Przed nadejściem lata na rynku polskim pojawiają się dwie nowe wersje popularnego modelu Renault Kangoo: Grand Kangoo w wersji 7-miejscowej oraz Kangoo Helios z silnikiem Energy dCi 90.
GRAND KANGOO
- W wersji 7-miejscowej Grand Kangoo wyposażone jest w dwa niezależne
i wyjmowane fotele w trzecim rzędzie. Zapewniają one dwóm dodatkowym pasażerom komfortowe warunki podróżowania, oferując niespotykaną ilość miejsca na wysokości kolan i łokci.
- Po sukcesie dostawczych wersji Maxi, Renault wchodzi obecnie z osobową odmianą tego modelu na kolejny segment rynku. Grand Kangoo skierowane jest do klientów posiadających rodziny, a także do urzędów oraz klientów prowadzących działalność gospodarczą i poszukujących samochodu osobowo-towarowego o maksymalnych możliwościach aranżacji wnętrza. Bogaty wachlarz dostępnych konfiguracji pozwala dokładnie dostosować samochód do liczby pasażerów lub wielkości przewożonego ładunku.
- Zamówienia na 7-miejscową wersję Grand Kangoo będzie można składać od pierwszej połowy czerwca br.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1997 roku, rodzina modeli Kangoo była stopniowo rozbudowywana, aby jak najlepiej spełnić potrzeby użytkowników indywidualnych i instytucjonalnych. Po długo oczekiwanym dostawczym Kangoo Z.E. przyszła kolej na nową 7-miejscową wersję kombivana. Grand Kangoo będzie mogło dzięki temu zapewnić rodzinom i użytkownikom wykorzystującym samochód w pracy dodatkową ilość miejsca, do przewozu większego bagażu lub większej liczby osób, zależnie od potrzeb.
Kombivan z siedmioma pełnowymiarowymi miejscami
Grand Kangoo stanowi nową ofertę w gamie modeli Renault, umożliwiającą przewóz do 7 osób w optymalnych warunkach. Przy projektowaniu tego modelu szczególną uwagę zwrócono na trzy aspekty:
-
Komfort i przestronność. Grand Kangoo dysponuje 7 pełnowymiarowymi miejscami. Dwa ostatnie siedzenia (trzeci rząd) są niezależne i identyczne z siedzeniami w drugim rzędzie modelu Scenic. Posiadają zatem odpowiednią ergonomię oraz możliwości dokładnej regulacji, aby zapewnić maksimum komfortu nawet na dalekich trasach. Są zamontowane na prowadnicach, można je więc przesuwać do przodu lub do tyłu, zależnie od postury pasażerów. Charakteryzują się największą w tej klasie ilością miejsca na wysokości kolan (promień 145 mm). Pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają ponadto do swojej dyspozycji boczne schowki oraz mogą w pełni cieszyć się muzyką dzięki umieszczonym obok głośnikom.
- Łatwość dostępu do trzeciego rzędu siedzeń. Słabą stroną 7-miejscowych pojazdów jest w wielu wypadkach utrudniony dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. W Grand Kangoo jest on zdecydowanie ułatwiony dzięki dzielonej w układzie 2/3 - 1/3 kanapie w drugim rzędzie, która daje się złożyć jednym ruchem ręki, tworząc całkowicie płaską podłogę. Powstały prześwit tworzy największe z dostępnych na rynku przejście o szerokości 636 mm.
- Widoczność. Zarówno jeśli chodzi o widoczność na boki, jak i do przodu, pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń nie mają wrażenia podróżowania w bagażniku. Kąt widzenia do przodu jest najlepszy w tym segmencie i wynosi 3,2° powyżej horyzontu.
Maksymalne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza
Grand Kangoo jest również pojazdem o licznych możliwościach konfiguracji wnętrza, zapewniających jego optymalne wykorzystanie do przewozu towarów i/lub osób, w zależności od potrzeb lub sytuacji. Składaną w układzie 2/3 - 1/3 kanapę drugiego rzędu siedzeń można schować w podłodze, uzyskując całkowicie płaską powierzchnię i uwalniając maksimum przestrzeni. Fotele trzeciego rzędu siedzeń, jeśli nie są używane, mogą być:
- złożone do położenia stolika
- złożone w „harmonijkę” i ustawione pionowo
- wyjęte z pojazdu.
