- Badanie opinii społecznej* – aż 88% Polaków uważa, że samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji, a 74% nie ma obaw związanych z tymi samochodami. Polacy twierdzą też, że na rozwój tych aut na naszym rynku ma wpływ zaangażowanie instytucji państwowych: dotacje do zakupu (59%), ulga podatkowa (29%) czy bezpłatne parkowanie w mieście (15%). Badanie przeprowadzone na zlecenie Renault Polska przez firmę TNS Polska wykazało także, że istnieje związek między postrzeganiem samochodów elektrycznych a innymi zachowaniami proekologicznymi.
- Dwa nowe modele – Renault wprowadza na polski rynek we wrześniu br. dwa modele w 100% elektrycznych aut: Renault Fluence Z.E. oraz Renault Kangoo Z.E. Modele te wypełniają istotną lukę na naszym rynku: Fluence Z.E. to pierwszy pełnowymiarowy, prestiżowy, a jednocześnie rodzinny samochód elektryczny w Polsce, a Kangoo Z.E. to pierwszy elektryczny samochód dostawczy dostępny w naszym kraju. Samochody te będą sprzedawane w cenie niższej od innych oferowanych obecnie na polskim rynku aut elektrycznych.
- Renault i RWE – Renault proponuje jednocześnie innowacyjną formułę zakupu. Dzięki współpracy pomiędzy Renault Polska i RWE Polska elementem tej oferty jest urządzenie o nazwie Wall-Box, służące do bezpiecznego ładowania akumulatora z domowej sieci elektrycznej.
Polacy, którzy uważają, że samochody elektryczne to nasza przyszłość, gdyż należy ograniczyć emisję spalin (41%) to jednocześnie osoby, które wyznają wartości proekologiczne. Natomiast ci, którzy uważają, że auta elektryczne to chwilowa moda (11%), nie oszczędzają energii elektrycznej ani wody, nie segregują śmieci i chętnie używają toreb jednorazowych. Wynik badania pokazuje, że opinia na temat samochodów elektrycznych jest bezpośrednio związana ze stylem życia, wartościami i postawą społeczną. Jest to kwestia niezwykle istotna dla Renault, gdyż działamy podobnie. Produkt w postaci samochodu elektrycznego o zerowej emisji spalin w czasie eksploatacji to dla nas element kompleksowego myślenia o ekologii: produkcja, użytkowanie i wycofanie z eksploatacji – wyjaśnia Grzegorz Zalewski, prezes Renault Polska.
Większość Polaków ma świadomość pozytywnego wpływu samochodu elektrycznego na środowisko. Najczęściej wskazują ograniczenie ilości spalin w powietrzu (91%) oraz ograniczenie hałasu na drogach (71%). Ta druga zaleta ma szczególne znaczenie dla osób mieszkających w miastach od 100 do 500 tys. Dla tej samej grupy istotną zaletą samochodów elektrycznych jest także ich ekologiczny wizerunek. Ponadto jeden na czterech respondentów docenia poprawę komfortu jazdy (brak wibracji i skrzyni biegów).
Zaledwie 26% Polaków ma jakiekolwiek obawy związane z samochodami elektrycznymi. Spośród nich najwięcej osób wymienia mały zasięg, przy czym aż 65% z tej grupy przejeżdża dziennie średnio nie więcej niż 60 km, więc ich obawy nie są uzasadnione. Więcej niż 140 km na co dzień przemierza tylko 9% kierowców w Polsce.
72% dziennego przebiegu w Polsce wynosi mniej niż 60 km, a zasięg wprowadzanych na rynek samochodów Renault w cyklu mieszanym NEDC sięga 170-185 km, natomiast najkrótszy zasięg tych aut to nie mniej niż 80-100 km przy bardzo dynamicznym stylu jazdy i trudnych warunkach atmosferycznych.
Renault, wprowadzając na polski rynek dwa modele samochodów elektrycznych, oferuje jednocześnie innowacyjny sposób zakupu. „One stop shopping” obejmuje zakup samochodu, wynajem baterii, finansowanie, ubezpieczenie oraz instalację skrzynek Wall-Box do domowego ładowania. Oferta wynajmu baterii pozwala na obniżenie ceny sprzedaży samochodu, gdyż akumulator jest istotnym elementem wpływającym na koszty produkcji auta.
