Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyjęcie radia fabrycznego z wyświetlaczem i pilotem.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane I ph 2 1.4 16v, a mama ma rozbitą 1.8 16v. Chcę przełożyć radio fabryczne Tuner List z 1.8, wraz z wyświetlaczem i pilotem, chyba, że przełożenie tego ostatniego będzie ponad moje majsterkowe umiejętności.

 

1. Jak wyjąć radio? W serwisie mają jakieś specjalne druty do tego...

2. Jak wyjąć wyświetlacz? Czy śruby, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza to tylko te przy tweeter'ach?

3. Jak wyjąć pilota? Czy radio zadziała bez pilota?

 

I wszelkie inne tips & tricks, będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja wyjmuję przy pomocy nitów o odpowiedniej średnicy (4 sztuki) - wciskasz i wyjmujesz radio.

2. Tak, odkręcasz 2 lub 4 śruby pod maskownicami, zdejmujesz parapet. Wyświetlacz trzyma się na 3 torxach, dochodzą do niego dwie wiązki (od pilota i od radia).

3. Zdejmujesz osłonę dookoła przełączników zespolonych - opis na forum, odnośnie wymiany przełączników zespolonych. Jak masz obudowę z pilotem to może da rade ją przełożyć - unikniesz wtedy rzeźbienia. Radio działa bez pilota.

 

Znalazłem opis:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=31&am...ter&start=0

Post kolegi Danielossss

 

Co zauważyłem podczas grzebania w desce, jedna wiązka od wyświetlacza łączy się z licznikiem. Może to być związane z funkcją podgłaszania wraz ze wzrostem prędkości auta.

 

OT. Ta meganka 1.8 16V na sprzedaż ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie pamiętam jak to jest w tych radiach, u mnie jest Tuner List z 2002 roku i ta funkcja jest. Takie samo radio mam w Scenicu 2000rok i też ta funkcja jest, więc... <ok>

Najwyżej nie podłączysz i tyle, wkurzająca ta funkcja jak dla mnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz ramkę do radia nieoryginalnego? Ona jest chyba tylko na zatrzaskach.

Jak przełożysz kostki to podpinasz i powinno działać. Pamiętaj, że potrzebny będzie Ci kod do radia, a żeby go wklepać przydatny będzie od razu podłączony wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona jest chyba tylko na zatrzaskach.

 

Dokładnie tak jak napisał przedmówca. Ona jest na pewno na zatrzaskach. Zazwyczaj metoda którą określiłeś "wypiąć i wpiąć" działa. Mało kiedy potrzebne są jakiekolwiek przeróbki instalacji. jeżeli już to drobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh jak to nie seryjne radio to sam musisz wykombinować jak je wyjąć <ok>

Oryginalnie w Megance radio działa kilka minut bez kluczyka i się wyłącza, wtedy można włączyć i tak w kółko.

Jak przekręcisz kluczyk raz to będzie grało i grało.

Kabelkologia jest dokładnie opisana na forum, ale ja i tak bym spróbował na razie bez przeróbek, może zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki panowie, poszukam tej kabelkologii na forum, jeszcze raz dzięki.

 

[ Dodano: 2008-12-10, 23:09 ]

Jeszcze jedno, czy schematy http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=10151...%B1czenie+radia będą pomocne to radia Tuner List? Sorry, że tak o wszystko pytam, ale jak będę podłączał, to nie będę miał dostępu do kompa i wolę wszystko wiedzieć zawczasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag jeśli mogę, bo sam zakładałem radio fabryczne do phase II.

- Jeśli w samochodzie nie została przerobiona kostka ISO z instalacji fabrycznej to, nic nie trzeba przerabiać tylko wpiąć radio.

- Funkcja zwiększania głośności wraz ze wzrostem prędkośći jest programowalna, można ją wyłączyć.

- Warto mieć oryginalną wiązkę: wyświetlacz - radio - deska, inaczej będzie trochę rzeźby. Ja na szczęście miałem cały komplet i montaż to pół godziny łącznie z demontażem deski.

- Jeśli fabrycznie w aucie nie było radia to w miejscu gdzie przykręca się pilota nie ma otwóru w obudowie kolumny, trzeba wziąć obudowe kolumny z tego drugiego samochodu, nie ma też gwintu do śrubki która mocuje satelitę.

- jeśli w samochodzie nie ma czujnika temp, to warto go założyć, instalacja pod czujnik jest doprowadzona do samych drzwi, brakuje tylko połączenia od lusterka do kostki pomiędzy drzwiami i karoserią

- koniecznie należy zabrać ramkę radia fabrycznego, bez tej ramki radio się nie trzyma, ja właśnie szukam takiej ramki bo radio kupiłem bez niej

 

Jeśli kolega Kwintal ma ochotę mogę pomóc przy wrzuceniu tego radyjka, bo zdaje się klubowicz jest z wawy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z wawy, ale poradziłem sobie z tym w sobotę. :mrgreen:

Jedyny "feler" to taki, że kostka za licznikiem w moim aucie była inna niż kostka za licznikiem w aucie z którego wyjmowałem wszystko, i musiałem spiąć to na krótko - jeden kabelek został bez pary, ale wszystko działa!!!

 

 

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!