Łącznie w Grand Kangoo możliwych jest kilkadziesiąt różnych konfiguracji wnętrza:
- od 2 miejsc siedzących i 3 400 dm3 objętości bagażnika z możliwością dodatkowego zwiększenia długości przestrzeni ładunkowej dzięki opcji składanego fotela pasażera z przodu (pakiet Funkcjonalny),
- poprzez 5 miejsc siedzących i 900 dm3 objętości bagażnika,
- do 7 miejsc siedzących i maksimum 400 dm3 objętości bagażnika.
Grand Kangoo wyposażono w specjalnie przystosowaną do tego modelu przesłonę części bagażowej, pozwalającą w większości konfiguracji ukryć przewożone bagaże lub ładunki przed spojrzeniami z zewnątrz.
Nowy rynek dla Kangoo
Wraz z wprowadzeniem tego nowego modelu Renault ujawnia swoje ambicje wejścia na rynek długich 7-miejscowych kombivanów, na którym marka była dotychczas nieobecna, a na którym konkurencja jest jak dotąd ograniczona. Dzięki temu model ten będzie mógł stać się interesującą ofertą dla klientów profesjonalnie zajmujących się przewozem osób. Samochód jest napędzany silnikiem 1.5 dCi 110. Jego produkcja, podobnie jak całej gamy Kangoo, odbywać się będzie w fabryce MCA w Maubeuge (Francja).
Dzięki nowej ofercie, Kangoo jest dziś dostępne w 3 długościach w wersji dostawczej i w 2 długościach w wersji osobowej, z 2 rodzajami silników, spalinowym i elektrycznym, co dodatkowo umacnia jego silną pozycję na rynku.
W Polsce cena Grand Kangoo w wersji 7-miejscowej Oasis dCi 110 będzie wynosić 79 900 PLN brutto.
KANGOO HELIOS ENERGY DCI 90
- Dzięki tej jednostce Kangoo pobiło nowy rekord oszczędności w zużyciu paliwa: 4,4 l/100 km (i 115 g CO2/k ), stając się najoszczędniejszym kombivanem w swojej kategorii.
- Przebiegi między wymianami oleju wydłużone zostały do 40 000 km/2 lat (najdłuższe w tym segmencie). Koszty użytkowania zostały łącznie obniżone o około 14% (w porównaniu do poprzedniej generacji silników dCi 90 i 75).
- Kangoo Energy dCi 90, które zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie, trafi do sprzedaży w cenie 74 850 PLN.
Dzięki tej jednostce, opracowanej na bazie silnika Energy dCi 110 i zawierającej w sobie kwintesencję najnowszych technologii, Kangoo jest obecnie najoszczędniejszym pojazdem w swojej kategorii, zarówno pod względem zużycia paliwa jak i emisji CO2, tak w wersji osobowej, jak i dostawczej, czyli Kangoo Express.
Kangoo wyposażone w silnik Energy dCi 90 wykazuje się rekordowo niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 4,4 l/100 km1 w cyklu mieszanym NEDC i emisją CO2 na poziomie 115 g/km1. Ten silnik pozwala zatem znacząco obniżyć koszty codziennego użytkowania pojazdu. Prócz zdecydowanej obniżki kosztów paliwa (-16%, tj. 0,8 l/100km), zwiększono także z 30 000/2 lata do 40 000/2 lata przebiegi między wymianami oleju, co plasuje je w czołówce tej kategorii pojazdów. Ponadto zarówno użytkownicy prywatni jak i instytucjonalni będą mogli korzystać - w zależności od krajowych systemów podatkowych - z ulg w opłatach z tytułu emisji CO2. I tak na przykład we Francji modele Kangoo z nowym silnikiem będą objęte obniżką podatku od pojazdów służbowych. Oznacza to łączną obniżkę kosztów użytkowania samochodów wyposażonych w te silniki aż o 14% (w porównaniu do standardowych silników dCi 90, zależnie od kraju), co powinni w szczególności docenić klienci instytucjonalni.
