinera Automotive S.A. zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zaprezentowała, podczas zamkniętej imprezy dla inwestorów, prototyp supersamochodu Arrinera. Samochód będzie sygnowany przez znanego brytyjskiego konstruktora – Lee Noble, który jest również członkiem rady nadzorczej Arrinera Automotive i udziałowcem. Zakończenie prac nad prototypem oznacza, że projekt wchodzi w decydującą fazę – przygotowania wersji produkcyjnej auta – co potrwa około 12 miesięcy.
Zaprezentowane inwestorom auto ma nadwozie o dynamicznych i ostrych, wręcz agresywnych liniach, wyraźnie wskazujących na ogromne możliwości sportowe samochodu. Przód poprowadzony jest przy samej ziemi, co niezwykle poprawia właściwości aerodynamiczne. Wnętrze samochodu w niczym nie przypomina ascetycznych wnętrz innych samochodów tego typu. Poszczególne elementy wykonane są ze skóry najwyższej jakości, delikatnie połyskującego aluminium lub z kompozytów włókna węglowego. Bezpieczeństwo zapewniają umieszczone za fotelami wzmocnione pałąki, a obydwa fotele są wyposażone w czteropunktowe pasy. Przewidywana jednostka napędowa to silnik V6 z dwiema turbinami lub V8 o mocy kilkuset koni mechanicznych.
„Możemy już oficjalnie potwierdzić, że auto w wersji produkcyjnej będzie sygnowane przez Lee Noble, który będzie odpowiadał za przygotowanie wersji sprzedażowej samochodu Arrinera” – mówi Arkadiusz Kuich, Prezes VENO.
„Dzięki współpracy z Lee Noble nie musimy budować marki samochodu od zera dzięki czemu nasz projekt zyska zaufanie, którego z pewnością nie zaprzepaścimy” – dodaje Kuich.
Lee Noble to ikona branży supersamochodów. Lee Noble zdobył renomę takimi samochodami jak Ultima, M12, M15, M600: te modele pojawiły się m. in. w programie Top Gear gdzie zebrały bardzo dobre oceny. Z kolei supersamochód Noble M600 prasa pozycjonuje w ścisłej czołówce aut swojej klasy pomiędzy modelami samochodów takich firm jak McLaren czy też Ferrari.
„Zgodnie z ustaleniami będę opracowywał i wdrażał do produkcji jeżdżącą ramę (rolling chassis) oraz zajmę się wszystkimi aspektami technicznymi samochodu” zdradził obecny na prezentacji Lee Noble, członek Rady Nadzorczej Arrinera Automotive.
„Bardzo się cieszę na możliwość współpracy z bardzo profesjonalnym zespołem, jaki miałem okazję już poznać” – dodaje Lee.
„W Anglii zostanie opracowana wersja produkcyjna ramy i podwozia, z kolei nasza strona będzie odpowiadała za nadwozie i wnętrze, wykonane m.in. z włókna węglowego” – mówi Łukasz Tomkiewicz, Prezes Arrinera Automotive. – „W najbliższym czasie wyłonimy ostatecznie fabrykę w której będzie powstawała wersja sprzedażowa auta” – dodaje Tomkiewicz.
„Mamy nadzieję również, że w drugiej połowie 2012 roku zaczniemy sprzedaż supersamochodu.” – podsumowuje prezes Arrinera Automotive.
Arrinera Automotive równolegle pracuje również nad debiutem Spółki na NewConnect. Zostały już zakończone prace nad dokumentem informacyjnym Spółki. Jeśli nie wystąpią okoliczności niezależne od Spółki, debiut Spółki na rynku NewConnect może nastąpić jeszcze przed wakacjami.
Źródło/Foto: Materiały prasowe Arrinera Automotive
Rekomendowane komentarze
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.