Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Artykuły

Artykuły

Użytkowanie samochodu elektrycznego Renault Z.E.


Krzychu
  • Renault Polska, informacja prasowa Renault Polska Renault Z.E. https://megane.com.pl/uploads/monthly_06_2012/ccs-2-0-39747000-1340007771.jpg,monthly_06_2012/ccs-2-0-05491100-1340007786.jpg

UŻYTKOWANIE SAMOCHODU Z GAMY RENAULT Z.E. W POLSCE – PODSTAWOWE INFORMACJE

 

Wynajem akumulatora

W Renault własność pojazdu i własność akumulatora zostały rozdzielone. Przy zakupie samochodu z gamy Z.E. klient nie nabywa zamontowanego w nim akumulatora. Jego właścicielem pozostaje Renault poprzez swoją filię RCI Banque. Klient podpisuje umowę abonamentową, która za przystępną cenę daje mu gwarancję dostępu do zawsze gotowego do użytku akumulatora (o pojemności ładowania zawsze powyżej 75% pojemności znamionowej).

 

Zarówno klientom indywidualnym, jak i instytucjonalnym proponowane są zróżnicowane, dostosowane do ich potrzeb ryczałty. Umowy te mogą być przedłużane bez żadnych ograniczeń czasowych. W przypadku sprzedaży auta używanego, z nowym nabywcą podpisywana jest automatycznie nowa umowa abonamentowa.

 

Assistance

W ramach umowy abonamentowej na akumulator i niezależnie od rodzaju wybranego ryczałtu, właściciel Renault Z.E. ma zapewnioną pomoc techniczną 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na wszelkiego rodzaju usterki. Powyższa pomoc obejmuje zarówno usterki związane z autem, jak też z silnikiem i akumulatorem. Obejmuje ona również wyczerpanie się akumulatora, w przypadku którego auto klienta jest odholowywane do dowolnego, wybranego przez niego punktu ładowania w promieniu 80 km. Klient będzie mógł także skorzystać z oferty tymczasowego zastępczego środka transportu (samochód zastępczy, taksówka) lub z noclegu.

 

W przeciwieństwie do samochodów spalinowych wyczerpanie zapasu energii jest objęte warunkami umowy wynajmu akumulatora. Zasięg dwu- lub trzykrotnie przekraczający codzienne potrzeby większości Polaków oraz możliwość doładowania akumulatora na wiele sposobów powinny zmniejszyć do minimum ryzyko jego rozładowania. Niemniej jednak, jeśli kierowca nie zaprzestanie jazdy pomimo tego, że samochód sygnalizuje odpowiednio wcześnie zbliżanie się do granicy rozładowania, auto nie zostanie nagle unieruchomione, ale pozwoli na przejechanie z małą prędkością jeszcze kilku kilometrów. To wystarczy, by dojechać do bezpiecznej strefy postoju lub wezwać pomoc drogową, która przyjedzie i nieodpłatnie odholuje auto do najbliższego punktu ładowania. Jeśli okazałoby się, że problem tkwi w samym akumulatorze, sieć dokona jego wymiany na inny i zaproponuje auto zastępcze.

 

W razie problemów technicznych można oddać auto do dowolnie wybranego punktu – agenta lub koncesjonera. Jeśli konieczna okaże się naprawa, której Partner nie będzie w stanie wykonać, zostanie ono przekazane do najbliższego Eksperta Renault Z.E. Taki sposób działania zapewnia całkowitą przejrzystość. Ponadto w tego typu sytuacjach oferowany jest zastępczy środek transportu do czasu odbioru auta.

 

Przegląd samochodu z gamy Z.E.

Punkty eksperckie Renault Z.E. (w Polsce powstaną 4 punkty do końca 2012 roku) są organizacyjnie oparte na istniejących już punktach serwisowych Pro+, czyli sieci dedykowanej klientom instytucjonalnym i skonstruowanej wokół koncepcji „one stop shopping” - „wszystko w jednym miejscu”. Centra te dysponują warsztatami przystosowanymi do naprawy pojazdu elektrycznego.

