Scénic XMOD będzie jedną z premier na Salonie Samochodowym w Genewie.
Z nowym systemem kontroli trakcji Extended Grip, wyglądem terenowego auta, nowym silnikiem TCe 130 oraz stylistyką zgodną z nowym kanonem stylistycznym marki, nowa wersja jest doskonałym uzupełnieniem gamy Renault Scenic.Posiada najważniejsze cechy zapewniające temu modelowi od roku 1996 pozycję lidera w segmencie vanów, a jednocześnie podkreśla swoją odmienność.
Od zewnątrz
Sportowy i elegancki Scénic XMOD jest połączenia outdoorowego stylu crossovera z dopracowanym wnętrzem vana. Posiada zwiększony prześwit i specjalne aluminiowe obręcze kół oraz design z typowymi dla crossovera elementami: specjalny przedni i tylny zderzak, ochronne listwy progowe czy chromowane relingi dachowe. Przód auta, zgodny z nową stylistyką marki podkreślają dodatkowo światła z diodami LED do jazdy dziennej o unikalnym kształcie.
Wnętrze
Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z prawdziwym kokpitem z unikalną środkową, nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania. W zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT. W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.
Nowy system kontroli trakcji
Scénic XMOD jest pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w najnowszy system Extended Grip. Ten zaawansowany system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) dającą poczucie pewności za kierownicą. Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania. W trybie „Ekspert” system steruje układem hamulcowym, zostawiając przy tym kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika. Tryb „Drogowy” odpowiada standardowym ustawieniom zapobiegania poślizgowi kół. Włącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. W trybie „Grząskie podłoże” system optymalizuje dozowanie siły hamowania i momentu obrotowego silnika w zależności od przyczepności podłoża.
Scénic XMOD posiada wszystkie atuty, dzięki którym Scenic stał się wiodącym modelem w segmencie kompaktowych vanów. Bagażnik o objętości sięgającej 555 l zapewnia mu pod tym względem pozycję w ścisłej czołówce aut z tego segmentu. Ponadto w całej kabinie rozmieszczono szereg pomysłowych schowków o łącznej objętości ponad 71 litrów. Scénic XMOD oferuje też liczne możliwości prostej, szybkiej i praktycznej zmiany aranżacji wnętrza dzięki trzem tylnym niezależnym, składanym i wyjmowanym fotelom. Renault Scénic XMOD będzie produkowany w zakładzie w Douai (Francja).
Rekomendowane komentarze
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.