* TNS Polska na zlecenie Renault Polska. Pierwsze w Polsce badanie opinii społecznej nt .percepcji samochodów elektrycznych wśród Polaków, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1659 osób w wieku 18 lat i więcej, posiadających prawo jazdy (maj 2012 r.).
We wrześniu do sprzedaży w Polsce wejdą dwa pierwsze modele z gamy Z.E. Renault Fluence Z.E. jest seryjnie produkowanym elektrycznym sedanem w segmencie C. Model jest przeznaczony dla poszukujących przestronnego i prestiżowego samochodu – jednocześnie ekonomicznego i ekologicznego. Na rynku polskim auto oferowane będzie w cenie od 109 990 PLN.
Renault Kangoo Z.E. posiada wszystkie zalety użytkowe wersji spalinowej – tę samą pojemność wersji dostawczych od 3 do 4,6 m³, ładowność (650 kg) i ten sam poziom komfortu. Auto oferowane będzie w wersjach: 2-miejscowej, Maxi 2-miejscowej oraz Maxi 5-miejscowej. W Polsce Kangoo Z.E. będzie można nabyć już za 79 900 PLN.
Renault Polska i RWE Polska nawiązują współpracę w celu upowszechniania mobilności elektrycznej. W ramach współpracy z Renault, RWE dostarczy stacje do ładowania samochodów elektrycznych. Firma RWE zaproponowała dwa urządzenia odpowiadające na potrzeby posiadaczy elektrycznych aut i koncesjonerów Renault w Polsce: Wall-Box dostępny w trzech wariantach mocy oraz stację wolnostojącą dostępną w dwóch wariantach mocy.
Urządzenie Wall-Box to domowa stacja ładowania, która umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych na prywatnych posesjach i miejscach parkingowych. Ta naścienna stacja ładowania pozwoli ładować samochód w czasie, kiedy nie jest używany, np. w nocy. Wall-Box może zostać podłączony do instalacji elektrycznej, np. domu, bloku mieszkalnego czy biurowca. W urządzeniach proponowanych przez RWE wykorzystywane jest standardowe gniazdo MENNEKES. Ten rodzaj podłączenia został zatwierdzony przez Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC), która tworzy międzynarodowe standardy elektrotechniczne. Dzięki podłączeniu MENNEKES, wymiana samochodu na nowy nie będzie generowała dodatkowych kosztów.
Przejechanie 100 km samochodem elektrycznym jest możliwe już od 5 zł, czyli kilkakrotnie mniej niż w przypadku samochodu napędzanego silnikiem spalinowym – powiedział Filip Thon, prezes Zarządu RWE Polska. – RWE promuje rozwój elektromobilności, która w przyszłości będzie związana z rozwojem inteligentnych rozwiązań energetycznych. Jesteśmy właścicielem największej sieci w Europie, posiadamy 1700 publicznie dostępnych stacji do ładowania samochodów elektrycznych w 17 krajach. Mam nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli kontynuować współpracę z Renault również w Polsce i wspólnie działać na rzecz zero-emisyjnej komunikacji.
W różnych lokalizacjach stolicy znajdują się publicznie dostępne stacje szybkiego ładowania – jak dotąd RWE przygotowało 12 takich punktów. Dzięki nim właściciele elektrycznych aut będą mogli uzupełnić zapas energii w czasie pracy lub wizyt na mieście. Energia w punktach RWE jest bezpłatna do czasu zakończenia projektu pilotażowego. Od marca 2011 roku RWE dostarczyło już prawie 900 stacji ładowania do przedstawicieli Renault i ich klientów w Niemczech, Austrii i Holandii. W tym roku takie urządzenia będą także instalowane u koncesjonerów Renault w Polsce. RWE jest liderem w rozwijaniu sieci publicznie dostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Europie i w Polsce. Pierwsza w Polsce stacja stanęła w 2009 roku przy siedzibie spółki w Warszawie.
Rekomendowane komentarze
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.