Dacia Lodgy Glace to wyczynowa wersja nowego seryjnego samochodu rodzinnego, który zostanie zaprezentowany podczas Salonu Genewskiego w marcu 2012 roku. Nazwa nowego modelu nawiązywać będzie do idei przestrzeni i wartości rodzinnych.
Dacia po raz trzeci wzieźmie udział w tym sezonie sportowym, a w historii Trophée Andros po raz pierwszy do wyścigów stanie samochód typu MPV (nowy model Dacii). Na starcie każdego wyścigu kolejnego sezonu pojawią się dwa samochody Lodgy Glace: jeden z nich poprowadzi Alain Prost, który wyróżnił się zdobywając tytuł wice-mistrza Trophée Andros sezonu 2010
i 2011 za kierownicą Dacii Duster Glace. W drugim Lodgy Glace zasiądzie jego syn Nicolas Prost oraz Evens Stievenart, kolega z zespołu Alaina Prosta i współzwycięzca finału na Stade de France.
Samochód Lodgy Glace został skonstruowany specjalnie do udziału w tych nietypowych wyścigach uznawanych za jedne z najtrudniejszych w sporcie samochodowym. Regulamin techniczny Trophée Andros jest bardzo surowy. Stawia ograniczenia dotyczące wszystkich elementów samochodu (wymiary podwozia, skrzynia biegów, opony), w tym materiałów użytych do jego budowy. Do maksimum ogranicza skomplikowane i kosztowne rozwiązania technologiczne. Są to wyścigi, w których ceni się poszukiwanie prostych i pomysłowych rozwiązań, co jest w pełni zgodne z filozofią marki Dacia. Są to także zawody,
w których trzeba wykazać się niezawodnością samochodów jak i skutecznością w ich prowadzeniu.
Charakterystyka silnika wersji wyczynowej:
Typ: VQ 30 produkcji Aliansu Renault-Nissan, V6 24-zaworowy
Ustawienie: centralne z tyłu pojazdu
Pojemność skokowa (cm3): 2 987
Średnica x skok tłoka (mm): 93 x 73,3
Moc maksymalna kW EWG (KM): 257 (355)
Prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy (obr./min): 7 500
Maksymalny moment obrotowy Nm EWG: 360
Prędkość obrotowa przy maksymalnym momencie (obr./min): 5 500
Rekomendowane komentarze
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.