Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Laguna- co sądzicie


Silver

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś z ojcem w trasie, przejeżdzając przez trzciankę migła nam Piękna laguna Combi z Kartką sprzekam, tak więdz odrazu wsteczny i oglądamy zwrokowo <ok> autko wyglądało pięknie zreszta tak jak na zdjęciach... po jakiś 6 minutach wyszedł właściciel, bardzo miły (jak każdy sprzedawca :-P ) facet sprowadza auta. Opowiedział krótka historie bla bla... i dał adres allegro, wymieniliśmy sie telefonami itp autko puści za 22,500tys i teraz sprawa do was wiem ze to forum megane ale Renault to jedna rodzina :mrgreen: co o niej sądzicie jesteście starsi macie większe doświadczenie. Czekam na odpowiedzi link niżej

 

http://moto.allegro.pl/item528238017_lagun...zwypadkowa.html

 

Ps. waldek licze na ciebie bo masz lagune to coś doradzisz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko super tylko ten silniczek 2,2dci ale niech się inni wypowiedzą.Ja wiem jedynie,że 1,9 to sprawdzona konstrukcja ale ... może ktoś ma 2,2 i podzieli się opinią <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak diesla w lagunce to 1.9 silniki 2.2 ponoc dość nieudana jednostka renault problemy z blokiem i kołem dwu masowym w rocznikach 00 do 03.Więcej na temat lagunki poczytasz http://rlkp.home.pl/forum/index.php? a cytujac kolegę Dstorm z RLKP patrz na :

"jak ma ponad 100k to już pora rozrząd i pasek akcesoriów (wraz z napinaczem i czasami kołem pasowym pompy wspomagania - jest plastikowe i się lubi kruszyc) zmienić.

patrz przede wszystkim na turbinę, kolo dwumasowe, skrzynię i napęd osprzętu:

 

1. koło dwumasowe, sprzęgło i skrzynia

- czy trzęsie deską przy ruszaniu (albo szarpie),

- jak z drganiami na wolnych obrotach - najbardziej widać na drzwiach kierowcy jak je szeroko otworzysz,

- szarpanie lub metaliczne stuki przy gaszeniu

- czy pedal nie zostaje częsciowo wciśniety po puszczeniu (padająca pompka pedału sprzęgła)

- jak na luzie wciskasz i puszczasz gaz, czy obroty rosną i spadają podobnie jak przy wciśniętym sprzęgle czy dużo bardziej mułowato

- czy wszystkie biegi wchodzą bez problemów, nie wypadają jak np. przyspieszasz i puścisz nagle gaz i zaczniesz hamować silnikiem

- brak chrobotania lub grzechotania na wysokich biegach i małych obrotach

 

2. turbina i dolot powietrza

- wycieki oleju w okolicach turbiny

- wycieki w okolicach intercoolera, EGR i kolektora dolotowego

- czy nie słychać syczenia w okolicach intercoolera (nieszczelność) - jak silnik rozgrzany to potrzymaj go ponad 30 sekund powyżej 3000obr przy otwartej masce. na pewno usłyszysz jak będą nieszczelności.

- poziom oleju - sprawdzić miarką, czy nie jest powyzej maksimum (albo maksimum a przebieg od wymiany oleju już spory - to też podejrzane)

- od ok. 3tys obrotów przy szybkim przyspieszaniu powinno być słychać że się zmienia dźwięk silnika (turbina jest chyba w pełni wysterowana, przynajmniej w tych co ja jeździłem wyraźnie jest różnica w tym miejscu).

- jesli masz dostęp do CLIPA to dobrze byłoby podłączyć i poobserwować turbinę w czasie jazdy (parametry ciśnienia doładowania - różnicę między żądanym przez komputer a rzeczywistym - nie powinna przekraczać max . 100-200mbar ale to tylko przy gwałtownym przyspieszaniu. Duże różnice oznaczają pewny problem z turbiną lub jej sterowaniem.

 

 

3. napęd osprzętu

- sprawdź stan rolek napinacza i koła pasowego pompy wspomagania (czy nie jest wyszczerbione a napinacze zjechane - to widać na rolkach)

- koło pasowe wału - to co napędza pasek osprzętu - czy nie drga na boki. Złożone jest z dwóch metalowych kól połączonych gumą, z czasem się rozkrusza guma na skutek wibracji i przy 130 tys. km potrafi się rozerwać. W najlepszym wypadku czeka Cię wtedy wymiana paska i koła a w najgorszym rozwalony rozrząd jak się pasek gdzies dostanie.

 

4. Szczelność silnika

- wycieki oleju od strony skrzyni i rozrzadu - mogą puszczać uszczelniacze wału, wymiana trochę kosztuje (głównie robocizna).

- wycieki przy pokrywie zaworów i wtryskiwaczy

 

5. Wtryskiwacze i wtrysk

jesli masz dostęp do CLIPa to sprawdzić w czasie jazdy parametr korekty wtryskiwaczy w czasie jazdy. (dla każdego wtryskiwacza)

Jeśli jest w granicach od -2 do 2 to ok, poza tym zakresem to już niedobrze, jeśli poza -5 do 5 to już na pewno wtryskiwacz do wymiany

 

Zrobić autotest tablicy instrumentów i zobaczyc jakie błędy się pojawią (tylko błąd czujnika poziomu oleju może być. (literka h))

 

 

a z pozostałych mniej istotnych ale uciążliwych rzeczy:

- łożyska przednich amortyzatorów (brak chrobotania przy kręceniu na postoju i jak odchylisz plastik zasłaniający mocowanie to nic tam nie powinno się ruszać przy kręceniu)

- czytnik kart - czy po włożeniu karty do połowy załącza się radio, gasną lampki itp. (jeśli nie działa to ułamany stycznik )

- czy odpala po krótkim naciśnięciu Start czy musisz trzymać (jak trzymać to albo stycznik w czytniku albo problem z czujnikiem sprzęgła lub skrzyni).

