Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Legalizacja LPG


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Może osoby wątek o legalizacji, na moim przykładzie typu holenderskiego.

 

W innym wątku doszliśmy do wniosku, że będe musiał wymienić wszystko i te 1800 zł wydać, podobnie twierdzą zakłady montażu - że tylko bulte mogą mi legalizowac, ale nic to mi nie da, skoro nie mam wpisu w rejerstacji o instalacji gazowej (a nie mam, przez właściciela komisu, który nie miał wszystkich papierów, mimo to auto jest już na PL tablicach - a badania obyły się bez badania gazu!!! Tak to komis załatwił na lewo? mimo, że miał załatwić badania z gazem).

 

Ale znalazłem takie coś:

"

Instalację LPG da się zalegalizować w Polsce

 

Zanim udamy się na pierwszy przegląd techniczny, należy załatwić formalności dotyczące zbiornika LPG. Musimy go "zalegalizować". Może to się odbyć na dwa sposoby.

(wydatek 300 zł - legalizacja butli, lub 600 zł nowa).

 

...

Jeśli świadectwo legalizacji zbiornika już mamy, autem jeszcze niezarejestrowanym jedziemy do okręgowej stacji kontroli pojazdów. Tam za obowiązkowy przegląd rozszerzony płacimy normalnie 169 zł. W przypadku auta z instalacją LPG dopłacamy jeszcze 114 zł. Okręgowa stacja kontroli pojazdów wydaje zaświadczenie, które pozwala na wpisanie do dowodu rejestracyjnego informacji, że samochód ma instalację LPG. Oczywiście tylko pod warunkiem, że instalacja jest sprawna i samochód spełnia obowiązujące normy czystości spalin.

 

"

 

- a więc Panowie, czy jest nadzieja ???

Jutro jade to "zbadać" na OSKP

 

http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artyk...p?Artykul=11139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poczekamy do jutra.

Policz tylko, czy ekonomicznie to Ci się opłaca.

Nowy przegląd, nowa legalizacja albo wymiana butli. Auto ma 10 lat i napewno spory przebieg, a wiec dodatkowo wymiana parownika i innych części. W sumie moze dojść nawet do 1000, zł i w dalszym ciągu masz starą instalacje z trudno dostepnym serwisem u nas.

Moze wiec dokladając do tego zwrot kaski z komisu warto założyć nową instalacje?

 

Jest takie stare polskie przysłowie...."chytry traci dwa razy" :)

Oby Ci sie nie sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg ponoć 162 tys (9,5 roku).

 

Badań nowych nie muszę miec, tylko ten sam koles mi wystawi, który robił - dogadałem się z nim.

Z jego słów wynika, że wystarczy, że będe miał od niego w badaniach, że auto ma GAZ i przeszło testy ok, i teraz tylko wymiana butli (i kilka części) na nową.

 

No i zmiany w dowodzie rejestracyjnym, aktualnie czekam za dowodem stałym - a już zaraz będe starał się ponownie ... :)

 

A montażystów popytam się, czy ta instalacja która jest czy pociągnie długo, czy do wymiany - choć oni akurat mają w tym interes, by mówić że najlepiej założyć nowe u nich.

 

[ Dodano: 2007-03-30, 19:00 ]

No cóż, w naszym kraju nigdy nie da się zrobić coś szybko i normalnie.

 

Okazało się, że w papierach rejestracyjnych z HOL jest mowa o gazie - kod rodzaju paliwa to G3.

 

Z tego co widze, to te G3 oznacza jakiś rodzaj instalacji gazowej (niby najlepsza).

 

W urzezie komunikacji mówią, że to powinno być przetłumaczone przez tłumacza, że to gaz, a nie powtórzenie, że rodzaj paliwa to G3 - bo to im nic nie mówi ... ma być po polsku albo gaz albo benzyna ....

 

żenada :)

 

Po tym jak im dostarcze nowe tłumaczenie, musze dostarczyć nowe badanie (będe miał gratis) już obejmujące gaz, i wtedy dopiszą mi w dow. rejestracyjnym, że mam auto na gaz. Homologacje butli będe miał za kilka dni, przedłużona o 5 lat (na 99%).

 

I wtedy ma być niby cacy.

 

Kosztami tłumaczenia i homologacji będe obciążał komis - bo mieli to zapewnić, a jesli nie, to mogli być od razu szczerym, że mam to sobie sam załatwić. Załatwił bym, ale wtedy bym zaproponował niższą cene za auto!

 

Co za kraj

 

[ Dodano: 2007-04-12, 16:32 ]

Dziś miałem homologacje butli - na kolejne 10 lat dostałem.

 

Natomiast co do instalacji, to jednek jest to odmiana III generacji, z dwoma "siliczkami" sterującymi dostarczanie gazu (jeden od biegu jałowego, drugi na innych).

Bardzo unikatowe rozwiązanie, więc z czasem (pewno za rok) będe musiał przejść odnowę instalacji (tnz. założona zupełnie nowa - koszt 1000 zł ponoć) bo do tego co mam teraz, trudno o zapas i nowe programy.

 

Ponoc w 3-ciej generacji nie powinno byc tzw. wystrzałów wstecznych

http://www.kopiczko.pl/montaz.php

 

ale koles mówił, że jest to możliwe i radził zamontować "blokade" koło filtru powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!