Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Legalizacja LPG


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Może osoby wątek o legalizacji, na moim przykładzie typu holenderskiego.

 

W innym wątku doszliśmy do wniosku, że będe musiał wymienić wszystko i te 1800 zł wydać, podobnie twierdzą zakłady montażu - że tylko bulte mogą mi legalizowac, ale nic to mi nie da, skoro nie mam wpisu w rejerstacji o instalacji gazowej (a nie mam, przez właściciela komisu, który nie miał wszystkich papierów, mimo to auto jest już na PL tablicach - a badania obyły się bez badania gazu!!! Tak to komis załatwił na lewo? mimo, że miał załatwić badania z gazem).

 

Ale znalazłem takie coś:

"

Instalację LPG da się zalegalizować w Polsce

 

Zanim udamy się na pierwszy przegląd techniczny, należy załatwić formalności dotyczące zbiornika LPG. Musimy go "zalegalizować". Może to się odbyć na dwa sposoby.

(wydatek 300 zł - legalizacja butli, lub 600 zł nowa).

 

...

Jeśli świadectwo legalizacji zbiornika już mamy, autem jeszcze niezarejestrowanym jedziemy do okręgowej stacji kontroli pojazdów. Tam za obowiązkowy przegląd rozszerzony płacimy normalnie 169 zł. W przypadku auta z instalacją LPG dopłacamy jeszcze 114 zł. Okręgowa stacja kontroli pojazdów wydaje zaświadczenie, które pozwala na wpisanie do dowodu rejestracyjnego informacji, że samochód ma instalację LPG. Oczywiście tylko pod warunkiem, że instalacja jest sprawna i samochód spełnia obowiązujące normy czystości spalin.

 

"

 

- a więc Panowie, czy jest nadzieja ???

Jutro jade to "zbadać" na OSKP

 

http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artyk...p?Artykul=11139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poczekamy do jutra.

Policz tylko, czy ekonomicznie to Ci się opłaca.

Nowy przegląd, nowa legalizacja albo wymiana butli. Auto ma 10 lat i napewno spory przebieg, a wiec dodatkowo wymiana parownika i innych części. W sumie moze dojść nawet do 1000, zł i w dalszym ciągu masz starą instalacje z trudno dostepnym serwisem u nas.

Moze wiec dokladając do tego zwrot kaski z komisu warto założyć nową instalacje?

 

Jest takie stare polskie przysłowie...."chytry traci dwa razy" :)

Oby Ci sie nie sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg ponoć 162 tys (9,5 roku).

 

Badań nowych nie muszę miec, tylko ten sam koles mi wystawi, który robił - dogadałem się z nim.

Z jego słów wynika, że wystarczy, że będe miał od niego w badaniach, że auto ma GAZ i przeszło testy ok, i teraz tylko wymiana butli (i kilka części) na nową.

 

No i zmiany w dowodzie rejestracyjnym, aktualnie czekam za dowodem stałym - a już zaraz będe starał się ponownie ... :)

 

A montażystów popytam się, czy ta instalacja która jest czy pociągnie długo, czy do wymiany - choć oni akurat mają w tym interes, by mówić że najlepiej założyć nowe u nich.

 

[ Dodano: 2007-03-30, 19:00 ]

No cóż, w naszym kraju nigdy nie da się zrobić coś szybko i normalnie.

 

Okazało się, że w papierach rejestracyjnych z HOL jest mowa o gazie - kod rodzaju paliwa to G3.

 

Z tego co widze, to te G3 oznacza jakiś rodzaj instalacji gazowej (niby najlepsza).

 

W urzezie komunikacji mówią, że to powinno być przetłumaczone przez tłumacza, że to gaz, a nie powtórzenie, że rodzaj paliwa to G3 - bo to im nic nie mówi ... ma być po polsku albo gaz albo benzyna ....

 

żenada :)

 

Po tym jak im dostarcze nowe tłumaczenie, musze dostarczyć nowe badanie (będe miał gratis) już obejmujące gaz, i wtedy dopiszą mi w dow. rejestracyjnym, że mam auto na gaz. Homologacje butli będe miał za kilka dni, przedłużona o 5 lat (na 99%).

 

I wtedy ma być niby cacy.

 

Kosztami tłumaczenia i homologacji będe obciążał komis - bo mieli to zapewnić, a jesli nie, to mogli być od razu szczerym, że mam to sobie sam załatwić. Załatwił bym, ale wtedy bym zaproponował niższą cene za auto!

 

Co za kraj

 

[ Dodano: 2007-04-12, 16:32 ]

Dziś miałem homologacje butli - na kolejne 10 lat dostałem.

 

Natomiast co do instalacji, to jednek jest to odmiana III generacji, z dwoma "siliczkami" sterującymi dostarczanie gazu (jeden od biegu jałowego, drugi na innych).

Bardzo unikatowe rozwiązanie, więc z czasem (pewno za rok) będe musiał przejść odnowę instalacji (tnz. założona zupełnie nowa - koszt 1000 zł ponoć) bo do tego co mam teraz, trudno o zapas i nowe programy.

 

Ponoc w 3-ciej generacji nie powinno byc tzw. wystrzałów wstecznych

http://www.kopiczko.pl/montaz.php

 

ale koles mówił, że jest to możliwe i radził zamontować "blokade" koło filtru powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!