- czy oba lusterka się poprawnie składają i działa sterowania

- jeśli fotele z elektryką to czy wszystkie regulacje działają

- czy podświetlenie klimatronika działa (i nie gasnie jak regulujesz jasność)

- czy wszystkie kierunki nawiewów w klimatroniku są poprawnie obsługiwane (najlepiej wentylatora na maksa i wtedy sprawdzać).

- jesli jest parktronik to czy dziala poprawnie (krótkie "pip" przy włączeniu wstecznego a potem pikanie jak coś jest z tyłu (im bliżej tym szybciej). Długie "piiiip" - 5 sekund, po włączeniu wstecznego to komunikat o błędzie parktronika

- jesli ma ksenony to czy oba się poziomują poprawnie i świecą (najpierw włącz światła, potem włóż kartę do czytnika, do konca. powinny oba opaść i potem się podnieść).

- czy przy włączonych światłach i włąćzeniu spryskiwaczy działają oba spryskiwacze na ksenony i czy się chowają potem.

- czujniki otwarcia w drzwiach - czy po otwarciu każde drzwi są pokazane poprawnie na wyświetlaczu i czy lampka w drzwiach się zapala

- czujniki HF jeśli jest system Hands Free. Sprawdź każde drzwi, czy reagują na włożenie ręki za klamkę i czy się auto otwiera. (każde po kolei sprawdzić).

- jeśli jest nawigacja to czy jest obraz na ekranie. Jeśli jest czarny ekran to nie daj sobie wmówić, że to ekran padnęty. najczęściej to spalony czytnik. Najdroższy element.

 

- sprawdź ESP jeśli jest. Jak jest włączone to nie powinno dać się ruszyć tak by koła buksowały. Powinien zamigać ESP i ograniczyć prędkość kół.

- sprawdź ABS (zawsze jest) i wspomaganie nagłego hamowania. Zahamuj gwałtownie z 40-50km/h. Nie powinno być poślizgu i powinien włączyć światła awaryjne.

- czy wszystkie szyby się prawidłowo zamykają i otwierają.

- czy wszystkie karty do pojazu działają poprawnie."

Osobiscie miałem Lagunkę ale w silniczku 1.8 benzynka oczywiscie i złego słowa po 3 latach użytkowania o aucie nie powiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę sporo napisac bo facet mój jeździ laguna 1,9 DCI

i po konsultacjach tak:

- po pierwsze nie wyglada to na privilage a raczej na DYNAMIQUE

- po drugoe przy przebiegu 109 tys fotele sa masakrycznie zniszczone

u Nas jest prawie 200 tys a fotele sa w 3 razy lepszym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko:

- przebieg dodaj +50k, a nawet więcej

- zderzak przedni raczej od innej sztuki

- 2.2 dCi jest najmniej awaryjnym dieslem <ok>

 

Papiery oglądałeś, jest książka serwisowa?

Konieczne dokładne sprawdzenie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewusiek, w schowku miał napis PRIVILEGE a fotele i całe wnętrze było piękne <ok> i ładnie pachniało zadnych ćmików itp no nie wiem mam dylemat :P bo wsume miałem wymienic megi I coupe ph2 na coś np megi II 3d albo megi II sedam a tu taka bycza laguna sie trafiła :-> sam juz nie wiem. Z parkowaniem nie bede miał problemu bo nie jezdze po mieście tylko poza w trasy a po mieśście to zazwyczaj do palazy do pracy na parking piętrowy tak wiedz luz, no ale są to duże gabaryty :P z 2 strony jak bede jechał na wakacje to sie zabiore 1 autem a nie jak w zeszłym roku jechaliśmy 2 :mrgreen: no mam cieżki orzech

 

[ Dodano: 2009-01-25, 20:15 ]

no silniczek ma bardzo ładny zdjełem te pokrywe plastikową i dokładnie ojciec mechanik zerknoł i mówi ze jest ok bardzo ładny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj z laguna jest bardzo bardzo różnie

jest to auto z dwoma obliczami, u Nas naprzykład

 

na minus:

- zaniki mocy bez powodu

- awaria czuinika ABS

- popsuta wycieraczka tylnej szyby - normalka w lagunie kombi

- zerwana linka w podnośniku szyby prawy tył

- uszkodzona głupia rurka od turbo i przedmuch

- ciągle marudzące czujniki cisnienia w koalch

 

ale na plus:

- wygoda

- komfort

- spalanie 5,8 na wakacjach na odcinku 5000 km

- kombi - 4 osoby i południe francji z bagażami na 2 tygodnia

 

Auto z wielma wadami, denerwującymi drobiazgami ale i dające dużo Frajdy

Pytanie czy wszystkie mankamenty nie przyćmią radości - my po 1,5 roku myślimy na co zmienić, nie laguna nowsza napewno mimo dobrych wspomnień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega posiada identyczną powiem Ci jedno ze strasznie awaryjne auto , elektronika siada co chwile <ok> maly przyklad jedziemy sobie po kretych drogach w nocy a tutaj nagle dlugie swiatła sie wyłaczyly doslownie padly do tej pory nie wiadomo o co chodzi, ostanio skrzynia mu padla wracal 500km z predkoscia 40km/h szczerze serwis Cie zrujnuje :mrgreen: PozdR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!