Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kiedy silnik do remontu?


arniton

Rekomendowane odpowiedzi

Moc ma ok, oleju nie bierze, przez 15 tys między wymianą nie dolewam wcale, na wolnych obrotach klekocze ale podobno 1.6 8v ma tak robić, teraz trochę kopci ale to dlatego chyba że jest zimno ale jak jest ciepło to raczej nie. Ogólnie to moje kłopoty opisałem w tym temacie: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=11685

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moc ma ok, oleju nie bierze, przez 15 tys między wymianą nie dolewam wcale, na wolnych obrotach klekocze ale podobno 1.6 8v ma tak robić, teraz trochę kopci ale to dlatego chyba że jest zimno ale jak jest ciepło to raczej nie. Ogólnie to moje kłopoty opisałem w tym temacie: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=11685

 

Jak kopci na biało przy niskich temparaturach, to jest to całkiem normalne. Jeżeli na niebiesko, zaraz po odpaleniu, to spala olej i najprawdopodbniej puszczają uszczelniacze zaworowe, ale tutaj wystarczy remont głowicy. Jeżeli na czarno - skład mieszanki jest nieprawidłowy - zbyt bogata.

Generalnie stan silnika ocenia się na podstawie pomiarów kompresji w cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz przebieg w aucie i czy jest to wersja 75KM czy 90KM?

Ja ostatnio podczas wizyty na przeglądzie technicznym przypatrywałem sie jak handlarz i klient sprawdzali sprowadzoną Meganke RN 96' 1,4e przed zakupem. Przebieg licznika z tego co zauważyłem 133tyś.choć wyglądała na więcej. Ale za to ku mojemu zdziwieniu silnik chodził jak zegarek-równo, bez klekotania i nie za głośno.(chyba,że był zalany AUTODOKTOREM) :oops:

Wydaje się, jakby jakość wykonania tych samych silników była różna. Oczywiście styl docierania i samej jazdy tez miał wpływ,dlatego jeden wytrzyma bez remontu pewnie tylko 250tyś.km a inny może 350tkm ;-)

Poza tym meganki I(przynajmniej 1.6)mają wg mnie za niskie wolne obroty po rozgrzaniu silnika, to też nie wpływa dobrze na jego'kulturę' pracy i trwałość. Wg mnie Renault 19 1.7benz. wypada pod tym względem lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym meganki I(przynajmniej 1.6)mają wg mnie za niskie wolne obroty po rozgrzaniu silnika,
starsze oplowskie silniki 8zaworowe znane np. z astry, vectry czy kadeta mialy wolne obroty rzedu 750obr/min po zozgrzaniu a przy dbaniu o silnik jezdzily i po 500tkm - uznane za jedne z najsolidniejszych i najtrwalszych silnikow :oops:

 

moje poprzednie auto - vectra 1.8 - przejechane miala 350tkm a cisnienie na kazdym rowno po 10 - silnik igla choc sama buda juz ledwo zipala :oops:

 

wiec mysle ze wolne obroty nie wplywaja na trwalosc silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

generalnie remont kłania się jak ostro bieże olej - powyżej pół litra na tysiąc a może być i litr (choć niektórzy producenci piszą że norma wynosi 0,7 l /1000 km, ale moim zdaniem to bzdury na potrzeby odrzucania gwarancji). Kiedy bierze olej? Łatwo poznać bez mierzenia po chmurze niebieskiego dymu w czasie jazdy - wtedy można to potwierdzić mierząc kompresję - zbyt wysoka oznacza że silnik nieszczelny i remoncik się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Chciałabym sie podpiąć pod temat.

Staliśmy się z mężem "szczęśliwymi" posiadaczami SCENICA II 1,9 DCI z 2003r.

Samochodzik piekny, wymieniliśmy wszystkie filtry, olej, zrobiliśmy rozrząd, zregenerowaliśmy turbinę, a on niewdzięczny bez ostrzeżenia w postaci kontrolki połykał olej w ilościach nie do opisania. Pewnego dnia jadąc do pracy usłyszałam dziwne świszczenie, które później stało się coraz głośniejsze, do tego za sobą miałam obłoki niebieskiego dymu i temperatura na silniku wzrastała bardzo szybko. Czy to oznacza że to koniec tego silnika i turbiny. A ha okazało się że w tym momencie na bagnecie nie stwierdzono śladów oleju.

Jeżeli okaże się ze to silnik to co lepiej : naprawiać go czy kupić nowy-stary( też nie wiadomo jaki?)

Pozdrawiam i dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki objaw wskazuję na uszczelkę pod głowicą, chmura dymu i brak oleju, sprawdź jeszcze poziom płunu chłodniczego, jeśli spada to na 100% uszczelka, nie wiema jaki jest koszt ale przypuszczam że nie wiecej niż 1000 pln, lepiej naprawić i mieć z głowy problem jakim może zaskoczyć cię nowy(stary) silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!