Aby dojść do tak świetnych wyników, silniki 1.5 dCi 90 zostały odpowiednio zmodyfikowane poprzez zastosowanie najnowszych technologicznych rozwiązań przejętych z silnika Energy dCi 110, oferowanego już wcześniej w modelach Mégane i Scénic. Energy dCi 90 stanowią kwintesencję zaawansowanych technologii, z których część jest bezpośrednim owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1. Powłoki diamentopodobne DLC (Diamond-Like Carbon), pokrywające na przykład popychacze wałka rozrządu, są od wielu lat stosowane w samochodach wyścigowych. Tego rodzaju obróbka powierzchniowa nadaje im właściwości mechaniczne powodujące znaczne obniżenie oporów tarcia i zwiększenie efektywności energetycznej silnika, a w rezultacie zwiększenie osiągów i obniżenie zużycia paliwa.
Dane techniczne silnika Energy dCi 90 w skrócie:
- 4 cylindry, turbodoładowanie, 8 zaworów, 1.5 l (1461 cm³)
- System Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania (ESM)
- Układ recyrkulacji schłodzonych spalin (Niskociśnieniowy EGR)
- Popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon)
- Dysze wtrysku ANI (o indywidualnym kącie wtrysku warstwowego)
Nowy silnik wysokoprężny jest również wyposażony w układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania (Energy Smart Management) oraz układ Stop & Start najnowszej generacji.
Rozwiązania te były opracowywane głównie z myślą o poprawie poziomu komfortu kierowcy
i pasażerów, na przykład poprzez:
- wyeliminowanie zatrzymywania silnika podczas postoju w korkach ulicznych - samochód musi przekroczyć prędkość 4 km/h, aby spowodować ponowną aktywację systemu Stop & Start po postoju,
- utrzymywanie żądanej temperatury w kabinie, jak również zasilania radioodtwarzacza
i systemu nawigacji,
- obniżanie poziomu hałasu w kabinie poprzez zmniejszanie natężenia nawiewu podczas postoju.
Osiągi pojazdu zostały utrzymane na optymalnym poziomie. Wysoki moment obrotowy 200 Nm, dostępny w wersji 90-konnej już od 1 750 obr./min, zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia z dynamicznymi przyspieszeniami na kolejnych biegach już od najniższych obrotów.
Wprowadzenie tego nowego silnika do oferty zapoczątkowuje nowy etap strategii Renault
w zakresie podzespołów mechanicznych. Jej celem jest zdobycie przez Renault pozycji europejskiego lidera pod względem obniżania emisji CO2 dzięki wprowadzaniu technologicznie zaawansowanych rozwiązań do silników spalinowych oraz rozwijaniu gamy elektrycznych zespołów napędowych. Ofensywa ta znajduje od roku swoje odzwierciedlenie
w postaci systematycznego wprowadzania do oferty nowych, wydajnych i oszczędnych silników: Energy dCi 90, które tym sposobem stały się 6 i 7 jednostką w ofercie silników Energy.
Gama silników Renault Energy:
- Wysokie osiągi uzyskane dzięki technologicznej perfekcji Renault w Formule 1: poprzez silniki Energy, Renault oferuje swym klientom możliwość korzystania z doskonałych rozwiązań technologicznych wypracowanych przez firmę w wyścigach samochodowych. Trzydzieści pięć lat doświadczenia Renault
w Formule 1 i 10 tytułów Mistrza Świata konstruktorów otwierają przed nimi dostęp do szeregu zaawansowanych technologii, unikalnych na tym poziomie gamy.
- Zaawansowane technologie: silniki nowej generacji, zbudowane zgodnie z zasadą downsizingu - wzbogacone o system Stop & Start i układ odzyskiwania energii podczas hamowania - zawierające szereg zaawansowanych technologii, unikalnych w silnikach o tej pojemności.
- Wspólna filozofia: znaczące obniżenie zużycia paliwa, emisji CO2 oraz kosztów użytkowania, przy równoczesnym zapewnieniu dużej przyjemności prowadzenia i spełnieniu wymagań jakościowych
w każdym zakresie.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.