Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyjęcie radia fabrycznego z wyświetlaczem i pilotem.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane I ph 2 1.4 16v, a mama ma rozbitą 1.8 16v. Chcę przełożyć radio fabryczne Tuner List z 1.8, wraz z wyświetlaczem i pilotem, chyba, że przełożenie tego ostatniego będzie ponad moje majsterkowe umiejętności.

 

1. Jak wyjąć radio? W serwisie mają jakieś specjalne druty do tego...

2. Jak wyjąć wyświetlacz? Czy śruby, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza to tylko te przy tweeter'ach?

3. Jak wyjąć pilota? Czy radio zadziała bez pilota?

 

I wszelkie inne tips & tricks, będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja wyjmuję przy pomocy nitów o odpowiedniej średnicy (4 sztuki) - wciskasz i wyjmujesz radio.

2. Tak, odkręcasz 2 lub 4 śruby pod maskownicami, zdejmujesz parapet. Wyświetlacz trzyma się na 3 torxach, dochodzą do niego dwie wiązki (od pilota i od radia).

3. Zdejmujesz osłonę dookoła przełączników zespolonych - opis na forum, odnośnie wymiany przełączników zespolonych. Jak masz obudowę z pilotem to może da rade ją przełożyć - unikniesz wtedy rzeźbienia. Radio działa bez pilota.

 

Znalazłem opis:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=31&am...ter&start=0

Post kolegi Danielossss

 

Co zauważyłem podczas grzebania w desce, jedna wiązka od wyświetlacza łączy się z licznikiem. Może to być związane z funkcją podgłaszania wraz ze wzrostem prędkości auta.

 

OT. Ta meganka 1.8 16V na sprzedaż ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie pamiętam jak to jest w tych radiach, u mnie jest Tuner List z 2002 roku i ta funkcja jest. Takie samo radio mam w Scenicu 2000rok i też ta funkcja jest, więc... <ok>

Najwyżej nie podłączysz i tyle, wkurzająca ta funkcja jak dla mnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz ramkę do radia nieoryginalnego? Ona jest chyba tylko na zatrzaskach.

Jak przełożysz kostki to podpinasz i powinno działać. Pamiętaj, że potrzebny będzie Ci kod do radia, a żeby go wklepać przydatny będzie od razu podłączony wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona jest chyba tylko na zatrzaskach.

 

Dokładnie tak jak napisał przedmówca. Ona jest na pewno na zatrzaskach. Zazwyczaj metoda którą określiłeś "wypiąć i wpiąć" działa. Mało kiedy potrzebne są jakiekolwiek przeróbki instalacji. jeżeli już to drobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh jak to nie seryjne radio to sam musisz wykombinować jak je wyjąć <ok>

Oryginalnie w Megance radio działa kilka minut bez kluczyka i się wyłącza, wtedy można włączyć i tak w kółko.

Jak przekręcisz kluczyk raz to będzie grało i grało.

Kabelkologia jest dokładnie opisana na forum, ale ja i tak bym spróbował na razie bez przeróbek, może zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki panowie, poszukam tej kabelkologii na forum, jeszcze raz dzięki.

 

[ Dodano: 2008-12-10, 23:09 ]

Jeszcze jedno, czy schematy http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=10151...%B1czenie+radia będą pomocne to radia Tuner List? Sorry, że tak o wszystko pytam, ale jak będę podłączał, to nie będę miał dostępu do kompa i wolę wszystko wiedzieć zawczasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag jeśli mogę, bo sam zakładałem radio fabryczne do phase II.

- Jeśli w samochodzie nie została przerobiona kostka ISO z instalacji fabrycznej to, nic nie trzeba przerabiać tylko wpiąć radio.

- Funkcja zwiększania głośności wraz ze wzrostem prędkośći jest programowalna, można ją wyłączyć.

- Warto mieć oryginalną wiązkę: wyświetlacz - radio - deska, inaczej będzie trochę rzeźby. Ja na szczęście miałem cały komplet i montaż to pół godziny łącznie z demontażem deski.

- Jeśli fabrycznie w aucie nie było radia to w miejscu gdzie przykręca się pilota nie ma otwóru w obudowie kolumny, trzeba wziąć obudowe kolumny z tego drugiego samochodu, nie ma też gwintu do śrubki która mocuje satelitę.

- jeśli w samochodzie nie ma czujnika temp, to warto go założyć, instalacja pod czujnik jest doprowadzona do samych drzwi, brakuje tylko połączenia od lusterka do kostki pomiędzy drzwiami i karoserią

- koniecznie należy zabrać ramkę radia fabrycznego, bez tej ramki radio się nie trzyma, ja właśnie szukam takiej ramki bo radio kupiłem bez niej

 

Jeśli kolega Kwintal ma ochotę mogę pomóc przy wrzuceniu tego radyjka, bo zdaje się klubowicz jest z wawy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z wawy, ale poradziłem sobie z tym w sobotę. :mrgreen:

Jedyny "feler" to taki, że kostka za licznikiem w moim aucie była inna niż kostka za licznikiem w aucie z którego wyjmowałem wszystko, i musiałem spiąć to na krótko - jeden kabelek został bez pary, ale wszystko działa!!!

 

 

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!