 

Zlecenia przeglądów Kangoo Z.E. oraz Fluence Z.E. można dokonać w dowolnym punkcie sieci Renault. W praktyce oznacza to, że będzie można oddać swój elektryczny pojazd do dowolnie wybranego punktu serwisowego - koncesjonera bądź agenta. Jeśli konieczna okaże się naprawa, której Partner nie będzie w stanie wykonać, auto zostanie przekazane do najbliższego Eksperta Renault ZE, odciążając w ten sposób klienta.

Fluence Z.E. - zdjęcie 1.jpgKangoo Z.E. - zdjęcie 1.jpg


Wyjazd przekraczający dzienny zasięg

87% dziennego przebiegu w Europie wynosi mniej niż 60 km*. Jednak przy wyjazdach w dalekie trasy, przekraczające zasięg samochodu z gamy Z.E. (185 km w cyklu mieszanym NEDC dla modelu Fluence Z.E. oraz 170 km w cyklu mieszanym NEDC dla modelu Kangoo Z.E.), właściciel auta elektrycznego może korzystać z preferencyjnych stawek wynajmu aut z silnikiem spalinowym.

 

Zwiększanie zasięgu samochodów elektrycznych i rozbudowa sieci ogólnodostępnych punktów ładowania powinny w ciągu kilku najbliższych lat umożliwić autom tego typu pokonywanie dłuższych tras. Jednocześnie mając świadomość ograniczonego zasięgu samochodów z napędem elektrycznym, Renault wprowadza tzw. gwarancję mobilności, niezależnie od celu podróży.

 

Klient gamy Z.E. uzyskuje prawo do krótkoterminowego wynajmu samochodów spalinowych na preferencyjnych warunkach (do 10% rabatu w agencji) przy wyjazdach w dalekie trasy. Usługa ta będzie dostępna w agencjach Avis i Europcar, dysponujących wystarczająco gęstą siecią punktów na obsługiwanym terenie. Usługa będzie dostępna za pośrednictwem „Moje Renault”, ze strony internetowej renault.pl. Płatności z tytułu wynajmu będą odbywały się w agencji lub przez Internet,

z chwilą skorzystania z usługi.

 

* Europejskie badania dotyczące codziennej trasy – wszystkie rodzaje pojazdów

 

Ładowanie

Przewód dostarczany z samochodem z gamy Z.E. jest zgodny z normą obowiązującą w kraju sprzedaży pojazdu. W Polsce w przypadku przewodu do okazjonalnego ładowania EVSE – standardowa wtyczka z uziemieniem, w przypadku przewodu do ładowania z wyspecjalizowanych punktów ładowania samochodów – wtyczka Mennekes.

W przypadku ładowania samochodu za pomocą wtyczki EVSE w standardowym gniazdku, czas ładowania wynosi 10-12 godzin. Natomiast korzystając z wyspecjalizowanych punktów akumulator zostaje naładowany w ciągu 6-9 godzin, zyskując około 20 km zasięgu na godzinę ładowania.

 

Inteligentna nawigacja satelitarna Carminat TomTom® Z.E. LIVE, dostępna seryjnie w samochodzie Renault Z.E., odnajduje punkty ładowania akumulatorów. Wystarczy jechać wyznaczoną trasą, by dotrzeć do najbliższej stacji ładującej.

 

Niewątpliwie największymi problemami związanymi z użytkowaniem samochodów elektrycznych jest obecnie bardzo wysoka cena zakupu, która nawet po odjęciu kosztów zakupu akumulatorów jest nadal wysoka oraz stosunkowo mały zasięg samochodu bez doładowania. Czy takie samochody przyjmą się w Polsce?

Tego dowiemy się już za kilka lat, niewątpliwie rynek samochodów elekttrycznych będzie się mocno rozwijał w najbliższych latach, choćby za sprawą wysokich cen paliw. Renault decydując się na wprowadzenie do oferty samochodów w pełni zasilanych energią elektyczną przeciera trudne szlaki.

Fluence Z.E. - zdjęcie 1.jpgKangoo Z.E. - zdjęcie 1.jpg

ZENON


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!