Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Licznik km sam sie zeruje MEGANE SCENIC 1.6e


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam od niedawna pewnie problem z moim MEGANE SCENIC 1.6e 97r. Czesto zdarza sie ze po uruchomieniu silnika licznik km dziennych sam sie zeruje, a do tego (choc nie zawsze) licznik km calkowitych tez cofa sie o kilkanascie km! Ponadto bywa tez tak ze razem z zerowaniem licznika kasuje sie tez zegar cyfrowy a kilka razy dekodowalo sie radio!

Czy ktos z Was mial podobny problem??

Prosze o rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad tym aku? jak do tej pory nawet przy -20st. odpala na dotyk,moze wplyw na to ma pasek klinowy bo ostatnio dosc czesto piszczy i wtedy przygasa podswietlenie zegarow i zapalaja sie rozne kontrolki??? Co myslicie? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Witam serdecznie.

Mam od niedawna pewnie problem z moim MEGANE SCENIC 1.6e 97r. Czesto zdarza sie ze po uruchomieniu silnika licznik km dziennych sam sie zeruje, a do tego (choc nie zawsze) licznik km calkowitych tez cofa sie o kilkanascie km! Ponadto bywa tez tak ze razem z zerowaniem licznika kasuje sie tez zegar cyfrowy a kilka razy dekodowalo sie radio!

Czy ktos z Was mial podobny problem??

Prosze o rady.

Pozdrawiam

 

 

Witam, mam podobny problem. Rozwiązales swój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobne problemy z wyświetlaczem kilometrów. Najpierw się zerował, potem zniknęły cyferki zostało samo podświetlenie. Jeżeli po przekręceniu zapłonu bez włączania rozrusznika już mamy wyzerowany licznik kilometrów dziennych to nie jest to wina akumulatora. Nie ma aż takiego poboru , żeby zabrakło prądu na zestaw wskaźników.

Wina leżała po stronie złącza z tyłu zegarów , pod białą pokrywą. Rozwiązanie tego złącza w stylu Reno, nic dodać nic ująć. Popracowałem nad polepszeniem styku i wszystko wróciło do normy. Górne złącze odpowiada za przesył danych na wyświetlacz kilometrów

 

[ Dodano: 2009-07-20, 17:02 ]

Nie zrobiłem może tego zbyt profesjonalnie. Usunąłem "dziwne" wtyczki które trzymały (powiedzmy) taśmy na swoim miejscu. Wpiąłem taśmy i z jednej strony wyparlem wtyki gniazda odpowiednio dociętymi z klina zapałkami. Da się wlożyć je tylko z jednej strony gniazda. Do tego po kropelce kleju na ciepło na każdym rogu.

Taśmy trzymają się pewnie i stabilnie.

OD 2 MIESIĘCY ŚMIGA BEZ PROBLEMU, PROFILAKTYCZNIE POSTĄPIŁEM Z POZOSTAŁYMI GNIAZDAMI. POZDRAWIAM :mrgreen:

post-13880-1248101220_thumb.jpg

post-1-1248101220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Musisz zdjąć górną część deski rozdzielczej. Nie jest to trudne. Wyjąć zegary. Nie musisz rozbierać zegarów. W tylnej części masz na środku pokrywę, przykręconą na jeden wkręt (torx). Wystarczy ją zdjąć i masz dostęp do tych złączy. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

W moim Scenicu raz na jakiś czas po zgaszeniu silnika wskazówki od obrotomierza, temeratury płynu i poziom paliwa nie opadają do zera.Zatrzymują się w miejscach tak jakby silnik dalej pracował. Przy odpalaniu zegary wydają dzwięk taki jak jest podczas testu wskaźników (taki zgrzyt).Oczywiście przebieg kasuje się.Dodam że akumulator mam nówkę,czyszczenie wtyczek nie pomaga.Czy przycisk od komputerka w manetce może być winowajcą? Bo wydaje mi się że jakoś tak lewo klika.

 

Usterka usunięta.Brak stałego plusa.

Mając chwilę wolnego czasu postanowiłem sprawdzić zasilanie samego licznika.Najbardziej interesowały mnie 3 przewody:

Kostka szara pin 16(+ po zapłonie),pin 24(masa), pin 4(stały +).

Pomiary robiłem multimetrem cyfrowym, wszytko było jak najbardziej ok.Zabrałem się więc za same zegary,

po rozkręceniu na czynniki pierwsze nic ciekawego tam nie znalazłem.

Wpadłem na pomysł uruchomić je na stole i jak się okazało działały aż miło nie było już zgrzytu.

Sprawdzając ponownie zasilanie w samochodzie okazało się że na styku 4 (stały +) multimetr pokazywał 12v natomiast sprawdzając żaróweczką z dwoma kablami

napięcia już nie było.Wystarczyło zatem iść za kabelkiem i szukać słabego styku.Teraz wszystko działa jak dawniej.

Tak że na przyszłość lepiej sprawdzić coś starymi metodami niż ślepo wierzyć miernikowi.

 

thumb_hosting_zdjec_1363013719__instalacja_zegary_scenic1.jpg

Edytowane przez Michal505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przeszukałem zasoby forum i nie znalazłem opisu nurtującego mnie problemu.

Sprawa dotyczy Scenica 1,9 DTI 99r po lifcie 98KM

Otóż, od pewnego czasu część cyferek licznika kilometrów oraz przebiegu dziennego wyświetla się tylko częściowo. Wyświetlają się fragmenty poszczególnych cyferek, jednak tylko niektóre są czytelne w całości. Sprawa jest o tyle dziwna, że podczas upałów, gdy wnętrze pojazdu mocno się nagrzeje, lub w trakcie długotrwałej jazdy z ogrzewaniem na maxa wyświetlacz zaczyna prawidłowo wyświetlać.

Doradźcie, czy konieczna jest wymiana zegarów w całości, czy to tylko jakiś drobny problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...