Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gasnie dopóki się nie nagrzeje


denver1979

Rekomendowane odpowiedzi

O ile się nie mylę, to w tym silniku nie ma czujnika temperatury powietrza, jest tylko czujnik podciśnienia powietrza i ewentualnie gęstości powietrza. Dopiero w późniejszych latach wprowadzili czujnik o którym piszesz (przynajmniej o takiej nazwie). Tak mi się wydaje, ale na 100% nie wiem. W każdym razie, pisząc o czujniku temperatury wtrysku miałem na myśli czujnik cieczy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest czujnik podciśnienia (nad serwem) i powietrza też jest (między filtrem a przepustnicą).

podpowiedzcie mi proszę!,jak mogę samemu sprawdzić czy dany czujnik jest sprawny,bo jeżeli silnik nie ma ssania czyli podwyzszonych obrotów po odpaleniu to najlogiczniej musi to być albo wina czujnika temp.silnika albo zasysanego powietrza tak jak pisaliście imorze nie ma tak źle jak myślałem <ok> ale nie rozumiem dwóch rzeczy:po cholerę jeszcze czujnik w chłodnicy?i po co grzałka w sondzie lambda?

 

Piszcie proszę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZujniki mozesz sprawdzić poprzez pomiar rezystancji. W WKŁ są podane wartości jakie powinny mieć. Grzałka w sondzie lambda słuzy jej szybszemu nagrzaniu bezpośrednio po uruchomieniu silnika. Potem już jest wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM.OD KILKU DNI JESTEM W POSIADANIU MEGANE CLASSIC 1,4 Z '97.PO ODPALENIU, ROZGRZANIU SILNIKA I PRZEŁĄCZENIU NA GAZ GAŚNIE.ABY DZIAŁAŁ NA LPG MUSZĘ MU DEPNĄĆ DO OK. 1500 OBR.PO PRZEŁĄCZENIU NA BENZYNĘ JEST W TYM MOMENCIE OK.2500 OBR. GDY JADĘ (W TRASIE)I PUSZCZAM NA LUZ TEŻ GAŚNIE.PROSZĘ O POMOC.

 

1. Czytamy Regulamin forum

2. Nie piszemy treści i tytułów wielkimi literami.

3. Piszemy wątki w odpowiednich działach

Lewy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chłodnicy czujnik jest po to żeby komputer mógł porównać temperaturę między silnikiem a chłodnicą (między małym a dyżym obiegiem). Jeżeli różnica wyniesie coś ok. 4 st. to wtedy załącza wentylator. Kiedyś czujnik temperatury był tylko jeden do załączania wentylatora i to właśnie w chłodnicy.

Tak jak już wcześniej pisałem, zainwestuj w czujnik temperatury wtrysku <głowica>, potem, jeżeli nie pomoże, w czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale to raczej nie on, bo po nagrzaniu też by silnik szalał.

Po prostu kup czujnik i wymień, bo tw ten sposób to do maja będziemy sobie tak korespondencyjnie diagnozować auto, hehe. To nie jest aż tak droga sprawa.

Pisz jak tylko wymienisz ten czujnik.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobione !!! przyczyny: ciasne zawory i nieszczelna przepustnica przy okazji wymieniłem pasek rozrządu wraz rolką nap.koszt z diagnostyką 400 zeta,czas:jeden dzień

Dzięki wielkie za zainteresowanie się tematem i chęć pomocy.

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!