Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówek na odpowiedniki LED oprawa BA


d3m0l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pragnę zdać relację z wymiany standardowych żarówek na ich "allegrowe" odpowiedniki.

 

testy :Renault Megane 1, Renault Twingo, Toyota Yaris

Zastosowano zamienniki LED 24 z przeźroczystą podstawą i diodami bocznymi do odblasków, w przypadku metalowych obudów efekt odblasku jest jeszcze gorszy, więc nadają się jedynie jako lampka nocna na stolik.

 

 

Po pierwsze kupno żarówek żółtych kierunkowskazy.

W samochodach w których zastosowano żarówki z bańką barwioną oprawa nie jest w standardzie BA15 ponieważ bolczyki mocowania w żółtych nie są prostopadłe ale lekko skoszone to chyba jest BA15S ale tego nie jestem pewien. Tak czy owak, oferowane zamienniki LED najczęściej mają symetryczne i są do miejsc gdzie żarówka jest biała a kolor pomarańczowy nadawany jest przez barwiony klosz. (Pytanie - po co w tym wypadku robić pomarańczowe w oprawie do białych jak są dostępne białe LEDy, w tej samej oprawie - tego nie potrafię wytłumaczyć.)

Drugą sprawą jest zastosowane w większości starszych samochodów przerywacze mechaniczne na bimetalu, po włożeniu LEDów, zmniejsza się opór w obwodzie i częstotliwość "migania" wzrasta około 2 krotnie, a w przypadku Toyoty nieco mniej widocznie zastosowano nowocześniejszy elektroniczny przerywacz.

Trzecim efektem ubocznym jest rozproszenie światła, w przypadku Megane w przednich kierunkowskazach odblask światła był zniwelowany prawie do zera i powstał tzw. efekt sadzonego jajka, na wprost żółte na bokach clear.

Jeśli zaś chodzi o klosze tylne nie tunningowane o oryginalnym zabarwieniu w przypadku Toyoty Yaris efekt był podobny do Megane 1 przednich, czyli klosz biały z barwioną żarówką opisany efekt jajka wyżej. W Twingo i Megane z tyłu efekt można uznać za dobry.

Choć nie lepszy od standardowej żarówki i jedynie energooszczędność przemawia na korzyść LEDów.

 

Kolejny test przypada na światła STOPU.

W przypadku Megane 1 kompletna katastrofa, po wciśnięciu hamulca następuje dziwne przebicie i lekko zapalają się wszystkie pozycyjne zarówno tył jak i PRZÓD !!!

Co do tyłu w Toyocie, Megane jak i Twingusiu świetnie sprawują się jako przeciwmgłowe <ok>

 

Żarówki LED W5W pozycyjne nie sprawiają aż tylu problemów, podobnie jak wielokrotnie wałkowany temat podświetlenia wnętrza i zegarów.

 

Podsumowując - czy warto zmieniać oświetlenie na LEDy. Oczywiście warto, oszczędności mogą sięgać od 50 do ponad 100Watów a w przypadku zastosowania do tego świateł do jazdy dziennej LED wielkości te mogą osiągnąć ponad 150W co w okresach zimowych nie jest bez znaczenia.

(przykładowe stanie na światłach i sygnalizowanie zamiaru skrętu Przód 2x5W+2x50 światła +1x21W+1x5W kierunki i teraz tył 2x5W + 2x21W stop + 1x21W kierunek | suma

204 Waty bez podświetlania zegarów, rejestracji i innych drobiazgów)

Przy przeróbce należy z góry spodziewać się ingerencji w elektrykę samochodową dużo większej niż sama wymiana żarówek.

 

 

Pozdrawiam All Renault Maniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!