Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem i obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Po raz pierwszy piszę temat więc nie odpowiadajcie, że gdzieś już o tym była mowa. Mój Scenic listopad 99, 1.6 16v, klima i gaz. Po wymianie filtrów gazu i świec od paru tygodni pojawił się problem z zapalaniem. Wolne obroty zwłaszcza na zasilaniu benzynowym wahają się jak na karuzeli od 100 do 1000. Emulator gazowy nieco hamuje tę huśtawkę. Piszecie o silniku krokowym, czujniku położenia wału, cewce zapłonowej, sondzie lambda itp. Przecież wszystkiego nie jest się w stanie wymieniać i sprawdzać kiedy usterka się naprawi. Po odczycie komputera mechanik określił, że "siada" sonda lambda (na wolnych obrotach pokazywała wartość 20 - nie wiem co to oznacza). Po przeczytaniu wielu postów na ten temat sam już nie wiem co może być przyczyną tej usterki. Gaz mam 1,5 roku i nigdy nie było z nim problemu. Proszę o krótką i rzeczową informację co i jak można sprawdzić samemu a co może być wykonane jedynie w warsztacie. Co można naprawić (wyczyścić), a co wymaga wymiany. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy w tym silniku sonda jest brana pod uwagę podczas zapalania zimnego auta. Ja w swoim K4M mam czteroprzewodową, czyli z grzałką. Z tego co wiem grzana jest cały czas, ale czy komputer pobiera z niej odczyt przy zimnym silniku to tego niestety nie wiem. Do instalacji LPG polecane są sondy NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za fotkę. Postaram się sprawdzić. O wynikach poinformuję. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-03-21, 09:46 ]

Czy komukolwiek zdarzyła się historia częstego przepalania się bezpieczników w czasie jazdy. Przepalają się bezpieczniki które są pod maską (patrząc od przodu po prawej stronie w plastikowej obudowie). Ostatnio jadąc sprawdziłem klimę i po 200 metrach stałem na poboczu wymieniając bezpieczniki. Pomimo gazu i klimy przez rok nic takiego nie miało miejsca. mechanicy są bezradni (...niech pan przyjedzie wtedy gdy nie może pan uruchomić silnika - ciekawe jak?). Są to bezpieczniki 7.5A. Może ktoś z Was miał ten sam problem i udało mu się go rozwiązać. Czekam na rady i pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!